Mirena

levonorgestrel

Menstruatiepijn (203 meningen)
Plaatsen spiraal (83 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Mirena (2113 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (385 meningen)
Nuvaring (248 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (149 meningen)
Cerazette (minipil) (146 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Mirena spiraal

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
10-03-2019

Mirena (levonorgestrel)

Deze week voor de derde keer de Mirena spiraal laten plaatsen in het ziekenhuis. Mijn algehele ervaring is heel positief. Ik word niet meer ongesteld en kamp niet meer maandelijks met zoveel pijnen en bloedverlies. Ik dank de uitvinder op mijn knieën. Helaas is het plaatsen wat minder fijn. Tien jaar geleden voor het eerst, voelde ik er eigenlijk niks van. 5 jaar geleden, [lees meer...]deed het helaas erg zeer en heb ik weken na pijnen gehad in mijn buik. En wederom deze week weer erge buikpijn. Inspanning is te pijnlijk. Ik heb ben nooit zwanger geweest. Het plaatsen kan dus heel onprettig zijn, maar de rest van de 5 jaar, heb ik 0,0 klachten. Dat lijkt het mij zeker waard.
01-03-2019

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb de mirena spiraal laten zeggen wegens goede verhalen. Het heeft ook veel positieve kanten: je hoeft nergens aan te denken, je hebt geen menstruatie en je voelt je lekker in je vel. Helaas zijn de bijwerkingen voor mij te heftig. Daarom wil ik hem eruit halen. Ik heb enorme last van acne gekregen op mijn kin en in mijn nek. Daarnaast is mijn libido erg laag. Ik ben e[lees meer...]r klaar mee!
19-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Gekozen voor de Mirena i.v.m. leveringsproblemen van de pil en dat ik deze zo af en toe vergat. Daarbij leek het ook aantrekkelijk om, na waarschijnlijk 6 maanden, geen of bijna geen menstruatie te hebben. Ook is het prettig dat je er 5 jaar niet meer aan hoeft te denken. Ik heb de avond van tevoren en 1 uur voor het plaatsen naproxen genomen. Het plaatsen zelf viel reuze [lees meer...]mee, het opmeten met de sonde geeft een vervelende kramp maar dit is na een minuutje weer weg. Iets bloedverlies gehad nadien, maar dit was minimaal. Ik heb die dag gewoon normale dingen kunnen doen en had de dag erna nog iets buikpijn. Voel er nu niets meer van, heel soms een druppel bloed verlies en daar blijft het bij. Tot nu toe erg tevreden, ik hoop dat dit zo blijft!
13-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Het plaatsen van de spiraal ging super! Slikte de dag van te voren, dag van plaatsing en dag erna pijnstillers, voorgeschreven door de huisarts. Plaatsing van de spiraal was heel even vervelend maar zeker geen helse pijn. Stond zo op en liep met gemak weer naar de auto toe. Dag na de plaatsing had ik wel behoorlijke buikkramp. Gelukkig bleef het daar bij. Spiraal zit e[lees meer...]r nu bijna een jaar in, ben nog wel ongesteld. Inmiddels vrij regelmatige cyclus. Dag van te voren wat ongesteldheids buikpijn, maar dan weet ik ook dat het er aan zit te komen. Verder ben ik in 7 maanden tijd 8 KG afgevallen. In het begin wel een beetje prettig, maar mag toch hopen dat het afvallen een keertje stopt.
07-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

Het laten zetten deed geen pijn. Vanaf dag 1 licht bloedverlies. Eerste menstruatie veel heftiger en langer dan normaal. En dat hield 2 maanden aan. Maandverband was niet aan te slepen. Geweldig effectief tegen zwangerschap want zin in seks heb je dan niet. Door bloedverlies last van hoofdpijn en duizeligheid. Morgen een afspraak om dat ding te verwijderen. Lijkt me nie[lees meer...]t gezond zoveel en zolang bloeden. Normaal heb ik een minimale menstruatie en amper klachten. Ik baal ervan. Qua hormonen is het nameljjk super. Geen moodswings meer.
07-02-2019

Mirena (levonorgestrel)

De mirena was het helaas niet voor mij. Bleef ongesteld en had veel buikpijn, voelde alsof mijn baarmoeder er constant geïrriteerd door was. Na een jaar laten verwijderen en de Kyleena laten zetten want een goede keuze was. Kleiner spiraaltje en minder hormonen. Ik nam hem alleen voor de zwangerschapspreventie, denk wel dat als je de mirena ook voor andere reden neem (huid[lees meer...], ongesteldheid problemen) dat het dan absoluut anders kan zijn. Succces x
31-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

Heb de mirena genomen omdat ik slordig was met de pil. Ben er over het algemeen heel tevreden over en verlies nu na 2,5 maand af en toe nog wat bloedverlies als in een druppel per dag. Het zetten van de spiraal was pijnlijk, maar is zo gebeurd en daarna viel het reuze mee!
23-01-2019

Mirena (levonorgestrel)

In maart 2010 bevallen van ons enige kind. 7 maand turbelentie in zwangerschap. Ik had in week 12 zwangerschapsvergiftiging wat uitgelopen is in HELL, en bijna de hele zwangerschapsduur (7mnd) in het ziekenhuisbed doorgebracht. Na een vroeggeboorte is direct sterk afgeraden om überhaupt nog een keer zwanger te worden. Hierop direct op ingespeeld door mijn echtgenoot. Maar[lees meer...] ik wilde ook aan de anticonceptie, om alle kansen minimaal te houden. Echter ben ik een warhoofd met pilletjes slikken, waardoor de anticonceptiepil een no-go werd. In overleg (8weken na bevalling) werd de mirena voorgesteld, met nog een bijkomend voordeel: Geen menstruatie ... Vanwege dat ik geen borstvoeding kon geven vanwege mijn vergiftigde lichaam werd ik vrij snel weer ongesteld. Met de 2e menstruatie deze laten zetten. Dat ging heel soepel. Geen pijn of na problemen ondervonden. Daarna nog amper een menstruatie gehad, en na 6maanden werd ik helemaal niet meer ongesteld. 5 jaar later een nieuwe laten zetten, zonder moeite. En de oude verwijderen: HEEL soepel! Wegens de rede dat ik geen kinderen meer mag krijgen, problemen begin te krijgen met mijn baarmoeder, is er een operatie voorgesteld: Baarmoeder verwijdering . Deze is teruggezet na een Novasure (vanwege ernstige leegloop momenten van dat ik wel nog menstruatie had), als ik daarna nog last hou, kan de baarmoeder er altyd nog uit. In februari 2019 hoop ik, voorgoed, van de anticonceptie af te zijn! Ik vind de mirena super, je moet het alleen even de tijd geven, er is toch iets IN je geplaatst. Het mag geen pijn doen! Dan even naar je huisarts.
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!