Buikpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor buikpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: buikpijn

Pantoprazol

11-01-2024 | Vrouw | 31
pantoprazol
Buikpijn
Na maanden kreeg ik steken in mijn gezicht gepaard met verhoging. Ik heb er lang mee gelopen , we wisten niet wat het was aangezien ik ook niet verkouden was en ook niet ziek. Mijn neus werd extreem droog door pantaprazol . Daarna niet gebruikt toen werden mijn klachten minder. Na paar maanden was ik weer begonnen toen kreeg ik weer extreem droge neus met als gevolg op[lees meer...]hoping slijm holtes en ontstekingen. Daarna direct gestopt en ik wist het zeker : deze medicatie triggerd mijn holtes heel erg. Nu heb ik veel minder last en is mijn neus minder droog. Ik heb wel nu een chronische bijholteontsteking omdat heel lang met ontsteking heb gelopen. Verder werkte het prima voor mijn maag , alleen mijn knieën deden pijn omdat je door maagzuuremmers magnesium , fosfor, en b12 tekort krijgt. Het is een gevaarlijke medicatie in mijn ogen. Heb nog steeds soms last van mijn knieën. Gebruik liever sucralfaat.

29-12-2023 | Vrouw | 63
Buikpijn
het medicijn doet niets ,geeft meer krampen en opgeblazen gevoel hooftpijn , jeuk op de hooft huid al met al begin nooit aan dit medicijn , werd benauwd moeilijk slikken

Macrogol en elektrolyten

17-10-2023 | Vrouw | 65
Macrogol-elektrolyten

Zoely

30-06-2023 | Vrouw | 46
estradiol / nomegestrol
Buikpijn
Slik deze pil NIET vanwege de anticonceptie. ( ben al jaren gesteriliseerd) Ik heb adenomyose ( vorm van endometriose) waarschijnlijk overgehouden aan een eerdere keizersnede. Dat is vervelend, pijnlijk en mag daardoor niet meer menstrueren. Ik slik de pil dus sinds 3 mond continue, zonder de laatste 4 pillen ( die zijn placebo, hebben effect van de stopweek) ga ik ste[lees meer...]eds direct door naar een nieuwe strip. Mijn ongewenste bij-effecten zijn; veel moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten, buikpijn en doorbraakbloedingen die ( in huidig geval) nu al 2 weken aanhouden, ondanks dat ik geen stopweek heb. Ook in eerste weken veel gewichtstoename ; 5 kilo! Volgens de fabrikant komt het er op neer dat je mogelijk de eerste periode (meer) last hebt van ongewenste bijwerkingen. De eerste 3 a 4 maanden zou je lichaam kunnen reageren; wenfase. Mijn lijf is wellicht extreem gevoelig, of het is domme pech… Ik ga in overleg met mijn gynaecoloog of ik door moet gaan. Er zijn vrijwel geen andere opties voor mij dan deze medicatie, of baarmoeder resectie. Dat laatste wil ik graag voorkomen, want daar zijn ook risico’s aan verbonden. Ik overweeg het implantaat ( staafje) nog als optie.

27-04-2023 | Vrouw | 53
Buikpijn
Jeuk is irritant als bijwerking

Kyleena

09-03-2023 | Vrouw | 23
levonorgestrel
Buikpijn
Chronische rugpijn, acne, gehele tijd krampen en zelfs erger tijdens sporten. Inbrengen meest pijnlijke wat ik ooit heb meegemaakt. Constant infecties. Paniekaanvallen gekregen in deze periode. Complete ramp. Na 3 maanden eruit willen halen. Waren opeens de touwtjes weg. Echt een verschrikkelijke ervaring.

Citalopram

15-09-2022 | Vrouw | 25
citalopram
Buikpijn
Chronische buikklachten door PDS. Het werkte goed, maar ik kreeg ook last van paniekaanvallen, gewichtstoename en verhoogde prikkelgevoeligheid.

