Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

06-05-2013 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik ben heel hormoongevoelig, maar de Nuvaring bevalt mij goed. Op 1 puntje na.. Bij mij zakt hij naar beneden. Ja ik breng hem goed in( hoog), maar het is dat hij in de loop vd dagen zakt. Hij is nog nooit uitgevallen( schijnt ook uitzonderlijk te zijn) Echter zodra mijn ring gaat zakken voel ik hem zitten en dat is geen fijn gevoel. Ik moet hem sowieso 1 keer per da[lees meer...]g terug duwen en soms zelfs wel meerdere keren op een dag.

27-11-2018 | Man | 36
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Verloren op het toilet zonder het door te hebben (het is dat ik erop ging staan bij het verlaten van het toilet). Labiel/ emotioneel tegen het depressieve aan. Enorme hoofdpijn tijdens de stopweek. Nonstop opgeblazen gevoel in buik alsof ik continu ongesteld moest worden. Mijn humeur voor mezelf en anderen, bizar wat voor een effect de Nuvaring op mij heeft gehad, vo[lees meer...]or mij NOOIT meer. Absolute afrader!

27-03-2016 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik ben gevoelig voor hormonen en depressies. Heb daarom de Nuvaring gekozen, omdat dit een lage dosering hormonen afgeeft. Ik gebruik de ring nu 2 weken en ben echt verbaasd over hoe snel ik bijwerkingen begon te krijgen. De lichamelijke verschijnselen vind ik nog niet het ergste. Ik schrik vooral van wat het emotioneel met me doet. De tranen springen me bij het minste of [lees meer...]geringste in de ogen en sinds een paar dagen merk ik dat mijn stemming steeds pessimistischer wordt. Ik heb steeds minder energie en voel me met vlagen echt depressief. Ik denk dat ik er dus weer mee ga stoppen, jammer... want op zich leek de ring een ideale vorm van anticonceptie. Veel vriendinnen die het gebruikt hebben, zweren erbij. Maar voor mij werkt het helaas niet :-(

02-04-2013 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / etonogestrel
Al jaren gebruik ik de nuvaring en zelfs zonder stopweek. Door hormoonschommelingen en stemmingswisselingen is het door mijn gynaecologe geadviseerd om na 3 weken elke keer door te ringen met een nieuwe ring. Ik ben nu nooit meer ongesteld en hormonen zijn stabiel. Ik vind het al jaren zeer gemakkelijk. Zelfde als spiraal maar niks vast in mijn lijf en niet meer denken aan[lees meer...] elke dag een pil slikken. Mocht ik vergeten te wisselen is er niks aan de hand gewoon de volgende dag doen want geeft nog wel even hormonen af dus ook niet gelijk zwanger. Voor mij dus fantastisch. En het voordeel is de hormonen zijn locaal en heel licht dus ook geen bijwerkingen bij mij.

02-01-2020 | Vrouw | 39

10-09-2013 | Vrouw | 40
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Nuvaring heb ik tijdlang gebruikt. Aanvankelijk heel tevreden. Inbrengen ging altijd goed, maar op een gegeven moment kreeg ik hem er niet meer in. Als je het 12 keer op een dag opnieuw moet proberen, wordt het erg vervelend. Ben toen een jaar gestopt. Opnieuw begonnen, ging 2 maanden goed, wel een hele korte cyclus van 3 weken, bah! Het lukt nu echt niet meer om dat ding [lees meer...]in mijn vagina te houden. Dus na 18 uur proberen heb ik dat ding in de vuilnisbak gekieperd. De ring nooit meer voor mij!! En natuurlijk kreeg ik gelijk weer een bloeding, dus toen was ik totaal 2 weken ongesteld. In de vakantie....

23-10-2018 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik heb een sinustrombose gehad, oftewel trombose in de afvoeraderen van het hoofd/ een beroerte/ een infarct. In mijn geval zat de hoofdader en aftakkingen dicht. Dit is zeer ernstig. Het had dodelijk kunnen aflopen als ik niet zo snel en goed was geholpen. Voor alsnog is de nuvaring de reden van de sinustrombose.

21-09-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Heel makkelijk, je moet drie weken aan niks denken. Duid op je kalender aan wanneer ingebracht en wanneer je dient te verwijderen. Als je er geen nevenwerkingen van hebt ideaal in gebruik. Na een aantal jaar te hebben gebruikt zonder nevenwerkingen kreeg ik nu maandelijks een schimmelinfectie daardoor, heel vervelend en pijnlijk.

02-02-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Mijn 1ste Nuvaring gaat er vandaag uit. Tot nu toe vind ik het ideaal. De 1ste paar dagen wat last van bijwerkingen; puistjes, hoofdpijn en buikpijn. Was na een dag of 4 over. Stuk minder last van PMS. Vooralsnog ben ik heel enthousiast.

