Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

Bij  BuikpijnX

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1220 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

24-08-2016 | Vrouw | 31
levonorgestrel (20mg)
Buikpijn
Omdat ik elke maand zo'n heftige menstruatie heb, met name hevige buikpijn, en dit steeds erger werd, heb ik na een gesprek met mijn huisarts besloten de mirena te laten plaatsen. Plaatsen lukte de huisarts niet, dus door naar gynaecoloog. Daar lukte het eerst ook niet, maar na oprekken baarmoederhals wel. 3 weken lang ontzettend buikpijn gehad, elke dag wel een paar uur, [lees meer...]soms urenlang. En een opgezette buik, zere borsten, hoofdpijn en lusteloos. Slecht/ licht slapen terwijl ik normaal heerlijk slaap. Na 2 weken een week lang bloedverlies en toen besloten om hem eruit te laten halen. Als ik hem neem om minder buikpijn te hebben en dit er allemaal voor terug krijg: laat maar!

13-10-2013 | Vrouw | 35
levonorgestrel (1)
Buikpijn
Op 2 aug 2013 heb ik een Mirena spiraaltje laten plaatsen bij mijn huisarts. Direct daarna stekende pijn in mijn buik. In het ziekenhuis bleek dat dit spiraaltje mijn baarmoederwand heeft doorboord. Vervolgens moest ik twee weken wachten voordat dit in het ziekenhuis verwijderd kon worden. Een goede gynaecoloog heeft het met een operatie met narcose uit mijn buik gehaald. [lees meer...]Daarna nog een keer met een hevige bloeding (met ambulance) naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig waren we er op tijd bij en heeft mijn goede gynaecoloog mij gered. Nooit meer een Mirena spiraaltje !

19-05-2016 | Vrouw | 23
levonorgestrel (52)
Buikpijn
Sinds november 2015 een spiraal. Na eerder een spiraal te hebben gehad en deze ook weer te hebben laten verwijderen door ernstige buikpijnen, dacht ik dat mijn buikprobleem door de spiraal was gekomen. Dit is niet het geval geweest. Bij de overgang naar de pil werd ik veel humeuriger, om over de maandelijkse periode nog maar niet te spreken. Verschrikkelijk veel buikpijn e[lees meer...]n kon haast niet meer lopen van de pijn in mijn heupen. Door de spiraal zijn deze problemen als sneeuw voor de zon weer verdwenen. Ik ben een tevreden gebruikster!

28-06-2014 | Vrouw | 26
levonorgestrel
Buikpijn
Voor mij is het een uitkomst. Een jaar geleden voor het eerst een spiraaltje laten zetten. De reden hiervoor was dat een spiraaltje continu geleidelijke hormonen afgeeft en geen pauzeweek oid zoals bij de pil. Omdat je met de pil steeds een boost hormonen krijgt per dag en 1 week in de 4 weken geen hormonen had ik last van moodswings en depressieve dagen. Ook ik vaak last[lees meer...] van hoofdpijnen. En nu: totaal niet meer! Ik moet toegeven: het inbrengen was pijnlijk. Voor mij betekende dit een paar minuten door de zure appel heen bijten en daarna bijna flauwvalllen/overgeven/duizelig. Die dag heb ik nog pijn in mn buik gehad ( menstruatiekramp-gevoel). Tweede dag ging al beter en daarna geen last meer. Daarnaast heb ik nu af en toe 1 a 2 dagen bruinige afscheiding wat met een inlegkruisje op te vangen is, geen echte menstruatieperiodes meer! Voor spiraaltjr was ik eens in de maand ingesteld waarbij ik 3 dagen flink bloedde en 4 dagen bruinige afscheiding had. Flink verschil dus! Dit duurde overigens wel ongeveer 3 maanden voordat dit veranderde Iedereen reageert anders op de mirena.. kwestie van een risico durven nemen en anders kan ie er ook weer uit.