Codeine Tabletten

24-04-2022 | Vrouw | 67
codeine
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

Tempocol

17-08-2021 | Vrouw | 26
pepermuntolie
Buikpijn
Na vele onderzoeken en veel buikpijn en maagklachten, is er geconstateerd dat ik last had van lucht die zich ophoopte in mijn darmen wat dus ontzettend buikpijn gaf en een moeilijke stoelgang die ik vantevoren niet eerder had(pds klachten) Ik heb tijdelijk tempocol gebruikt en hielp daar super goed bij. Uiteindelijk werd de oorzaak van de buikpijn maanden later gevonden en[lees meer...] dat was de mini pil die lactose bevatte. Ik ben lactose intolerant en ik heb verschrikkelijke last ervan als ik het toch binnen krijg. (Oorzaken zitten er soms in de kleinste hoeken..)Dit middel heeft mij wel die maanden door geholpen. Enige nadeel: mijn darmen kwam iets teveel uit balans waardoor ik steeds last had van bacteriele vaginose die steeds terugkeerde na gebruik van de huismiddeltjes wat normaal wel hielpen. Toen ik gestopt was met tempocol ben ik de huismiddeltje tegen bacteriele vaginose gaan gebruiken en het was weg en kwam helemaal niet meer terug. Ondanks de nadeel ben ik erg tevreden over de middel en ben ik een voorstander van middelen gebruik die natuurlijk zijn. Tenzij het niet anders kan, dan is het noodzakelijk.

Zyprexa

10-08-2021 | Vrouw | 49
olanzapine
Buikpijn
Ik kreeg dit voorgeschreven bij heftige buikpijn. Belachelijk om iemand een anti psychotica voor te schrijven bij buikpijnklachten. Dit goedje is mij te gevaarlijk, de prullenbak is er goed voor.

Canesten gyno

13-05-2021 | Vrouw | 48
clotrimazol
Buikpijn
Ik kampte ong 4 maanden met onderbuik pijn. Na een week ging dat van zelf weer over maar kreeg het na een week aanhouden de en deze keer duurde het ong twee weken. Intussen had ik ook last van me maag en algeheel buikpijn en onderbuik pijn kreeg extra erbij. Aantal keren bij mij ha geweest en er is een test gedaan voor blaasontsteking en dat was negatief. Verder niets mee[lees meer...] gedaan. Al met al zijn we 4 maanden verder de pijn heeft zich in verschillende vormen voorgezet. Begon met knedende, dan branderige en zurige krampachtige of heftige weeën achting. Sinds een week kreeg ik last van mijn g-spot onwijs brandend pijn. Verder geen jeuk of slijm. Kreeg van ha deze zalf en ben gisteren begonnen. Als bijwerking heb ik veel last van extra branderige pijn na het aanbrengen. Vandaag bij tweede x gebruik voelt minder pijnlijk. Denk wel dat het helpt.

15-04-2021 | Vrouw | 25
Buikpijn
Eerste 2x na het innemen lichte uitslag, niet jeukend. Hielp niet maar moest het de kans geven van huisarts en mdlarts. De 3e keer heftige buikpijn en binnen 5 minuten heftige huiduitslag en ontzettende, ondragelijke jeuk. Foto's gestuurd naar de huisarts en moest er per direct mee stoppen. Huisarts schrok hoe heftig de uitslag was. Gelukkig na een allergietablet verdween [lees meer...]de uitslag snel.

Tramadol

01-03-2021 | Vrouw | 20
Merk geen pijnvermindering

Buprenorfine

28-01-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine
Buikpijn
Geweldige pleisters voor de pijn, totdat ik erge allergische reacties kreeg, brandwonden op de plekken waar de pleister had gezeten. Daarna op 1 plek gordelroos. Nu AB zalf gekregen maar jeetje wat een pijn

22-01-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Zelf had ik altijd zeer heftige menstruaties. Ik verloor niet alleen super veel bloed, maar ik had de eerste paar dagen (vooral de eerste twee dagen) ook vreselijk heftige buikpijn. Het was zo erg dat ik letterlijk niks kon doen en alleen maar in m’n bed aan het creperen was. Verder was ik ook redelijk onregelmatig ongesteld. Nu zit ik +- een jaar aan deze pil, van het mer[lees meer...]k ‘Mylan’. Ik kreeg een keer een ander merk, en dat was een drama. Met dat andere merk (maar zelfde soort pil) was ik gewoon 4 weken ongesteld en kreeg ik bij pas de 2e en 3e week buikpijn. Bij gebruik van deze pil van het merk Mylan was ik eindelijk regelmatig ongesteld. Maar het allerfijnste was, dat ik niet meer zulke heftige buikpijn had en zoveel bloedverlies. Echter was dit bij de eerste 1/2 maand(en) niet het geval. Waarschijnlijk omdat m’n lichaam nog moest wennen. Kortom, deze pil, van het merk Mylan, werkt voor mij ideaal en is voor mij de beste keuze.

