Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

16-08-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruikte hiervoor de YASMIN pil, maar ik was al die hormonen zo zat in mijn lijf. Daarvoor had ik 4 jaar de DIANA pil geslikt voor mijn acne die ik had op mijn 15e ik ben daar 2 jaar geleden mee gestopt en kreeg geen acne terug. Tot dat ik 3 weken geleden met de nuvaring ben begonnen. Heel mijn gezicht zit weer onder de acne voor al op mijn rechter wang, het is nog e[lees meer...]rger dan in mijn puber tijd, en het ergste is dat ze zo vreselijk lang blijven zitten en ze doen vreselijk zeer. Heel mijn huid is aangetast en beschadigd, en voel me erg onzeker. Ik heb woensdag de nuvaring er uit gehaald, en ga vanavond maar gewoon weer met de YASMIN beginnen. Met de hoop dat mijn huid gauw opknap, in die 3 weken tijd is er een grote krater ontstaat op mijn want, en het trekt niet weg. Erg jammer want ik was wel tevreden over het inbrengen ging makkelijk, geen omkijken naar hij was ideaal, verdere bijwerkingen had ik niet dan alleen acne.

15-06-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik ongeveer 4 maanden de nuvaring. Ik wou een andere anticonceptiemethode omdat ik de evra-pleister maar een pijnlijk iets vond. Maar na alles wat ik nu doormaak was ik toch liever bij die pleisters gebleven. Ik ben ongeveer 5 kilo aangekomen sinds ik de ring gebruik, de eerste maanden was de zin in seks gewoon 0,0! Het komt geleidelijk terug. Ook heb ik sinds i[lees meer...]k deze medicatie problemen gekregen met mijn darmen, namelijk prikkelbare darmsyndroom. De dokter kon geen sluitende oorzaak geven maar het is allemaal begonnen de eerste week nadat ik begonnen was met de ring. Daarnaast ben ik verschrikkelijk moe sinds ik dit gebruik nu zou ik gewoon een hele dag in de zetel kunnen liggen slapen. Daarnaast is mijn bloeddruk ook heel erg gezakt... De huisarts beweert dat het er niets mee te maken heeft maar ik denk er zo mijn eigen ding van! Ik zou het in ieder geval niemand aanraden. Ik zal mijn doos uitgebruiken en dan ga ik gwn terug naar de pleister!

23-05-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / etonogestrel
de nuva leek DE oplossing! hij is inderdaad ook heel gemakkelijk in gebruik. je hoeft er niet vaak aan te denken dus vergeet hem niet snel. de eerste maand ging het super, tot op een of andere manier de hormonen tegen gingen werken. helaas kan ik niet goed tegen hormonen. ik ben 2 kilo zwaarder wat niet echt een probleem is, maar leuk is anders. wat ik wel erg vind is[lees meer...] dat mijn libido beneden het 0 punt zit, plas 10x vaker en ook ben ik erg huilerig, huil om alles terwijl ik daar normaal nooit last van heb. dit is in de 3e maand nog heftiger geworden, ook heb ik er steken van in de onderbuik gekregen en heb ik een dag gehad dat ik misselijk en erg duizelig werd. al bij al toch besloten om verder te zoeken. binnenkort start ik met de Qlaira. ik hoop dat dit voor mij eindelijk de oplossing is.

16-04-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik de nuvaring nu zo'n 8 maanden. Hiervoor gebruikten we condooms, maar dat vond ik altijd zo'n gedoe (als 'ie er om zit heb ik al bijna geen zin meer en door dat rubber voelen we niet zoveel van de daad). Het voordeel van de nuvaring vind ik dat 'ie in tegenstelling tot de pil geen dierlijke ingrediënten bevat, alleen helaas nog wel getest op dieren. Ik hoop dat d[lees meer...]at spoedig gaat veranderen. Bij de ring hoef je er niet steeds mee bezig te zijn, lijkt me betrouwbaarder en makkelijk dan condoom of de pil. Ook vind ik het fijn dat ik nu ongeveer weet wanneer ik ongesteld ga worden, voorheen had ik een onregelmatige menstruatie, dat was wat onhandiger. Wel heb ik de laatste tijd de dag voordat ik ongesteld moet worden last van enorme stemmingswisselingen. Plotsklaps in huilen uitbarsten en dan weer in de slappe lach liggen. Prikkelbaar, vermoeid, een slechte huid, de laatste keer opeens ook wat buikpijn terwijl ik daar eerder nooit last van had... Bijzonder onprettig en zielig ook voor mijn huisgenoten die het dan moeten ontgelden.

