Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

bloedverlies

27-03-2024 | Vrouw | 49

bloedverlies

Hallo, ik heb ongeveer 4 weken mijn spiraaltje en ik hoop hier wat meer info te vinden, de eerste 2 weken was het bloedverlies te verdragen, maar nu de laatste paar dagen ziet mijn velletje toiletpapier heel erg rood van het bloed en heb ook een beetje stolsel s, kan iemand me helpen of dit ook normaal kan zijn, ik pieker me suf of ik nu niet te veel bloedverlies heb, miss[lees meer...]chien moet ik geduldig zijn, hoop op een antwoord

17-02-2024 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
voor het plaatsen van de Mirena spiraal werd ik elke 3 weken hevig ongesteld. ik bloede 3x meer dan gemiddeld. niks hielp en bij elke ongesteld heid waren er meerdere ongelukjes. na het plaatsen van de spiraal werd het eindelijk minder. na 3 maanden stoptw het helemaal. heel af en toe heb ik een beetje roze afscheiding en ik ben in de afgelopen 4 jaar dat ik het spiraaltje[lees meer...] heb, 3 keer deciduaal weefsel tegengekomen als ik naar het toilet ging

01-11-2023 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Ik heb jaren getwijfeld uit angst na alle ellendige verhalen van iedereen. Nu heb ik al 20 jaar hevige migraine aanvallen rond mijn menstruatie en met de pil werd dit er niet beter op (bij doorslikken leken de migraine aanvallen zelfs heftiger). Voorgenomen om toch 1x spiraaltje te proberen. Na 4 bevallingen nog bang kunnen zijn voor zo'n ingreep...ik vond het gewoon gên[lees meer...]ant. Maar heel eerlijk, wat is dit me mee gevallen! Ik had 1 uur vooraf 600 mg Ibuprofen genomen en tijdens de ingreep goed op mijn ademhaling gelet en ik dacht steeds "wanneer komt dat echt nare gevoel waarover ze het dan hebben"?! Ofwel: laat je niet gek maken! Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen verhaal, maar door alle nare ervaringen (en die hoor je sneller dan de positieve) heb ik het lang niet aangedurfd. Nu denk ik: had ik dit maar eerder gedaan!

25-04-2023 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Voor nu de 5de keer een spiraal. En ik ben zeer tevreden. Ben er 25 jaar geleden mee begonnen ivm heftig bloedverlies. Nu nog 1 keer en dan hopen dat ik zo de overgang door fiets.

13-10-2022 | Vrouw | 44
Plaatsen spiraal
Het plaatsen van de Mirena (inmiddels de 3e) is met een pijnstiller een fluitje van een cent gebeurd bij de huisarts. Mirena ivm migraine 2 x 3 dagen per maand. Hormoon gerelateerd: eisprong en menstruatie. Helaas best veel afscheiding maar dit is een bekende bijwerking, maar daarbij geen bloeding meer. Nu 3 jaar later komen de de hormoon gerelateerde klachten langzaam wee[lees meer...]r terug. Zoals migraine maar ook stemmingswisselingen en opgeblazen gevoel voor menstruatie. Als dit doorzet laat ik de huisarts een nieuwe zetten. Het ongemak van plaatsen en verwijderen en de lichte krampjes in het begin wegen niet op tegen de migraine die dan weg is. Daarnaast gebruik ik nog wel op advies van de neuroloog een bèta-blokker (propanolol). Dit zou ook helpen bij de migraines. Maar mijn ervaring leert dat de combi het beste werkt voor mij.

14-09-2022 | Vrouw | 22
Plaatsen spiraal
Ik heb mijn spiraal laten zetten omdat ik een vaste relatie had waar ik zeker wilde zijn van zwangerschapspreventie en niet goed tegen de pil kon. Het zetten zelf was echt naar. Ik had meer medicatie gewild voor de eerste 12 uur. Daarna de eerste paar maanden constant licht gebloed, dit was niet perse vervelend. Tot 1,5 jaar last gehad van steken in m'n baarmoeder, [lees meer...]dit was wel echt naar. Gelukkig heb ik hier ondertussen geen last meer van, heel af en toe op basis van mijn cyclus. Verder geen menstruatie meer, alleen emotioneel gezien. Ik zou over een paar jaar als hij eruit moet een nieuwe overwegen, maar alleen als ik in een vaste relatie zit. Anders vind ik het de pijn niet waard!