Desogestrel

10-11-2020 | Vrouw | 30
desogestrel
Buikpijn
Gestart met dit hormoon omdat ik erge buikpijnen heb vanaf mijn eisprong, ik val flauw van de pijn en er gaat al een jarenlange onderzoek aan vooraf. Eerste maand verliep goed op wat puistjes en erg zweten na, maar na die eerste maand kreeg ik heftige bloedingen en met menstruatie vergelijkbare buikpijn. Soms stopte het even maar sowieso kreeg ik elke dag doorbraak bloed[lees meer...]ingen. Ik voelde me zeer onrustig, deed kortaf tegen mijn omgeving en had continue het gevoel van een brok in de keel. Daarnaast was mijn buikpijn maar minimaal verminderd. Daarom besloten te stoppen. Wat een opluchting! Alsof de grijze waas, de mist optrok uit mijn hoofd. Ik ga op zoek naar een andere oplossing.

Instanyl

25-08-2020 | Vrouw | 58
fentanyl intranasaal
Buikpijn
Ik heb vreselijke buikpijn aan de rechterkant gebruik soms 3 x p dag en mijn fles is altijd eerder leeg als dar zou kunnen hoe kan dit en ja het is altijd een gevecht tussen de arts apotheek en mijn man dat ik teveel gebruik

Seasonique

19-08-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol /​ levonorgestrel
Buikpijn
Nadat ik ontevreden was over een andere anti-conceptie ben ik terug gegaan naar de dokter die mij deze voorschreef. Ik heb al sinds ik klein kind ben enorme buikpijn aanvallen die ervoor zorgde dat ik flauw viel. tijdens mijn menstruatie was mijn pijn zo ondraagbaar dat ik geen andere keus had dan anti- conceptie. Sinds ik deze pil gebruik heb ik echt bijna nooit meer e[lees meer...]lke dag buikpijn, nauwelijks aanvallen (1 jaar pil gebruikt, 1 keer aanval) ik ben blij en vrolijk en heb geen stemmingswisselingen (behalve in mijn stopweek) Ik ben wel 11 kilo aangekomen in 7 maand. dat is mijn enige nadeel, en natuurlijk de 45 euro die ik om de drie maanden moet betalen. maar het is het allemaal waard!!

Sinequan

02-11-2019 | Vrouw | 59
doxepine
Buikpijn
Door crohn en artrose van nek tot heupen ,en spodylolisthesis , én scoliose had ik veel pijn. Vaak dag en nacht. Eerst gebruikte ik lange tijd 25 mg, (en soms gabapentine) nu sinds 'n paar maanden 2x 25 mg. TOP middel. Ik kan zelfs weer stukken lopen, en de chronische pijn aan mn darmen is zo goed als weg. Gisteren belde de huisarts en de apotheek dat Sinequan [lees meer...]/Doxipine uit de handel is tot maart, en misschien ook helemaal nooit meer leverbaar is. Ook kreeg ik te horen dat het een vrij ouderwets middel is. Ik kreeg het ooit van een fijne Duitse arts bij de pijnbestrijding. Ik moet gaan overstappen op nortryptiline.........................dat is volgens de apotheek het meest vergelijkbare middel. Als mijn pijn maar wegblijft ! Dan vind ik alles prima. Heb t al opgezocht, en i d d wordt ook ingezet tegen zenuwpijnen.

