Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1220 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

28-06-2023 | Vrouw | 41
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mirenaspiraal laten plaatsen bij mijn vertrouwde huisarts. 2 weken geleden had ik de Levosert spiraal laten plaatsen (goedkope versie van Mirena, is door zorgverzekering gekozen) dit was echt verschrikkelijk, het plaatsen was erg pijnlijk, omdat de inbrenghuls ook lastiger en moeilijker werkt dan van de Mirenaspiraal, dus pijnlijke ervaring en daarna was het ook niet prett[lees meer...]ig, ik bleef buikkrampen houden ook snachts en moest vaak plassen en voelde constant druk op mijn blaas en ik voelde die spiraal ook zitten, ook veel bloedingen. Na 2 weken laten verwijderen. Ik heb mijn baarmoeder een week rust gegeven en daarna de Mirenaspiraal laten plaatsen. Het plaatsen zelf ging heel goed, niet pijnlijk, wel heel even vervelend tijdens het opmeten van baarmoeder, de rest ging super goed. Ben blij dat ik de Levosert spiraal heb laten verwijderen en de Mirenaspiraal heb laten plaatsen, echt een verademing, verder geen klachten meer. Heel tevreden over de Mirenaspiraal! Kies NOOIT voor de Levosertspiraal, dat is goedkope troep!!!

09-11-2020 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn menstruatie was onregelmatig. En ik had voorbehoedsmiddel nodig. Bij mij blijft de menstruatie uit. Na 5 jaar moet hij vernieuwd worden, en dat merkte ik ook omdat ik zag dat de menstruatie weer licht begon (Spotting). Het is een blessing; geen krampen, geen rugpijn, geen stemmingswisselingen meer. Niet meer de pil kunnen vergeten, en geen huisartsbezoeken meer. Het [lees meer...]zetten kan pijn doen. Ik had geluk, maar ik weet dat ik daarin eerder een uitzondering ben. Neem de dag vrij en zorg voor een comfortabele dag erna met een boek of film op de bank. En zorg dat iemand je kan rijden. Je hebt daarna 5 jaar profijt en geen gedoe.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik had altijd de pil, microgynon en was flauw van al die hormonen en hield veel vocht vast Toen gekozen voor mirena spiraal. Heb hem nu 3 jaar en voel wel dat ie soort van uitwerkt.(voel meer krampen en voel hem soms steken) Ik had/heb ook opgezette borsten en voelde ook knobbels in mijn borsten dus ook een echo laten maken, gelukkig niks aan de hand. Af en toe zijn ze[lees meer...] gevoelig. Wel ineens last van haargroei op mijn kin (??!!!) Het plaatsen deed bij mij ook heel zeer. Niet meer ongesteld echt heerlijk en nauwelijks hormoon schommeling. Zou het zo weer doen, ondanks de pijn.

28-02-2020 | Vrouw | 56
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb een maand geleden de vijfde mirenaspiraal laten verwijderen ivm 20 jaar gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Even pijn bij het inbrengen en eruit halen en daarna geen klachten meer gehad. Nu op een leeftijd dat ik geen nieuwe meer nodig heb. Altijd heftige menstruaties gehad voor mij was mirena DE oplossing.

18-12-2018 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik gebruik dit nooit meer. Heb er uiteindelijk een bacteriele infectie in de vagina aan over gehouden. Constante bloedingen.

01-11-2018 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Wegens pco een zeer onregelmatige tot bijna geen cyclus. Pil leidde tot hevige migraine aanvallen en depressieve klachten en was dus geen oplossing. Mirena is dat wel. Voor het plaatsen een diclofenac ingenomen en op een korte steek na heb ik er weinig van gevoeld. Omdat ik nog nooit bevallen ben heeft de huisarts me wel doorverwezen naar een gynaecoloog voor de plaatsing.[lees meer...] Dat raad ik anderen ook zeker aan; voor gynaecologen is dit routinewerk terwijl een huisarts dit maar sporadisch doet. Na plaatsing heb ik wel enkele weken last gehad van buikpijn. Inmiddels heb ik de spiraal al anderhalf jaar en heb ik heel af en toe hooguit last van heel licht bloedverlies. Wel voel ik de spiraal af en toe wat "steken" als mijn baarmoeder samentrekt. Al met al een redelijke oplossing voor mijn probleem.