25-07-2022 | Vrouw | 34
Plaatsen spiraal
Verschrikkelijke ervaring bij het plaatsen. Flauwgevallen en vervolgens een uur ofzo in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer op mijn benen kon staan. Zweten, misselijk en enorm veel krampen. Ik stapte van jaren de pil Microgynon over naar spiraal ivm stemmingswisselingen. Echter na 3.5 maand de spiraal laten verwijderen omdat ik er zowel fysiek als mentaal te veel [lees meer...]last van had. Het er uithalen deed absoluut geen pijn en na 2 dagen was ik van mijn depressieve klachten en bloedverlies af. Nu even niets voor het eerst sinds mijn 15e en dat voelt goed.

25-02-2022 | Vrouw | 45
Plaatsen spiraal
Dit is mijn 3e mirena. Ik vind het heel fijn dat ik niet meer ongesteld wordt. Ik heb wel een keer gehad dat de gynaecoloog de spiraal tijdens het verwijderen het draadje maar moeilijk kon vinden/ pakken. Toen had hij het over ok. Gelukkig lukte het. Ik vraag mij wel af of de mirena ook een positief effect heeft voor de overgang. Zullen mijn klachten dan milder zijn? Mij[lees meer...]n libido wisselt wel erg en was voor mirena hoger. Maar kan ook met leeftijd en moederschap te maken hebben.

20-01-2022 | Vrouw | 37
Plaatsen spiraal
Ik heb zojuist de Mirena spiraal laten plaatsen bij de huisarts. Het plaatsen ging goed en ja het doet wel wat pijn maar de huisarts geeft aan wanneer dit gebeurd en het is een korte pijn die daarna weer over is. Het was een goede ervaring. Het viel echt heel erg mee. Geef ook aan dat je het eng vind. Conclusie als je twijfelt snap ik heb ik ook gedaan maar ik kan ze[lees meer...]ggen gewoon over je heen laten komen en dan komt het wel goed. En het is niet eng en prima te doen.

21-12-2021 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Ivm trombose gevaar was anticonceptie op andere wijze uitgesloten. Enige optie was de Mirena daar deze alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Nu inmiddels 3 x een nieuwe gehad (iedere 4/5 jaar) en bevalt uitstekend! Het inbrengen is even vervelend en de eerste dag wat menstruatie achtige krampen maar prima te doen. Zo goed als geen last meer van menstruatie! Absoluut een aan[lees meer...]rader!

06-10-2021 | Vrouw | 19
Plaatsen spiraal
Ik heb 10 september 2020 mijn spiraal laten zetten (jaar geleden) Mijn beste vriendin had hem al een half jaar en had 0 klachten, niet ongesteld meer en geen pijn of afscheiding. Ik heb daarentegen 10 maanden lang elke dag gebloed. Zo erg dat ik elke dag een tampon in moest. Dan had ik geen vriend of iets. De huisarts zei dat het kwam omdat ik een al dunne baarmoeder wand [lees meer...]had die door de spiraal nog dunner was geworden. Ik moest aan de pil voor een maand om “hem wat aan te dikken”. Wat niet werkte. Ik werd daar weer erg depressief van en vind het jammer omdat ik ook prikangst heb en niet een staafje in mijn arm zou willen. Na 10 maanden stopte het dagelijks bloeden maar nu heb ik elke dag enorme hoeveel afscheiding en letterlijk water (geen plas) dat uit me loopt…. Waardoor ik dus alsnog elke dag een tampon in moet. Nu heb ik een vriend en ga ik oud bloed bloeden tijdens gemeenschap…. Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

28-03-2021 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Hallo ik heb sinds september 2020 morgens spiraal. Na een tijdje begon ik me niet lekker te voelen en verschillende klachten. 2x bij de huisarts geweest zodat ik de spiraal werd verwijderd. Maar elke keer gaven ze aan dat het niet er mee te maken kan hebben. Ik heb de laatste maanden zo erge angst paniek stemmingswisselen. En ben ook heel erg depressief. Ik heb hier er[lees meer...]varingen gelezen en het eerste wat ik ga doen is meteen die spiraal verwijderen bij de huisarts.

