Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

08-02-2024 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Heftige menstruatiepijn en heftig bloedverlies, pil doorslikken was niet voldoende, dus mirena erbij. Mirena alleen is ook onvoldoende. Door mirena al 4 jaar pijn onderbuik na opwinding of klaarkomen. Eerste half jaar tussentijds chronisch bloedverlies en buikpijn. 3 jaar chronische hoofdpijn en 4 jaar chronische overslagen hart.

31-01-2024 | Vrouw | 37
Menstruatiepijn
Super blij met dit spiraal. Ik heb hem nu 4 maanden. Ik zit lekkerder in mijn vel, geen last meer van pms, geen buik en rugpijn meer, nauwelijks nog last van darmklachten én ik heb geen koortslip meer! Het regelen van mijn hormoonhuishouding hiermee, maakt het leven zoveel fijner. Had ik het maar eerder gedaan.

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.

25-02-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Extreem veel menstruatiepijn. Dit was wel minder maar de bijwerkingen waren te heftig. Na 4 maanden eruit laten. Nu mijn 2e menstruatie met heel erg veel bloedverlies en grote stolsels.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
sinds de mirena plaatsing kreeg ik last van erge buikpijn, steken in me onderbui, en enorm depressieve gevoelens, ook bleef ik spotting houden en bloedingen, en een sterke vreemde geur afscheiding, na veel klachten en aanhoudende depressieve gevoelens besloten het spiraal er na 1 maand al uit te laten halen, de stemmingsklachten waren te extreem. voor mij nooit meer een[lees meer...] mirena spiraaltje

13-11-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nu dik 1 maand geleden het spiraal laten plaatsen de mirena. Nu de 1e menstruatie weer met het spiraal hiervoor was ik altijd maar 4 dagen aan het menstrueren. Maar nu met het spiraal ben ik het inmiddels al een dikke week en het stopt maar niet tot grote ergernis. Hopelijk is dit de enige keer dat het zolang duurt want hier zit ik totaal niet op te wachten. Ik heb het spi[lees meer...]raal genomen omdat ik altijd enorm heftig menstrueer en van binnen al onderzoek gehad en is allemaal prima.

23-09-2022 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik heb nu 2 keer een Mirena laten plaatsen en beide keer is die eruit gevallen. De eerste na 2 maanden en toen bleek ik zwanger(uitgelopen op miskraam), en de 2de nu na 3.5maand. Al die tijd dat hij erin zat heb ik meer dagen gebloed dan niet. 2.5kilo aangekomen. De eerste keer was het vooral het wennen aan de hormonen, pijn in borsten enzovoort. Nu net is de tweede eruit [lees meer...]gekomen, en ik ben er klaar mee. Ik ga geen nieuwe meer plaatsen want de bijwerkingen zijn echt niet leuk. Ben de laatste weken depressief, heb een kort lontje en totaal geen libido.

26-08-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Gekozen voor een mirena spiraal omdat de menstruatie pijn niet meer te doen was. Het laten zetten was totaal pijnloos. Alleen de eendebek was vervelend. Ik heb wel 1 bevalling gehad. En al eens een essure sterelisatie ondergaan. En die heb ik weer laten verwijderen door de eileiders eruit te halen. Dus mijn lichaam is wel wat gewend. Misschien dat ik er daarom niks van mer[lees meer...]kte. Naproxen 500 genomen voor de tijd. En 3 uur later nog eens. Ben gewoon meteen gaan werken (huishoudelijke hulp). Krampen voel je wel, maar lang noet zo erg als mijn menstruatie pijnen.

06-07-2022 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Na langdurig gebruik van de pil ben ik overgestapt op het spiraal. Ik had altijd hele zware menstruatie's waar ik elke maand ziek van was. Door de spiraal wordt ik niet meer ongesteld. Een keer in de 4 maanden een beetje bloedverlies 1 dag dat is alles. Ik ben heel tevreden!

24-06-2022 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Aangezien ik niet tegen de anticonceptiepil kan ben ik de Mirena gaan proberen . Wat een vreselijke ervaring!!! twee dagen na het plaatsen begonnen de klachten : veel hoofdpijn, buikpijn, huilen om niets En op een gegeven moment raakte ik in een zware depressie. Als je het aan de gynaecoloog of arts vertelt staan ze versteld, en eigenlijk zeggen ze dat het niet door de sp[lees meer...]iraal kan komen maar ik weet voor duizend procent zeker dat het door de Mirena spiraal komt hij is nu verwijderd en ik hoop over een paar dagen weer wat vrolijker te worden en minder hoofd en buikpijn te krijgen. Nooooit meer. Ook heb ik alle zes de weken last gehad van bloedverlies en begon er ongewenst haargroei.

28-01-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Vanaf het moment van ongesteld worden altijd een zware menstruatie gehad diverse pillen gebruikt, koperspiraal en nuvaring. Sinds 2012 al meerdere mirena spiralen gehad, wat een verademing. Geen stemmingswisselingen, elke maand ongesteld (2-4 dagen Max) met licht verlies, geen gewichtstoename of verdere bijwerkingen. Het plaatsen is altijd even rot (geen kinderen) maar na [lees meer...]een uur ook weer gezakt. Iedere ervaring is anders, maar voor mij nooit meer anders!

06-01-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Voor mij geen Mirena meer. 6 maanden na plaatsing laten verwijderen. Ik ben normaal (buiten menstruatie om nooit ziek! Ik had na plaatsing dag in dag uit hevige menstruatiepijn (hoofdpijn, krampen in onderbuik, spierpijn, lamlendig gevoel en zelfs koorts en ik bleef ontzettend ongesteld en zeer onregelmatig. Ik ben overgestapt op de prikpil! Wat een verademing!

03-01-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
AANRADER! Mijn natuurlijke menstruatie was jarenlang 10 van de 30 dagen in de maand met veel gewricht-, spier- en buikpijn en vermoeidheid. Anticonceptiepil vergat ik vaak. De mirena biedt uitkomst voor beiden. Het zetten was pijnlijk, maar daar tegenover staat zeker 5 jaar babyloos seks en geen omkijken meer naar anticonceptie. Dat is het voor mij absoluut waard. Natuurl[lees meer...]ijk geen SOA-bescherming. En nog beter - mijn huidige menstruatie: ik ben nog amper ongesteld, merk het alleen aan een beetje lichtroze bloed in mijn ondergoed een paar dagen per maand en dat is er zó uitgewassen.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

18-11-2021 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
verschrikkelijk, ten eerste was het inbrengen heel moeilijk. en dan begonnen al gauw de klachten. zo misselijk heel de dag door. en dikker worden vond ik ook niet bepaald leuk. ik lag haast elke avond huilend in bed omdat ik me zo beroerd voelde. ik voelde de spiraal ook zitten. het voelde zo raar in mijn onderbuik, alsof iets niet goed zat. na 6 maanden zouden de klachte[lees meer...]n verminderd moeten zijn maar dat hielp niet bij mij. dus eruit laten halen. gelijk voelde ik een opluchting