Marvelon

10-10-2019 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/desogestrel
Buikpijn
Marvelon gekregen omdat ik erge buikpijn had tijdens de menstruatie. Dit werd heel iets beter. Echter na 7,5 jaar gebruik kreeg ik een longembolie. Dit was een bijwerking van de Marvelon. Gelukkig kan ik het navertellen en mag nu geen hormonen meer gebruiken. Dus geen anticonceptie met hormonen en altijd oppassen dat je blijft bewegen als he ziek bent. Blijft romnel

Tradonal

15-08-2019 | Vrouw | 39
Buikpijn
Hevige buikkrampen en buikpijn tussendoor; opgenomen in ziekenhuis met opstoot colitis ulcerosa en infectie. De duizeligheid neem ik er graag bij; lichaam ontspant er helemaal bij; krampen en buikpijn zo goed als verdwenen!

Mesalazine

04-03-2019 | Man | 36
mesalazine
Buikpijn
Hallo allemaal, Medio januari de diagnose voor CU gekregen. Voorgeschreven medicatie is een stootkuur van prednison. Start van 8 x 5mg per dag en dan langzaam afbouwend naar 0 tot eind maart. Mesalazine is vooralsnog voor altijd en elke dag 400mg. Mijn buikkrampen en het bloeden zijn inmiddels gestopt. Ik kan nu alleen nog niet zeggen of het door de prednison of mesa[lees meer...]lzine komt (of de combi). Ik merk wel dat vermoeidheid een serieuze bijwerking is en sinds enkele dagen ook hoofdpijn. Sinds vandaag heb ik weer last van buikkrampen. Ik kan alleen niet plaatsen of het komt door het afbouwen van de prednison of dat ik een "reguliere" opvlammimg heb. Het kan natuurlijk ook eem reguliere buikkramp zijn, maar de vrees is enorm. Heeft iemand de ervaring van afbouwen prednison icm mesalazine? Herkennen jullie opvlammingen op dag niveau of tijdens de afbouw periode van de prednison? Voor de prednison zit ik nu nog op 4x per dag 5mg en vanaf volgende week 3 x per dag enz. Alle ervaring en info is welkom. De diagnose en CU ziekte is nieuw voor mij en ik leer het allemaal nog herkennen. Ik neem elke kramp op dit moment heel serieus omdat ik in januari enkele weken hevige krampen heb ondervonden die ik (waar mogelijk) wil voorkomen. Ook informatie of jullie ervaring over hoe vaak jullie een opvlammingen hebben (per jaar..of aantal jaren), hoe lang deze gemiddeld duren en zijn ze altijd "heftig" is meer dan welkom. Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

08-11-2018 | Vrouw | 63
estriol vaginaal
Buikpijn
Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(

Nexium

24-10-2018 | Man | 75
esomeprazol
Buikpijn
De gezondheidsvoordelen van kaneel Kaneel is al heel erg oud, en wordt al eeuwenlang gebruikt voor het bereiden van voedsel en als medicijn. Dankzij een gevonden kruidenboek is bekend geworden dat kaneel al rondom het jaar 2800 voor Christus werd gebruikt. Wat wel opvallend is, is het feit dat de positieve effecten van kaneel nog eens verstrekt worden als het ingenome[lees meer...]n wordt in combinatie met honing. Ook de krachtige werking van honing wordt hierdoor versterkt. Een typisch geval van 1+1=3. Je zult in het lijstje hieronder dan ook vaak tegenkomen dat kaneel ingenomen moet worden met honing, voor een maximaal effect. Kaneel tegen artrose 1/ Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door de Universiteit van Kopenhagen, is gebleken dat kaneel een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verminderen van de pijn die gepaard gaat met artrose. De proefpersonen kregen elke dag zowel honing als kaneel in hun eten geserveerd. Na ongeveer een goede week bleek dat bij het overgrote deel van de proefpersonen de pijn voor een groot deel was verdwenen. Goed nieuws dus! Sta je hier sceptisch tegenover? Het kan helemaal geen kwaad om het eens te proberen. 2/ Na alles over kaneel en honing gelezen te hebben, ben ik aan het experimenteren geweest en het is geen wondermiddel maar heeft bij mij wel een wonder verricht. Na 3 weken was ik grotendeels van mijn artrose af. Kaneel tegen maagpijn Ook hier kunnen we constateren dat een combinatie van water, kaneel en honing een heilzame werking kan hebben. De mix reinigt je systeem heel effectief. Daarnaast zou het een positieve werking hebben tegen een eventuele maagzweer. Honing: Met name honing wordt er niet beter op als het verwarmd wordt. Door de verhitting, zullen veel voedingsstoffen inactief worden.

