Mirena

levonorgestrel

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Mirena (2113 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (385 meningen)
Nuvaring (248 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (149 meningen)
Cerazette (minipil) (146 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Mirena spiraal

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
01-02-2019

Menstruatiepijn

Inmiddels heb ik mijn derde spiraal. Het laten plaatsen is een hel, maar met een paar pijnstillers is het te doen. Ik heb al een aantal jaren onverklaarbare klachten in mijn onderrug, linkerheup, linkerbeen en knie en niet tr vergeten de depressieve gevoelens. Verwezen naar een orthopeed, scans gemaakt. Cyste gevonden in mijn heupbot en de diagnose piriformis syndroom. Ben[lees meer...] een aantal maanden bezig met fysiotherapie. Maar echt resultaat blijft uit. Ik ga deze spiraal laten verwijderen om te zien wat dit voor effect zal hebben op mijn pijnklachten. De spiraal heeft de eerste jaren het gewenste effect gehad: geen pijn en uitblijven menstruatie, maar de ernst van de bijwerkingen heeft mij doen besluiten dit ding er uit te laten halen. Mochten mijn bijwerkingen niet weggaan dan laat ik gewoon weer een nieuwe plaatsen.
21-01-2019

Menstruatiepijn

Na het plaatsen had ik weinig tot geen menstruatie meer, maandelijks wel beetje bloedverlies in het eerste jaar, tweede jaar bijna niets meer, de laatste 2 jaar terug elke maand beetje. Mood swings bleven. Lage rugpijn en borstpijn ging weg. Migraine aanvallen leken er wel méér door. Maar het ergste: GEEN libido meer!
15-12-2018

Menstruatiepijn

Ik heb 20 november een mirena spiraal laten zetten bij de gynaecoloog. Ik was erg zenuwachtig door alle horror verhalen en negatieve verhalen die ik had gehoord. Ik had voor de behandeling 1 aleve fenimax genomen. Werd heel erg op mijn gemak gesteld en het was zo snel gebeurd! Ik moest 2 x kuchen (om mij af te lijden) en 2 x had ik een pijnlijke menstruatie kramp. Voor[lees meer...] mij was deze pijn gewoonlijk omdat ik die pijn maandelijks mee maak in extreme vorm. Alle angst voor niks want binnen 3 minuten was ik klaar. De rest van de dag en de volgende dag wel buikpijn en moe. Maar snel daarna voelde ik mij zoveel beter! Hiervoor altijd de pil gehad en altijd extreem veel bijwerkingen maar ik ben nu echt een ander mens zo positief! Enige is dat ik wel vaak spotting heb of licht helderrood bloedverlies maar dat was ook verteld en dat moet je ook de tijd geven! Mensen verwachten vaak dat het allemaal binnen 1 week goed moet zijn, maar je lichaam moet ook wennen! En ieder lichaam is anders. Verder wel last van een wat onzuivere huid maar als dat het is, wat wss ook weer overgaat, ben ik voor 10000 % tevreden met de spiraal. Ik ga rustig afwachten hoe de rest van de maanden verlopen maar ik voel me goed! Normaal schrijf ik nooit een review maar omdat mensen met een goede ervaring minder snel een review geven, heb ik besloten om toch even mijn verhaal te delen! Geef je lichaam de kans om te wennen :)
19-10-2018

Menstruatiepijn

Erg tevreden over de mirena! De eerste weken/maanden last gehad van buikpijn, maar na een speciaal dieet van 8 weken nergens meer last van gehad. Het grootste voordeel is dat ik niet meer ongesteld wordt en geen last meer heb van die pijn.
15-10-2018

Menstruatiepijn

bloedingen werden heftiger, was bloedingen zat. zocht een makkelijke manier van anti-conceptie. Pil was uitgesloten, chagerijn dat ik daar van kreeg was helemaal niet van mij.
18-03-2018