14-08-2018 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nu na 6 jaar 2e x mirena laten zetten en vanaf de 1e dag ruim 6 jaar erg tevreden (1e heeft er 6 jaar ingezeten). Geen tussentijdse bloedingen . Geen maandelijks humeur om op te schieten meer. Geen onregelmatige menstruatie meer. Heerlijk! Geen libidoverlies. Enige dat nu vlak na het zetten van de 2e spiraal lijkt dat ik 2 a 3 kilo in gewicht ben toegenomen, maar... kan[lees meer...] ook de naderende overgang zijn.

08-05-2018 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.

18-07-2017 | Vrouw | 46
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na sterilisatie een nog onregelmatige cyclus. Praktisch om de week ongesteld, soms weinig maar vaak veel met stolsels. I.o met huisarts besloten om de mirena te plaatsen. Ik heb ergeen baat van gehad. Stemmingswisselingen, moeizame menstruatie, krampen, maagklachten, bultjes in gezicht die pijnlijk zijn en geen puist is. Na 2 jaar besloten het eruit te laten halen. Ik voe[lees meer...]l me nu al beter dan met spiraal!!

12-07-2017 | Vrouw | 36
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het zetten viel reuze mee, prettig is anders je voelt het wel. Ik heb hem laten zetten ivm zware menstruatieklachten. De eerste 14 dagen heb ik echt veel last gehad, continu pijn in mijn onderbuik...heb eigenlijk niet veel gedaan deze 2 weken. Ook 14 dagen bloedverlies gehad, hierna was de buikpijn weg evenals het bloedverlies. Nu nog afwachten hoe het verder gaat.....[lees meer...]heb er vertrouwen in.

01-03-2017 | Vrouw | 29
levonorgestrel (20)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nadat ik dit spiraaltje op aanraden van de gynaecoloog heb gekregen ben ik mij alleen slechter gaan voelen. Vanaf plaatsing constant bloeden en compleet doorgedraaid. Zit momenteel aan de rustgevende middelen via de huisarts, die dit nog nooit in deze mate heeft meegemaakt. Ik kan alleen nog maar huilen en zie niks meer zitten. Zit nu als een gedrogeerde zombie thuis, want[lees meer...] werken is niet eens mogelijk. Wat een rotzooi! Dit ding gaat er zo snel mogelijk uit!!

07-10-2016 | Vrouw | 48
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb nu 2 jaar het Mirena spiraal. Het plaatsen van het spiraal moest onder verdoving en was toen nog erg pijnlijk. Ook na het plaatsen (met pijnstillers) heftige krampen de hele dag en de weken erna ook na elke inspanning. Menstruatie blijft gewoon (zij het lichter dan zonder hormonen), maar gaat nu gepaard met krampen, met name bij de start, maar ook tussendoor in de m[lees meer...]aand en na bijna elke sportinspanning. Mijn lijf lijkt het ding eruit te willen hebben. De afspraak staat nu om dat te laten doen.

