Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

04-09-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Makkelijk te gebruiken, minder last van hormonen (meer plaatselijk), na afbouw snel weer regelmatige cyclus (inin tegenstelling tot de pil)

11-08-2016 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik zocht een anticonceptie die ik niet kon vergeten. De ring is heel handig in vergelijking met de pil waar je dagelijks moet aan denken. Ik ben uiteindelijk gestopt, omdat ik teveel last had van hoofdpijn. Die had ik 's avonds dagelijks in de rustweek en af en toe door heen de maand. Toen ik stopte (met alle anticonceptie) was de koppijn bijna verdwenen.

27-07-2016 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Vanwege het steeds vergeten van de pil, ben ik in overleg met gynaecoloog overgestapt op Nuvaring. Binnen een week merkte ik grote verandering in mezelf. Ik zat net in een nieuwe relatie en was smoorverliefd. Maar dat verliefde gevoel werd sterk minder. Libido verdween als sneeuw voor de zon. Verder: dan weer heel vlak in gevoelens, dan weer snel geïrriteerd en emotioneel.[lees meer...] Angstig gevoel en onzeker over mezelf. Vanwege deze klachten ga ik nu de Evra-pleister proberen.

17-07-2016 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Rond mijn 14e ben ik begonnen met het slikken van de pil tegen acne. Dit hielp enorm maar sinds ik begon met de pil begon ik enorme migraine klachten te krijgen. Na 2 jaar kwamen we er achter dat de migraine door de pil kwam en ik ben toen per direct gestopt. Toen heb ik een aantal jaar zelf geen anticonceptie gebruikt en in deze periode ook bijna geen last gehad van migra[lees meer...]ine.. Nu kreeg ik echter een relatie en besefte ik dat het toch wel nodig was om anticonceptie te gebruiken. De huisarts had weinig vertrouwen in anticonceptie met hormonen maar aangezien ik zelf liever geen koperspiraal wilde, besloten we om de nuvaring te proberen doordat het een lage dosis hormonen plaatselijk afgeeft. Ik gebruik de nuvaring nu 4 maanden en ik ben zeer tevreden. Mijn migraine is wel iéts meer geworden maar lang niet zo veel als bij de pil. Waar ik bij de pil elke week wel een migraine aanval had, heb ik daar nu alleen tijdens de stopweek last van. Het in/uitbrengen van de ring is erg simpel. Enige nadeel vind ik dat je hem af en toe voelt zakken maar de ring gaat uit zichzelf goed zitten en dit zakken kan ook geen kwaad. Verder heb ik ook geen andere duidelijke bijwerkingen gekregen van de ring. Ik ben dus erg tevreden.

13-07-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
mijn dochter verdraagt de anticonceptiepil niet, doodziek ervan elke dag weer. Daarom overgestapt op nuvaring, echter 1e dag van inbrengen nog steeds net zo ziek als bij de pil. Migraine, misselijk en beroerd. Na 24 uur verdwijnt dit weer. Maar moet zo elke maand 1 dag ziekmelden.Brengt nu de nuvaring in, pakt primperanzetpil en 2X exedrin en gaat slapen. Hoopt dat ze dan [lees meer...]de eerste uren doorstaat.

20-05-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / etonogestrel (1)
Ik deel niet snel mijn verhaal hier, maar ik vind dat je dit wel moet weten voordat je de ring neemt. Het zal vast niet bij iedereen zo zijn, maar toch las ik er meer over. Ik heb 3 jaar de pil geslikt, maar ik vergat hem steeds dus ik was op zoek naar iets nieuws. Dus probeerde de nuvaring. Ik heb de ring 3 weken ingehad, meteen de 1e week enorm veel last van depressieve [lees meer...]klachten. (Wat ik hiervoor nog nooit had ervaren.) Ik was enorm verdrietig en wist niet meer wat ik moest doen, sta altijd enorm positief in het leven maar nu dus echt niet. Ik sliep in twee weken 4 nachten helemaal niet. Tot ik erachter kwam dat al dit gezeik is begonnen toen ik begonnen ben met de nuvaring. Ik heb die ring er dus ook meteen uitgehaald. Ik moet wel zeggen dat het inbrengen en uithalen echt enorm makkelijk is en je hem niet voelt tijdens de seks. Maar door de negatieve bijwerkingen is de ring echt een keiharde nee voor mij. Dan maar meer opletten dat ik de pil goed slik.

