Ervaringen met Mirena

bloedverlies

14-02-2014 | Vrouw | 39
Plaatsen spiraal
Ik heb mijn 2e mirena spiraal. Met nr 1 geen enkel probleem gehad. Echter nu na het plaatsen van het 2e spiraaltje, vervloek ik het ding. Ik kreeg eerst pijnlijke borsten, net als je er teveel moedermelk in hebt, ze staan letterlijk op knappen, gespannen. Zo voelt dat aan. Ook heb ik ontzettende buikpijn, een gevoel van weeën. Dat houd soms nog een behoorlijk poosje aan[lees meer...]. Ik heb nu dan ook besloten om mijn mirena definitief te laten verwijderen. Na 5 maanden extreem martelen geef ik het op! Ik heb zo'n pijn!

24-01-2014 | Vrouw | 42
Plaatsen spiraal
Recentelijk werd mij door de huisarts het Mirena spiraal voorgeschreven omwille van chronisch ijzertekort dat niet te corrigeren is door medicatie omdat ik teveel bloed verlies bij mijn regels. Ik ben het Mirena spiraal af gaan halen bij de apotheek en heb een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor de plaatsing. In afwachting van mijn afspraak heb ik het internet geconsu[lees meer...]lteerd naar info betreffende plaatsing....De verhalen die ik daar las, hebben er bijna toe bijgedragen dat ik mijn afspraak annuleerde.... Gelukkig deed ik dat niet... De plaatsing van het spiraal ging gepaard met een onaangenaam gevoel en kan vergeleken worden met de allereerste wee die je voelt als je moet gaan bevallen. Dus helemaal niet zoals ik in de verhalen heb gelezen. Na de plaatsing ben ik gewoon het consultatiebureau uitgewandeld en heb verder niet meer geweten dat er een spiraal geplaatst werd. Dus voor al wie dit leest, het plaatsen is gelukkig niet altijd een negatieve ervaring!

13-10-2022 | Vrouw | 44
Plaatsen spiraal
Het plaatsen van de Mirena (inmiddels de 3e) is met een pijnstiller een fluitje van een cent gebeurd bij de huisarts. Mirena ivm migraine 2 x 3 dagen per maand. Hormoon gerelateerd: eisprong en menstruatie. Helaas best veel afscheiding maar dit is een bekende bijwerking, maar daarbij geen bloeding meer. Nu 3 jaar later komen de de hormoon gerelateerde klachten langzaam wee[lees meer...]r terug. Zoals migraine maar ook stemmingswisselingen en opgeblazen gevoel voor menstruatie. Als dit doorzet laat ik de huisarts een nieuwe zetten. Het ongemak van plaatsen en verwijderen en de lichte krampjes in het begin wegen niet op tegen de migraine die dan weg is. Daarnaast gebruik ik nog wel op advies van de neuroloog een bèta-blokker (propanolol). Dit zou ook helpen bij de migraines. Maar mijn ervaring leert dat de combi het beste werkt voor mij.

25-02-2022 | Vrouw | 45
levonorgestrel (19,5mg)
Plaatsen spiraal
Dit is mijn 3e mirena. Ik vind het heel fijn dat ik niet meer ongesteld wordt. Ik heb wel een keer gehad dat de gynaecoloog de spiraal tijdens het verwijderen het draadje maar moeilijk kon vinden/ pakken. Toen had hij het over ok. Gelukkig lukte het. Ik vraag mij wel af of de mirena ook een positief effect heeft voor de overgang. Zullen mijn klachten dan milder zijn? Mij[lees meer...]n libido wisselt wel erg en was voor mirena hoger. Maar kan ook met leeftijd en moederschap te maken hebben.

17-06-2014 | Vrouw | 45
Plaatsen spiraal
Morgen moet ik binnen voor een curettage, terwijl ik toch onder verdoving ben zou ik een mirena spiraal krijgen. Ben er een beetje bang van, ik lees zowel negatieve als positieve reacties en weet niet meer wat ik ervan moet denken..... Bij stap 2, mijn mening heb ik overal maar één aangeduid omda tik nog nie weet wat ik daar kan invullen

27-03-2024 | Vrouw | 49
levonorgestrel (19,5mg)

bloedverlies

Hallo, ik heb ongeveer 4 weken mijn spiraaltje en ik hoop hier wat meer info te vinden, de eerste 2 weken was het bloedverlies te verdragen, maar nu de laatste paar dagen ziet mijn velletje toiletpapier heel erg rood van het bloed en heb ook een beetje stolsel s, kan iemand me helpen of dit ook normaal kan zijn, ik pieker me suf of ik nu niet te veel bloedverlies heb, miss[lees meer...]chien moet ik geduldig zijn, hoop op een antwoord

25-04-2023 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Voor nu de 5de keer een spiraal. En ik ben zeer tevreden. Ben er 25 jaar geleden mee begonnen ivm heftig bloedverlies. Nu nog 1 keer en dan hopen dat ik zo de overgang door fiets.

21-12-2021 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Ivm trombose gevaar was anticonceptie op andere wijze uitgesloten. Enige optie was de Mirena daar deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Nu inmiddels 3 x een nieuwe gehad (iedere 4/5 jaar) en bevalt uitstekend! Het inbrengen is even vervelend en de eerste dag wat menstruatie achtige krampen maar prima te doen. Zo goed als geen last meer van menstruatie! Absoluut een aan[lees meer...]rader!