16-11-2015 | Vrouw | 19
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vandaag een mirena spiraal laten zetten. Vanwege alle verhalen hier was ik persoonlijk nogal bang geworden. Verhalen als flauwvallen, door het plafond gaan van de pijn etc. Ik denk persoonlijk dat mensen alleen hun verhalen hierop zetten wanneer ze heel erge pijn hebben. Ik heb de mirena spiraal laten zetten in het ziekenhuis, omdat ik het zelf fijn vind dat ze hier ook ee[lees meer...]n echo maken. Via deze echo komen ze erachter of de baarmoeder uberhaupt wel goed ligt voor de spiraal. Bij de huisarts doen ze dit niet. De gynaecoloog vertelde vantevoren wat het inhield. Toen ik ging liggen, werd er eerst een echo gemaakt en daarna een soa test. Dit omdat ik 19 jaar ben. Ik heb net als veel vrouwen die dit spiraal willen nog geen kinderen, dit zou dus betekenen dat het meer pijn zou doen. Eenmaal in de stoel werd de angst wat meer. Het meten van de baarmoeder doet pijn. Het is een pijn van ongeveer 3 seconden. Daarna wordt de spiraal geplaatst. Dit doet ook pijn. En met pijn bedoel ik echt een naar gevoel. Het voelt als een hele heftige kramp. Dit was ook enkele seconden. Geen huilen, geen drama niks. Nu thuis heb ik wel last van mijn buik. Het voelt als een zeurderige pijn. Deze is te onderdrukken met ibropufen. al met al: het viel reuze mee. Laat je niet gek maken door alle enge verhalen die hierop staan. Het verschilt natuurlijk per persoon. Tip: slik van te voren pijnstillers, het liefst wat sterkers dan paracetamol.

19-12-2014 | Man | 19
Onregelmatige menstruatiecyclus
In een nacht kreeg ik ineens hele ergen steken in mijn buik, het bloeden begon hierna direct. Ik zat midden in mijn anticonceptie strip en ik merkte aan alles dat het geen menstruatie was. Sinds die nacht bleef ik elke dag maar bloeden en ik had erg felle steken in mijn baarmoeder tijdens gemeenschap. Ook kreeg ik steeds vaker enorme steken wanneer ik nergens mee bezig was[lees meer...] of wanneer ik een beetje gestrest was. Ik durfde er erg lang niet mee naar de gynaecologe. Ik verloor veel bloed met slijm en pijn. Uiteindelijk toch maar gegaan, zij schrokken zich kapot omdat mijn klachten bijna identiek waren aan baarmoederhalskanker. Dit bleek het gelukkig niet te zijn. ze konden zelfs helemaal geen reden vinden. Toen maar besloten om een spiraal te krijgen. Tijdens het zetten heb ik zoveel pijn geleden dat ik niet meer wist waar ik was. Het schijnt dat ik de wachtkamer leeg heb gegilt. Sinds die dag heb ik hem meer dan een jaar gehad. Elke dag had ik weeen die soms erg sterk waren, continu na de steken alsnog bloed. Toen maar genoeg moed bij elkaar geraapt op toch weer naar de gynae te gaan. Zij wilde het controleren, maar hij bleek gewoon goed te zitten, ondanks dat, is hij er toch gelijk uitgehaald. Na een paar dagen te hebben hersteld, nooit meer de bloedingen gehad... Het spiraal was voor mij een enorme elende! Maar ik kan me goed voorstellen hoe geweldig het is als het wel werkt zoals het zou moeten.

13-11-2014 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
heb inmiddels 4 jaar mijn 2e mirena spiraal, ik vind het ideaal! na jarenlang een pil te hebben geslikt, kreeg ik daar hoofdpijn van en vloeide best veel. op aanraden van de huisarts 11 jaar geleden een mirena laten plaatsen, en nee, dat is niet prettig als je nog geen kind hebt gebaard, daar was ik voor gewaarschuwd, maar na enkele weken wat ongemak heb ik 5 jaar lang g[lees meer...]een menstruatie meer gehad. na de geboorte van mijn kind gelijk weer een mirena genomen en hier totaal geen bijwerkingen bij gehad, ik kan het iedereen aanraden!

08-07-2014 | Vrouw | 40
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb 5 jaar geleden voor het eerst de mirenaspiraal laten zetten. Geen enkele pijn gehad en maar een paar dagen bloedverlies gehad. Geen enkele dag meer een mentruatie gehad in die 5 jaar. Geweldig!!! Vandaag de spiraal vervangen. Het was een een klein beetje pijnlijk bij het zetten maar verder geen last ervan gehad. En alleen bloedverlies van het zetten maar verder ni[lees meer...]ets meer Ik ben zeer tevreden.