27-03-2016 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik ben gevoelig voor hormonen en depressies. Heb daarom de Nuvaring gekozen, omdat dit een lage dosering hormonen afgeeft. Ik gebruik de ring nu 2 weken en ben echt verbaasd over hoe snel ik bijwerkingen begon te krijgen. De lichamelijke verschijnselen vind ik nog niet het ergste. Ik schrik vooral van wat het emotioneel met me doet. De tranen springen me bij het minste of [lees meer...]geringste in de ogen en sinds een paar dagen merk ik dat mijn stemming steeds pessimistischer wordt. Ik heb steeds minder energie en voel me met vlagen echt depressief. Ik denk dat ik er dus weer mee ga stoppen, jammer... want op zich leek de ring een ideale vorm van anticonceptie. Veel vriendinnen die het gebruikt hebben, zweren erbij. Maar voor mij werkt het helaas niet :-(

02-03-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik heb de nuvaring 6 jaar gehad. Prettig in gebruik, blijft 3 weken in en 1 week uit waarna ontrekkingsbloeding plaatsvind. Makkelijk vaginaal in en uit te brengen. Kan 3 uur per dag worden uitgehaald zonder kans op zwangerschap, prettiger om sex te hebben zonder ring in. Zou kunnen maar ik voelde dat meestal wel zitten dus toch eruit tijdens de sex. Prettig om zo regelmat[lees meer...]ig cyclus te hebben. Echter ben ik gestopt, omdat ik eerder heb vernomen dat zwaarmoedigheid en depressie lijken te ontstaan. Zo ook bij mij; zwaar en moe depressief gevoel. Gevoel hebben dat je niet echt leeft, maar alleen maar hier rondloopt. De huisarts zei dat dit niet kon komen door de Nuvaring en dit ook hier niet om bekend staat, maar ik heb wel degelijk sinds ik gestopt ben een veel vrijer gevoel. Veel vrolijker! Ben zelfs blij dat ik gestopt ben om het verschil te merken ook al staat dit nergens in de boeken als bijwerking, mijn eigen ervaring is echt wel zo, vandaar dat ik ook dit bericht achterlaat. Laat je niet afschepen dat het niet zou kunnen, want ook ik heb dit ervaren en velen met mij.

25-02-2016 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik Nuvaring al jaren en vind hem erg fijn. Je krijgt zo min mogelijk hormonen binnen en hoeft er maar 2 keer per 4 weken aan de denken.

02-02-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Mijn 1ste Nuvaring gaat er vandaag uit. Tot nu toe vind ik het ideaal. De 1ste paar dagen wat last van bijwerkingen; puistjes, hoofdpijn en buikpijn. Was na een dag of 4 over. Stuk minder last van PMS. Vooralsnog ben ik heel enthousiast.

25-01-2016 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Van de Diane35 overgestapt naar de nuvaring ivm het vaak vergeten van de pil, wat leidde tot doorbraakbloedingen. Nu zeer blij met mijn nuvaring, geen dagelijkse pil meer! ring inbrengen is zeer gemakkelijk en je voelt de ring niet tijdens het lopen, sporten en zelfs niet tijdens het vrijen! Ik zou hem dan ook iedereen aanraden, het is ideaal! Het is wel wat duurder dan de[lees meer...] pil (10 per maand), maar dat heb ik er echt voor over!

27-10-2015 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Makkelijk in het gebruik, maar een keer per drie weken de ring vervangen. Inbrengen is simpel. Ring niet voelbaar. Een paar dagen voor de ring er uit gaat, altijd migraine en last van stemmingswisselingen. Vaak emotioneel. Tijdens het gebruik vaak hoofdpijn.

16-10-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Super handig. Ik leef te onregelmatig voor de pil om die consistent in te nemen. Daarbij ervaar ik geen bijwerkingen van de nuvaring. Voor mij echt een uitkomst

03-10-2015 | Vrouw | 20

19-08-2015 | Vrouw | 28

15-08-2015 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Nooit meer de nuvaring voor mij! Ik had last van zo'n beetje elke bijwerking die er in de bijsluiter staat. De ergste waren: veel stemmingswisselingen, vlak zijn, pms, woede aanvallen, prikkelbaarheid, opvliegers, wazig zien en pigment afwijkingen (soort zwangerschaps masker) in mijn gezicht. Ik ben er van overtuigd dat de nuvaring heeft bijgedragen aan het ontstaan van m[lees meer...]ijn depressie. Gekgenoeg had ik lichamelijk geen menstruatie pijn. Ik vloeide bijna niet meer, totaal 2 dagen. Nu iets langer dan een maand gestopt met de nuvaring en overgestapt op een koper spiraal (hormoonvrij). Geestelijk voel ik mij een heel stuk beter, minder vlak en kan meer genieten. Ervaringen komen anders 'binnen', alsof ik er echt bij ben. Voor mij nooit meer de nuvaring of hormonen troep!!