19-07-2023 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Goede verhalen gehoord over de nuva ring, zelf gebruik ik het merk Ornibel. Eerst 3 maanden wat last van depressiviteit, hoofdpijn rond menstruatie. Maar de gynaecoloog had gezegd dat ik het moest volhouden. Maar 4 en 5 waren fantastisch, nergens last van, af en toe beetje hoofdpijn maar erg tevreden. Maar 6 valt me zwaar. Begonnen met een nieuwe baan, erg veel depressieve[lees meer...] gedachtes hierbij, angsten, zweten in de nacht. Verder voel ik me tijdens de dagen vrij ook erg depressief, neerslachtig met een hoge hartslag. Dat geeft me stress en maakt me erg onrustig. Verder heb ik tijdens alle maanden echt om alles moeten huilen. Had ik erg heimwee naar mijn vriend en kon ik slecht alleen zijn. Terwijl ik daarvoor het liefst alleen was en overal geluk uit haalde, nu kost alles moeite en ervaar ik hoge pieken of diepe dalen. Geen stabiliteit dus. Ik heb besloten om 1 maand zonder de ring te proberen, daarna weer 1 maand met ring om te kijken wat het verschil is. Ik denk dat ik ga overstappen op de koper spiraal zonder hormonen.

23-04-2018 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!

11-06-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Zeer tevreden. Ik heb jaren lang de prikpil gebruikt en achteraf heb ik erg veel last van bijwerkingen gehad. Van extreme vermoeidheid en erge hoofdpijn. Nu ik gestopt ben lijkt het alsof mijn gewrichtspijnen minder erg zijn. Ik kwam hier achter toen ik bij de reumatoloog een injectie (ook met hormonen) had gehad en ik gelijk minder moe was, nadeel was alleen dat de pijnen[lees meer...] erger werden. Ik heb zelf onderzoek op het internet gedaan. Toen zag ik ondanks dat de prikpil weinig hormonen bevat redelijk wat bijwerkingen heeft waar ik last van had. Verder gezocht naar andere anticonceptie en daar kwam ik al snel op de Nuvaring. Nu net een maand gebruikt. Het is makkelijk in te brengen, blijft bij mij goed zitten. voel er niks van en mijn vriend ook niet tijdens de seks. Naar 3 weken verwijderd voor de stopweek en nu naar 5 dagen al ongesteld. Dat had ik niet verwacht aangezien ik dat tijdens het gebruik van de prikpil ruim 7 jaar niet geweest ben. Daarvoor altijd onregelmatig. als je twijfelt kun je het beste gewoon uitproberen, je komt er snel genoeg achter of het wel of niet wat voor je is. Ik ben blij met mijn keuze.

14-10-2014 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Voor ik aan de Nuvaring begon heb ik 3 verschillende soorten anticonceptiepillen gebruikt. Hierbij had ik heel vaak last van stemmingswisselingen, vrij ernstige. Ik was minstens 1 week in de maand totaal onaanspreekbaar door de klachten. Vanaf het moment dat ik geswitcht ben naar de Nuvaring ben ik totaal van deze klachten af. Top! Ik kan echter geen stopweek overslaan, m[lees meer...]aar dit was bij mij met de pil ook niet mogelijk dus ik denk dat dat eerder aan mijn lichaam ligt dan aan de ring.

19-08-2014 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
In één woord vre se lijk! Ik ben overgestapt van de Yasmin naar deze ring. De Yasmin pil heb ik 8 jaar gebruikt, maar ik had altijd al wat last van hoofdpijn en van een prikkelbare darm. De huisarts adviseerde mij om een anticonceptiemiddel te gebruiken met minder hormonen en welke de hormonen plaatselijk afgeeft. De keuze is gevallen op de Nuvaring. Ik heb deze ring 2 w[lees meer...]eken gebruikt en ben op advies van de huisarts er per direct mee gestopt. Ik kreeg last van: - Obstipatie, ik kon een week lang niet naar het toilet en de klachten verergerden 10000 x. - Pijn in rechter been/bil, ik kreeg harde plekken in mijn been en dit deed zeer bij het lopen of wanneer ik het aanraakte. - Pijn in mijn buik op plaatsen waar ik nog nooit pijn had gevoeld. - Duizeligheid, vlagen van duizeligheid wanneer ik bijvoorbeeld autoreed, niet heel erg fijn dus. - Daarnaast werd mijn gezin/vriend gek van mijn slechte humeur, ik was mezelf niet zeiden ze. Vanavond start ik weer met de Yasmin. De pil die voor mij vervelend vind ik ineens toch heel fijn en vertrouwd.

28-08-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel
Hoi, ik wil ook mijn ervaring delen. Ik zat voorheen aan de YASMIN pil, vond die heel fijn omdat der weinig hormonen inzitten, ( ik kwam niet aan, viel niet af, sex libido was iets meer dan normaal, vriendje werd der gek van, voelde me lekker in me vel zitten, leuke schoonmaakbuien) maar door mijn werk (horeca) vergat ik de pil heletijd, dus je gaat toch verder zoeken. N[lees meer...]a veel lezen en naar de HA gaan ben ik toch overgestapt naar de nuvaring. Makkelijk in te brengen en niet je hoeft niet vaak der meer aan te denken, Pluspunt dus. Maar ik ben 12 kilo aangekomen sins ik de nuvaring heb, mijn sexlibido is echt 0.0, als der sex is heeft vriend last tijdens de sex, ik heb nergens zin in, ik slaap veel, ik voel me niet meer mezelf. Ik moest van de HA 2 maanden stoppen om te kijken hoe ik me dan voelde, toen knapte ik weer beetje op. Andere anticoncepties staan me niet aan dus als enige optie bleef de nuvaring, weer uitgeprobeerd en nu voel ik me weer als altijd met de nuvaring. Ik baal dat zo'n fijn ding zoveel nadelen heeft. Ik weet dus echt niet meer welke anticonceptie ik dan moet gebruiken. O en vind de nuvaring ook vrij prijzig. Als je der aan denkt om de nuvaring te gebruiken, gewoon uitproberen, als het toch niet goed voelt kun je zo weer stoppen. Succes.

09-04-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel
vergeleken met de pil vind ik de Nuvaring erg duur. Echter heb ik geen bijwerkingen, werkt het prima en heb ik het idee dat deze effectiever is dan de pil.

25-03-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel
Heel fijn gebruik, nooit last!

18-10-2023 | Vrouw | 24
Endometriose
Op aanraden van de gynaecoloog deze vorm van hormonale anticonceptie geprobeerd, tegen mijn endometriose klachten. De eerste dagen was ik al snel neerslachtig en kotsmisselijk. Na 4 dagen kwamen hier enorme buik- en rugkrampen en ene schimmelinfectie bij. Zo heftig dat de zwaarste pijnstillers niet hielpen en ik er elke nacht wakker van werd. Ook heb ik de gehele gebruik[lees meer...]speriode gebloed. Omdat ik de ring wel een kans moest geven om van de bijwerkingen af te komen moest ik deze langer blijven gebruiken. Uiteindelijk heb ik deze 11 dagen gebruikt. Op de 11de dag kon ik niet meer lopen van de pijn. Op advies van de huisarts eruit gehaald. Een uur later was de buikkramp al aanzienlijk minder. Nu ben ik aan het herstellen, maar ben nog steeds niet van alle klachten af. Als je gevoelig bent voor hormonen: niet aan beginnen!!!!!

07-08-2015 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
In totaal 6 maanden uitgeprobeerd... Na die tijd zou het lichaam eraan gewend moeten zijn. De eerste twee maanden gingen perfect en waren veelbelovend. Normaal gesproken heb ik ontzettend veel last van flauwtes, misselijkheid en krampen wanneer ik ongesteld ben maar de Nuvaring zorgde ervoor dat mijn klachten bijna compleet verdwenen. Daarna ging het steeds sneller fout m[lees meer...]et de nuvaring. Ipv 5 dagen ongesteld werd het steeds langer tot ik uiteindelijk 3 weken ongesteld was. Ook had ik steeds meer last van een branderig gevoel. Toen kreeg ik er ook nog een schimmelinfectie en een ontstoken plasbuis bij. Op aanraden van huisarts meteen ermee gestopt en de opluchting kwam al een paar minuten nadat het onding eruit was. Nu ben ik overgestapt naar de Mirena.

23-05-2015 | Vrouw | 24
Stemmingswisselingen
pffffff noooooit meer. stemmingswisselingen en extreme vermoeidheid. 3 weken lang ongesteld geweest. duizeligheid, misselijkheid, constant trek in suikers. Dag voordat de ring eruit mocht extreme vaginale krampen. nu weer opzoek naar een andere anticonceptie :( .

08-04-2013 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik de Nuvaring nu 6 maanden en hij bevalt me prima. Ik ben hiervoor altijd aan de pil geweest, maar wel een aantal keer geswitcht omdat er altijd wel wat was. Doorbraak bloedingen (ook tijdens de seks), chagerijning, gewichtstoename, huid uitslag en laag libido. Toen ik op vakantie weer een doorbraak bloeding had was ik echt helemaal klaar met de pil. Ben op antico[lees meer...]nceptie.nl gaan researchen en dit leek me het fijnst, omdat je toch nog controle hebt over je cyclus. Geen seconde spijt gehad!! Alle nare bijwerkingen zijn weg; geen depri gevoelens meer, geen doorbraakbloedingen meer! Had het veel eerder moeten doen. Je hoeft er maar 2 keer per maand aan te denken en kan hem ook 'doorringen' als je wilt. Mijn vriend heeft er tijdens de seks geen last van dus ideaal. In en uit doen vereist wat oefening maar gaat steeds makkelijker. Zou hem iedereen aanbevelen die loopt te klooien met de pil. Het grote nadeel is alleen dat je ervoor moet betalen.. maar dat kan me eigenlijk niet schelen, liever betalen dan nare bijwerkingen.