Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

16-10-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Super handig. Ik leef te onregelmatig voor de pil om die consistent in te nemen. Daarbij ervaar ik geen bijwerkingen van de nuvaring. Voor mij echt een uitkomst

03-10-2015 | Vrouw | 20

26-07-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik ben zeer tevreden over de NuvaRing, nadat ik 2 jaar aan de pil was, had ik enorme last van misselijkheid, even niet eten resulteerde in een sterk duizelig en wazig gevoel waarbij ik bijna moest overgeven. Ook merkte ik dat ik bij het innemen van de pil erg misselijk werd. Na een jaar heb ik het weer geprobeerd met de pil, ook dat was binnen 5 dagen weer drama. Na het ov[lees meer...]erstappen op de NuvaRing had ik nergens last van! :)

11-06-2015 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Zeer tevreden. Ik heb jaren lang de prikpil gebruikt en achteraf heb ik erg veel last van bijwerkingen gehad. Van extreme vermoeidheid en erge hoofdpijn. Nu ik gestopt ben lijkt het alsof mijn gewrichtspijnen minder erg zijn. Ik kwam hier achter toen ik bij de reumatoloog een injectie (ook met hormonen) had gehad en ik gelijk minder moe was, nadeel was alleen dat de pijnen[lees meer...] erger werden. Ik heb zelf onderzoek op het internet gedaan. Toen zag ik ondanks dat de prikpil weinig hormonen bevat redelijk wat bijwerkingen heeft waar ik last van had. Verder gezocht naar andere anticonceptie en daar kwam ik al snel op de Nuvaring. Nu net een maand gebruikt. Het is makkelijk in te brengen, blijft bij mij goed zitten. voel er niks van en mijn vriend ook niet tijdens de seks. Naar 3 weken verwijderd voor de stopweek en nu naar 5 dagen al ongesteld. Dat had ik niet verwacht aangezien ik dat tijdens het gebruik van de prikpil ruim 7 jaar niet geweest ben. Daarvoor altijd onregelmatig. als je twijfelt kun je het beste gewoon uitproberen, je komt er snel genoeg achter of het wel of niet wat voor je is. Ik ben blij met mijn keuze.

12-04-2015 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik was na 6 jaar pillen op zoek naar een nieuw voorbehoedsmiddel, omdat de bijwerkingen van de pil plots erger werden (tussenbloedingen, migraine, geen libido, zware menstruatie, ...). Met Nuvaring was alles een heel stuk beter, er zijn bijwerkingen, maar voor mij bleef alles heel goed te verdragen (1 op 2 menstruaties zwaar, in 3e en 4e week cupmaat groter, lager libido [lees meer...]maar wel hoger dan met de pil) Heb 5 jaar Nuvaring gehad en heel tevreden. Doorringen geen probleem en in/uit heel gemakkelijk. Mijn HA zei dat risico ivm trombose vooral in het begin is, de eerste 3 maand van het gebruik, daarna zakt dit terug. Nu gestopt met Nuvaring ivm kinderwens. Wat misselijk geweest en duidelijk een hoger libido, maar verder niet echt verschil met ring of zonder. Zelf heel tevreden, maar verschilt van persoon tot persoon, ook al andere meningen gehoord.

10-02-2015 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / etonogestrel
Na vele verhalen toch de nuvaring besteld, het indoen totaal geen probleem mee, net zo als een tampon (al klonk dit raar het is echt zo) voel hem niet zitten zakt er niet uit. Eerste week checkte ik constant omdat ik hem niet voelde en bang was dat die er niet meer inzat maar hij blijft netjes zitten. De bijwerkingen eerst een beetje misselijk maar weet niet of dit met de[lees meer...] nuvaring te maken heeft of de spanning.

14-10-2014 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Voor ik aan de Nuvaring begon heb ik 3 verschillende soorten anticonceptiepillen gebruikt. Hierbij had ik heel vaak last van stemmingswisselingen, vrij ernstige. Ik was minstens 1 week in de maand totaal onaanspreekbaar door de klachten. Vanaf het moment dat ik geswitcht ben naar de Nuvaring ben ik totaal van deze klachten af. Top! Ik kan echter geen stopweek overslaan, m[lees meer...]aar dit was bij mij met de pil ook niet mogelijk dus ik denk dat dat eerder aan mijn lichaam ligt dan aan de ring.

28-11-2013 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik gebruik Nuvaring nu 10 jaar en ben er bijzonder tevreden over. Na experimenten met diverse soorten anticonceptie was de Nuvaring een verademing. Gebruik zonder bijwerkingen, geen PMS klachten, niet meer dagelijks aan de pil te hoeven denken en zeer gemakkelijk in te brengen.