10-02-2017 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik nu ongeveer een half jaar terug de nuvaring. Ik heb deze voordien ook reeds gebruikt, maar na een jaar of 4 gestopt omdat ik veel bijwerkingen kreeg. Overgestapt op Yasminelle, deze was super in het begin... weer een jaar of 4 verder, enorm veel bijwerkingen. Overgestapt op Zoely en reeds meteen enorm veel bijwerkingen. Heel depressief, jaloers, heel hevige maa[lees meer...]ndstonden met bloedklonters enz...Zo erg dat ik dacht dat ik wel ziek moest zijn. Na onderzoek bleek er niets aan de hand. Mijn gyne gaf me de raad om ten minste een half jaar te ontpillen. Dit was een supertijd. Ik voelde me opgewekt, libido heel hoog, enkel mijn maandstonden duurden ongeveer 10 tot 14 dagen elke maand... maar ze waren wel heel regelmatig. Aangezien we een lange reis gepland hadden, wou ik terug aan de pil. Mijn dokter schreef me de nuvaring voor, omdat dit toch de minste klachten geeft. Nu een half jaar later is mijn libido 0. Heb ik veel hoofdpijn, soms heel overvloedige maandstonden, en buikpijn. Ook heb ik last van nachtelijk zweten. Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben?

12-10-2016 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / etonogestrel
Omdat ik geen orale anticonceptie mag nemen vanwege mijn maag heeft de huisarts mij de Nuvaring voorgeschreven. In het begin was het wennen om de ring vaginaal in te brengen en als je een kortere schede hebt dan wil de ring er nog al eens uitkomen, zeker bij het ontlasten op de WC. De bijwerkingen zijn er eigenlijk langzaam ingeslopen. De gewichtstoename was nog het minst [lees meer...]erge, de depressies, vermoeidheid en lusteloosheid werden echter steeds heftiger. Zo heftig dat ik wekenlang mezelf opsloot en liefst in bed bleef liggen. Ik ben nu bijna 3 weken zonder ring en voel me als herboren! Om het gemak raad ik de Nuvaring zeker aan, om de bijwerkingen ben ik er mee gestopt omdat ik zo geen leven meer had.

28-11-2013 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik de Nuvaring nu al 10 jaar. Had wel eens krampen en pijn id rug maar of dat daar mee te maken had weet ik niet. Ben altijd wel tevreden geweest. Alleen nu er in het nieuws is gekomen(nov. 2013) dat je er een verhoogde kans van trombose van kan krijgen, heb ik hem meteen verwijderd. Nu maar kijken wat er nog rest nadat ik de pil na 20 jaar slikken en de merenapir[lees meer...]aal na 3 maanden niet kon verdragen.

15-01-2020 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In het begin vond ik de ring ideaal. Meteen merkte ik verbetering in mijn cyclus. Vrij snel al veel minder hevig bloedverlies. Van een menstruatie van ruim 7 dagen had ik al snel nog maar 3 dagen mijn menstruatie. Waarvan 1 dag heftig. Ideaal dus. De ring is makkelijk in te brengen. En ik voelde de ring niet. Maar dan na ruim een half jaar...... Zware depressie... En va[lees meer...]ak hoofdpijn tot zelfs migraine aanvallen. Die ik voorheen nooit had. Het duurde even eer ik de link kon leggen. En ja... Helaas de ring. Na een paar dagen de ring uit te hebben is mijn gevoel ineens weer positief. Blijft vreemd wat die hormonen met je kunnen doen. En ontzettend jammer. Verder was de ring ideaal.

16-09-2018 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ruim 10 jaar geleden gestart met Nuvaring omdat ik de pil steeds vergat. Ideaal omdat je er maar 2x per maand aan hoeft te denken. Beviel ook prima dacht ik. In de loop van de jaren wel veel last van pms en depressief, somber gevoel, maar dat ging zo geleidelijk dat ik de link niet heb gelegd. Intussen bleek mijn bloeddruk ook te hoog maar werd ik gek van de bijwerkingen v[lees meer...]an de medicijnen daarvoor. Bij een orthomoleculair arts geweest, die gaf aan dat hormonale anticonceptie ook een negatieve invloed op mijn bloeddruk kon hebben. Dat eerst maar aan de kant geschoven... Paar jaar later toch maar ten einde raad met de nuva ring gestopt in de hoop dat mijn bloeddruk daarvan zou dalen. Dat was tot mijn verbazing echt het geval! Maar daarnaast had ik ook het gevoel dat er een zware deken van mij afviel, heb ik veel minder last van pms en sombere gevoelens, en is mijn libido beter dan ooit. Als ik dat eerder had geweten... Wat een verademing! In het begin had ik het idee dat alle opgepropte eitjes in 1x naar buiten wilden, wat een krampen, tussentijdse bloedingen en hevige ongesteldheid. Nu een paar maanden later is alles weer normaal. Voor mij geen hormonen meer!

27-11-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Ik heb naar aanleiding van het gebruik trombose gekregen, waar kan ik terecht?

28-11-2013 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik Nuvaring nu 10 jaar en ben er bijzonder tevreden over. Na experimenten met diverse soorten anticonceptie was de Nuvaring een verademing. Gebruik zonder bijwerkingen, geen PMS klachten, niet meer dagelijks aan de pil te hoeven denken en zeer gemakkelijk in te brengen.