Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

04-06-2019

02-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb altijd erg veel pijn, veel bloedverlies en onregelmatige menstruaties gehad. Vaak 2 weken per maand of meer. Verschillende jaren aan de pil geweest, vaak een 'zwaardere' pil geprobeerd maar het heeft nooit geholpen. Had last van hevige doorbraakbloedingen en de pil vrije week was net zo erg als de tijd dat ik nog geen pil gebruikte. Uiteindelijk afgelopen oktober ee[lees meer...]n bezoekje gebracht aan de gynaecoloog en daar werd mij een Implanon aangeraden. Na het zetten van het Implanon had ik nergens last van, alleen een beetje blauwe plekken bij de plaats waar het gezet was. De eerste weken moest ik mijn pilstrip nog afmaken, dit was verder geen probleem en ik had geen last van bijwerkingen. In de pil vrije week werd ik ook nog niet ongesteld dus ik begon hoop te krijgen dat het Implanon begon te werken. Helaas begon ik kort daarna last te krijgen van spotting, wat nog maanden elke dag heeft aangehouden. Toen ben ik naar de gynaecoloog terug gegaan en besproken wat ik eraan kon doen, want dit was geen doen.. Toen heb ik na overleg besloten om het Implanon te laten zitten maar wel in combinatie met de 'normale' pil. Dit doe ik sinds maart en nu ben ik tevreden over het gebruik. Ik heb zelf onder controle wanneer ik ongesteld wil worden, doorbraakbloedingen komen niet meer voor, en de pijn is gelukkig ietsje minder. Het is niet ideaal, maar het werkt.
17-02-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

In september heb ik de implanon laten zetten bij de huisarts. Na een maand had ik voor het eerst mijn menstruatie, maar die duurde maar liefst 9 weken. Daarna 5 weken niets en toen weer gaan menstrueren. Nu heb ik af en toe (best vaak haha) bloedverlies. Dit is vooral tijdens inspanning, dus tijdens het sporten bijvoorbeeld. Ik heb ook het idee dat ik er door ben aangekome[lees meer...]n en ben vaak misselijk/buikpijn. Ik heb het idee dat ik dus erg veel last heb van de bijwerkingen. Ik kijk nog even een paar weken aan. Overigens, het inbrengen verliep goed.
09-10-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb 3 maanden geleden de implanon laten zetten .., eerst maand ging het goed maar de 2 de maand begin me stemming te veranderen een week voor me menstruatie ben ik niet te harden voor mij doen gewoon agressief daarna veel buik en rug pijn ook begon in in eens onder de puisten te zitten de pms klachten begonnen ook weer terwijl ik 30 ben en nog nooit puisten gegad heb [lees meer...]en heb ze nog als me menstruatie weg is na 2 weken ! Begin ik onzettend pijn in me schouders krijg zo erg dat ik niks meer kan zelfs liggen gaat dan gewoon niet maar het ergste is nog dat ik in die 3 maanden tijd van 56 kilo naar 70 !!!kilo ben gegaan terwijl ik helemaal niet veel eet altijd actief in de sportschool dat is zo erg dat ik af e toe niet eens durf te eten ....ook mijn libido gewwon tot een diepte punt bereikt ....nu ben ik drie en halve maand verder en zak voor mij gevoel steeds dieper weg dus afgelopen maandag naar de huisarts gegaan en morgen gaat ie er echt uit hoe jammer ik het ook vibd maar wil mezelf weer terug zelfs me dochter zei laast mama waarom ben je zo boos ineens nou das toch niet best dus lekker terug naar aar me vertrouwde yasmin
09-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik was altijd enorm onregelmatig ongesteld en had veel moeite de pil regelmatig in te nemen. In eerste instantie spiraaltje geprobeerd, maar daar had ik enorm last van. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon. De eerste keer erin zetten ging prima, ik ben nu aan mijn vierde. Het wisselen van de implanon geeft afhankelijk van de vaardigheden van de per[lees meer...]soon die het doet wel of geen problemen. Als hij prikt, dan weet ik dat hij te ondiep is ingebracht, als hij helemaal niet voelbaar is, dan zit hij te diep, en dan wordt het eruit halen een hele toer. Dan kun je erop wachten dat een onaangename ervaring is. Ik heb nu eigenlijk geen menstruatie, en dat vind ik heerlijk! Zo tegen het begin van het derde jaar komen er wat doorbraak-bloedingen, maar niets om over naar huis te schrijven. Op basis van mijn ervaringen zou ik het iedereen aanbevelen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum