Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

24-06-2022 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Aangezien ik niet tegen de anticonceptiepil kan ben ik de Mirena gaan proberen . Wat een vreselijke ervaring!!! twee dagen na het plaatsen begonnen de klachten : veel hoofdpijn, buikpijn, huilen om niets En op een gegeven moment raakte ik in een zware depressie. Als je het aan de gynaecoloog of arts vertelt staan ze versteld, en eigenlijk zeggen ze dat het niet door de sp[lees meer...]iraal kan komen maar ik weet voor duizend procent zeker dat het door de Mirena spiraal komt hij is nu verwijderd en ik hoop over een paar dagen weer wat vrolijker te worden en minder hoofd en buikpijn te krijgen. Nooooit meer. Ook heb ik alle zes de weken last gehad van bloedverlies en begon er ongewenst haargroei.

01-02-2019 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Inmiddels heb ik mijn derde spiraal. Het laten plaatsen is een hel, maar met een paar pijnstillers is het te doen. Ik heb al een aantal jaren onverklaarbare klachten in mijn onderrug, linkerheup, linkerbeen en knie en niet tr vergeten de depressieve gevoelens. Verwezen naar een orthopeed, scans gemaakt. Cyste gevonden in mijn heupbot en de diagnose piriformis syndroom. Ben[lees meer...] een aantal maanden bezig met fysiotherapie. Maar echt resultaat blijft uit. Ik ga deze spiraal laten verwijderen om te zien wat dit voor effect zal hebben op mijn pijnklachten. De spiraal heeft de eerste jaren het gewenste effect gehad: geen pijn en uitblijven menstruatie, maar de ernst van de bijwerkingen heeft mij doen besluiten dit ding er uit te laten halen. Mochten mijn bijwerkingen niet weggaan dan laat ik gewoon weer een nieuwe plaatsen.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

31-07-2019 | Vrouw | 45
levonorgestrel (20)
Menstruatiepijn
Ik had erg veel last van de pil(migraine) en menstruatiepijn dus op advies van huisarts overgestapt naar Mirena spiraal. Alleen het plaatsen al was vreselijk pijnlijk. En heb sindsdien alleen maar buikpijn en misselijk. En ontzettend down. Mijn omgeving kent me zo niet. Kan om alles wel janken. Slik al 2 maanden elke dag pijnstillers. Ben er helemaal klaar mee. Maandag g[lees meer...]aat ie eruit!! Joepie!!

25-02-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Extreem veel menstruatiepijn. Dit was wel minder maar de bijwerkingen waren te heftig. Na 4 maanden eruit laten. Nu mijn 2e menstruatie met heel erg veel bloedverlies en grote stolsels.

08-02-2024 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Heftige menstruatiepijn en heftig bloedverlies, pil doorslikken was niet voldoende, dus mirena erbij. Mirena alleen is ook onvoldoende. Door mirena al 4 jaar pijn onderbuik na opwinding of klaarkomen. Eerste half jaar tussentijds chronisch bloedverlies en buikpijn. 3 jaar chronische hoofdpijn en 4 jaar chronische overslagen hart.

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.