03-07-2018 | Vrouw | 17
Buikpijn
Ik zit nu vijf maanden aan deze pil. Begon aanvankelijk omdat ik heel veel last had van mijn ongesteldheid (hevige buikkrampen) en sinds april ook voor veilige seks. Sinds ik aan de pil zit ben ik niet meer zo zwaar ongesteld. Ik heb nog wel eens kramp in mijn stopweek maar het is lang niet zo erg als voordat ik aan de pil begon. Ook bloed in minder. Ik heb niet zo'n last [lees meer...]van hele vervelende bijwerkingen. Ik merk wel dat sinds ik aan de pil zit emotioneler ben, ik moet ineens veel sneller huilen van zielige filmpjes of bepaalde gebeurtenissen. Ik heb ook wel eens dat ik ineens 'zin' heb om te huilen terwijl er niets aan de hand is. Het is zeker niet zo dat ik neerslachtig of verdrietig ben geworden maar het zijn gewoon soms die rare buien. Ik probeerde pas geleden ook door te slikken, maar halverwege de tweede strip kreeg ik een doorbraakbloeding. Toen heb ik de strip afgemaakt en daarna een stopweek ingelast, waardoor ik dus zo'n 3 weken heb gebloed.. Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoe je lichaam op de hormonen in de pil reageren; ik heb vriendinnen die aan dezelfde pil zitten en geen last hebben van doorbraakbloedingen en rustig een paar strips achter elkaar kunnen slikken.

Tramadol

31-05-2018 | Vrouw | 47
Buikpijn
Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, tramadol hielp niet dus daarna overgestapt op fentanylpleisters en abstral

Abstral

31-05-2018 | Vrouw | 47
fentanyl
Buikpijn
Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, samen met de fenanylpleisters kan ik samen met de smelttablen de pijn onder controle houden

Psylliumvezels

24-05-2018 | Vrouw | 22
psylliumzaad
Buikpijn
Voor het innemen van het medicijn heb ik nog niks prettigs kunnen vinden. Ik krijg kotsneigingen van het drinken met water en in de vla worden het stukjes (het lost niet echt op dus het klontert) die ik niet doorgeslikt krijg. Ook ga ik erg boeren hiervan.

Amitriptyline

13-04-2018 | Vrouw | 25
amitriptyline
Buikpijn
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Jaren lang heb ik met hevige constante buikpijn rond gelopen. Allerlei onderzoeken gehad. Ziekenhuis in ziekenhuis uit. Prikkelbare darm werd er uiteindelijk gezegt. Maar nog nooit heb ik iemand gehoord met soort gelijke klachten. Uiteindelijk bij een psygiater terecht gekomen en die zei somatoforme stoornis. Kort gezegt je hersenen [lees meer...]geven een vals pijnprikkel af aan je lichaam. Ik werd er erg wanhopig van zo erg zelfs dat ik het leven soms niet meer zag zitten. Ik liep vaak met de gedachten rond als ik deze pijn blijf houden dan hoeft het voor mij niet meer. Toen raakte ik zwanger maar de pijn werd erger , het kindje drukte immers op de pijnlijke plek. In mijn zwangerschap ben ik toen begonnen met dit medicijn. Echt de pijn is weg na al die jaren!!!! Ik ben zo gelukkig en ik zal nooit meer stoppen met dit medicijn. Ik slik 20 mg.

12-03-2018 | Vrouw | 25
Buikpijn
Ik ben rond mijn 14e begonnen met deze pil. Ik kon dagen plat liggen door mijn ongesteldheid en met deze pil is mijn ongesteldheid een stuk draaglijker geworden. Let wel dat deze pil redelijk sterk is en daarmee ook de bijwerkingen. Het eerste half jaar een lichte depressie gehad, maar deze is gelukkig daarna weer verdwenen. Blijvende bijwerkingen zijn pijnlijke borste[lees meer...]n, sneller hoofdpijn en een laag libido. Mijn huisarts raadt me aan deze pil te blijven gebruiken - ook gezien ik geen spiraaltje wil gebruiken en een pessarium een onding vind. Nu maar hopen dat de mannenpil snel op de markt komt, dan mag mijn vriend eraan geloven ;)