19-11-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel
Heel erg tevreden. Na 10 jaren "de pil" geslikt te hebben, was ik er klaar mee. Ik ben meer dan een half jaar gestopt en heb toen na een gesprek met mijn huisarts de keuze gemaakt voor de nuvaring. Na het stoppen met de pil voelde ik mij heerlijk, een stuk positiever en vrolijker. Dit ging gelukkig door, ookal begon ik met de nuvaring. Libido was ook nog steeds een stuk [lees meer...]hoger dan in de pil-periode. Zeeeer gebruiksvriendelijke en volgensmij ook betrouwbaar! Dit mag van mij wel de standaart worden binnen NL. Nog tevaak wordt er automatisch naar de pil gegrepen.

13-06-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel
Na enkele jaren de pil te hebben gebruikt ben ik overgestapt op de Nuvaring. Ik had tijdens gebruik van de pil meer last gekregen van stemmingswisselingen en hoopte dat en lokale dosering van hormonen dit misschien zou verhelpen. Tot zover ben ik tevreden over het resultaat. Alleen in de eerste week toen ik met dit medicijn begon had ik last van misselijkheid.

02-05-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik heb een half jaar geleden 3 maanden lang de Nuvaring gebruikt. Ervoor zat ik aan de pil, maar ik werd daar ontzettend depressief van, stemmingswisselingen, eigenlijk wat heel veel vrouwen dus ervaren. na overleg met mn huisarts, vond zij het ook een goed idee dat ik aan de Nuvaring ging. 3 maanden gebruikt, ik zwoer erbij. Geen stemmingswisselingen meer, geen depressiev[lees meer...]e gevoelens, ik vergat gewoon dat ie dr nog in zat! Zo nu en dan controleren maar hij zat gewoon nog goed. Ik had alleen in het begin hele lichte buikpijn, maar dat kan ook komen omdat ik me er op gericht heb, want de laatste maand had ik helemaal nergens last van. Maar de relatie ging uit, dus ik hoefde de ring ook niet meer te gebruiken. Zo voor niks is het een duur anticonceptie middel. Nu wel weer een vriend, dus ik heb vandaag de ring weer opgehaald. Vroeg me alleen af, kan ik m ook nu al in doen? En dan gewoon de eerste week ook een condoom gebruiken? Ben 2 weken geleden ongesteld geweest....

24-04-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel
Ik ben verbaasd over het aantal negatieve reacties. Ik gebruik sinds tien jaar de nuvaring en ben zeer positief. Voor mij was het een uitkomst. Ik ben lactose-intolerant en lactose zit in de pil. De huisarts dacht dat het wel kon, maar ik werd er erg ziek van. De nuvaring heeft ook niet de bijwerkingen gehad die ik bij vriendinnen zag; gewichtstoename was er niet, geen hor[lees meer...]moonschommelingen; het werd juist allemaal rustiger! Ik ben een tijdje van de nuvaring af geweest een paar jaar geleden vanwege wat klachten die niet aan de nuvaring gerelateerd waren en heb toen weer de pil uitgeprobeerd en de Evra pleister. Wat een ramp was dat! Zodra het kon, weer snel teruggegaan naar de nuvaring. En nu kom ik in de fase dat ik denk over zwanger worden: na 2 dagen ben je alweer vruchtbaar en zijn de hormonen uit je systeem verdwenen. Dat is een prettig vooruitzicht.

16-04-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / etonogestrel
Sinds een halfjaar aan de Nuvaring. De eerste twee tot drie maanden voelde ik de ring wel eens zitten, maar verder nauwelijks bijwerkingen gehad. Makkelijk inbrengen en uithalen, en minder hormonen dan de pil. Helaas kan ik niet doorringen omdat ik dan bloedingen krijg. Nu heb ik sinds twee maanden last van bloedingen een paar dagen voor mijn stopweek, en zijn mijn menst[lees meer...]ruatiepijnen wat erger. Daarnaast heb ik iets meer last van vaginale 'scheetjes' tijdens het sporten (yoga) door de ring. Gelukkig mag hij er 3 uur per dag uit. Ik heb besloten toch over te gaan op een ander middel, maar ik ben zeker niet ontevreden over de nuvaring. Echte aanrader, veel beter dan de pil!

09-04-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel
vergeleken met de pil vind ik de Nuvaring erg duur. Echter heb ik geen bijwerkingen, werkt het prima en heb ik het idee dat deze effectiever is dan de pil.

02-04-2013 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / etonogestrel
Al jaren gebruik ik de nuvaring en zelfs zonder stopweek. Door hormoonschommelingen en stemmingswisselingen is het door mijn gynaecologe geadviseerd om na 3 weken elke keer door te ringen met een nieuwe ring. Ik ben nu nooit meer ongesteld en hormonen zijn stabiel. Ik vind het al jaren zeer gemakkelijk. Zelfde als spiraal maar niks vast in mijn lijf en niet meer denken aan[lees meer...] elke dag een pil slikken. Mocht ik vergeten te wisselen is er niks aan de hand gewoon de volgende dag doen want geeft nog wel even hormonen af dus ook niet gelijk zwanger. Voor mij dus fantastisch. En het voordeel is de hormonen zijn locaal en heel licht dus ook geen bijwerkingen bij mij.

25-03-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel
Heel fijn gebruik, nooit last!