Menstruatiepijn

Goedemiddag, Ik ben een vrouw van 33 jaar heb een zoontje van 4 heb 3 jaar geleden de mirena spiraal laten inbrengen. Afgelopen donderdag laten verwijderen. Waar moet ik beginnen ? Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als de laatste jaren ik was zwaar depressief terwijl er niks aan de hand was. Gezond kind, leuk huis, goeie baan etc. En nog voelde ik me niet lekker en[lees meer...] het werd steeds erger en erger. Ben ook een klein beetje wat aan gekomen. Ik spoortte veel om de negatvieve gedachtens tegen te gaan. En zo kan ik nog zoveel dingen opnoemen ik was dood ongeluk en dit is dan echt sinds het afgelopen jaar. Ik dacht dat ik de enige was zo vaak huilend bij de huisarts gezeten, mevrouw u bent depri en u krijgt medicijnen hiervoor. Zo gezegd zo gedaan ik slikte 3 maanden anti deprissiva en het werdna alleen maar erger ik voelde me zo somber en dan ben je nog een moeder ook!!! En ik kon me vinger er niet op leggen maar ik wist dat er Iets niet klopte met mijn lichaam met mijn geeest! Tot 2 weken geleden was het zo erg zo heftig dat ik dacht voor wat leef ik nog? ( misschien voor je prachtige zoon van 4 jaar ) ik was zo moe zo op ik kon niet meer. Mijn omgeving dacht dat ik aan het doordraaien was. Ik weer naar de huisarts inoverleg terwijl de huisarts protesteerde om het eruit laten halen want volgens haar kan dat niet de oorzaak zijn. Nou geloof me dat k* ding is eruit meiden, sinds afgelopen donderdag en ik voel me nu al een ander mens!!! Ik slik extra vitamine C en D maar ik Voel me zo een ander mens !! Eindelijk weer de oude ik langzaam maar zeker. De mirena zou verboden moeten worden. Dit is mijn mening en als je dan wel voor kiest dan moet je echt zo goed ingelicht worden wat de vreselijke bijwerkingen kunnen zijn. En het enige wat ik kan zeggen zoveel mogelijk je ervaring delen met andere vrouwen het lijkt wel alsof het in de doofpot gestopt word.... en voor wat ?! Het zal vast een uitkomst zijn voor een kleine groep vrouwen maar ik bespreek dit de afgelopen dagen met vriendinnen en zij hebben precies het zelfde!! Vandaar dat ik ook hier wil reageren weet waar je aan begint en mocht je depressief ervan worden dan ben je echt niet de enige en voordat je jezelf gek maakt en aan de medicatie gaat en je hebt een spiraal. Laat dat eerst verwijderen voordat je onder behandeling gaat! Deze kennis wil ik jullie mee geven. Groetjes!!
29-07-2016

Menstruatiepijn

Ik heb vanmorgen een spiraal bij de Gynaecoloog laten plaatsen. Ik zag er, door alle verhalen van verschillende mensen, tegenop. Ik heb ook nog geen kinderen. Eenmaal in de wachtkamer begonnen de zenuwen, hoe zou het voelen? Hoe zou ik mij daarna voelen? Alle verhalen over helse pijn, flauwvallen etc. gingen door mijn hoofd. 'Het klemmen van de baarmoeder doet het meest p[lees meer...]ijn' staat overal te lezen, dit deed bij mij het minst pijn. Het meten van mijn baarmoeder was erg gevoelig en mijn lichaam kon dat moeilijk opvangen. Mijn benen trilde, en ik probeerde goed te blijven ademen. Je voelt het zeker, maar het is te doen. Daarna ben ik eigenlijk meteen naar het winkelcentrum gereden om wat leuks voor mijzelf te kopen haha! Nu, 2 uur later voel ik een druk op mijn buik en soms een beetje krampen. De krampen worden al minder.
20-05-2015

Menstruatiepijn

Nadat ik 1 week in de maand elke keer zo hevig menstrueerde, en veel last van stolsels had en daar bloedarmoede van kreeg, heeft de Gynacoloog in overleg met mij besloten om een mirena spiraaltje in te brengen. Het inbrengen was wel even gevoelig, maar ach dat was voor een goed doel!? Althans dat dacht ik toen, nu inmiddels een aantal maanden later is er nog geen dag gewee[lees meer...]st dat ik NIET ongesteld ben geweest! Ik baal er enorm van! Tijdens de controlle bij de Gynacoloog vertelde hij me dat het even zijn tijd nodig had. Nu inmiddels is er nog steeds niks veranderd, ja oke de hele hevige menstruatie's heb ik niet meer, maar dit vind ik ook niks! Ik ga over 6 weken op vakantie, en weet echt niet wat te doen nu?
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!