30-06-2019 | Vrouw | 18
Plaatsen spiraal
Het plaatsen was erg pijnlijk bij mij... ook omdat ik geen pijnstiller heb genomen daarvoor en ik was erg gespannen omdat het me eerste keer was. 1 uurtje opgezette buik gehad en daarna geen last meer en niet meer ongesteld. Nu 7 maanden verder en het bevalt me heerlijk! Me partner zegt wel dat hij het draadje voel als een soort “ prikje “ bij zijn penis maar is niet ernst[lees meer...]ig, hij voelt het alleen.

24-11-2015 | Vrouw | 30
Plaatsen spiraal
Ik lees veel negatieve verhalen. Dat kan. Ieder lichaam is anders. Als eerste het vervelende van een spiraal... is het laten plaatsen!! Mijn lieve God zeg. Maar een vriendin van mij heeft er ook 1 laten plaatsen en die voelde alleen een klein prikje. Dus zo zie je maar. Ieder lichaam is anders. Ik had hiervoor een koperspiraal en die had ik 3 maanden en werd erg emotioneel[lees meer...]. Hondje, baby, etc... alles was om te janken. Toch maar weer overgestapt op de Mirena spiraal en ik ben weer (ja met hormoon) helemaal de oude en zit veel beter in mijn vel.

16-11-2015 | Vrouw | 21
Plaatsen spiraal
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Mirena. Ik vond het altijd lastig van de pil om die elke dag op hetzelfde moment te nemen en dan had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, mijn moeder was zwanger geraakt terwijl ze aan de pil was. Ik wil echt nog niet zwanger worden en dus gebruikte voor de zekerheid de pil en condoom, maar mijn vriend had problemen met het condoom.[lees meer...] Zelf vond ik alleen de pil geen fijn idee en dus was het spiraaltje het volgende idee. Het inbrengen was niet heel prettig, deed best wel pijn, had ik al toen hij die eendenbek erin deed, dus ik had daar nog de meeste last van, alles daarna maakte me niet veel meer uit. Het is alleen wel gewoon heel snel gedaan, binnen 3 minuutjes was ik weer uit de stoel en zat de Mirena erin. Ik heb het door de Gynaecoloog laten doen en heb een week terug de controle gehad en alles zat goed! Ik heb heel soms een buikkramp, ik heb wel wat jeugdpuistjes maar volgens mij niet meer dan anders, had ik sws soms last van. Een keertje last van mijn rug of hoofd, kon ik voor de Mirena ook weleens hebben, afhankelijk van de tijd van de maand. In de eerste week had ik nog mijn menstruatie en de drie weken erna ook nog weleens een bloed vloeiing (wat op een aparte manier minder was als ik seksueel actief was, de afgelopen twee weken heel soms spotting, maar is vaker wat roze dat bij de afscheiding zit, het zit mij niet in de weg. Ik zal het iedereen aanraden om te proberen, want het geeft 5 jaar zekerheid en je hoeft geen enkele gedachte meer te hebben over anticonceptie, niet meer elke maand uitkijken of je wel ongesteld word (vol angst) en geen gepruts meer met condooms (als je zeker ben dat je allebei geen soa hebt).

06-05-2015 | Vrouw | 29
levonorgestrel (20mg)
Plaatsen spiraal
Het plaatsen deed ongelooflijk veel pijn! Daarna nog maanden last gehad van constant bloedverlies en pijn in m'n onderrug en onderbuik. Na iets van een half jaar is het continu bloeden gestopt, maar nog wel last van maandelijkse bloedingen. Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. Ook heb ik sinds het spiraaltje last van hormonale buien. regelmatig loop ik te janken [lees meer...]en voel ik me slecht. M'n omgeving is dit ook niet onopgemerkt gebleven. Het werken kost me meer energie omdat ik regelmatig last heb van vage klachten als onderrug en onderbuikpijn. vaak heb ik na wat steken ook last van vloed. Mijn huid is onzuiver geworden en ik heb ook last van haaruitval en dun, droog haar sinds het spiraaltje. Ik heb het idee dat ik gebombardeerd wordt met shots van hormonen en dat mijn lichaam hier in opstand tegen komt.