Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Bij  DepressieX

15-08-2015

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Nooit meer de nuvaring voor mij! Ik had last van zo'n beetje elke bijwerking die er in de bijsluiter staat. De ergste waren: veel stemmingswisselingen, vlak zijn, pms, woede aanvallen, prikkelbaarheid, opvliegers, wazig zien en pigment afwijkingen (soort zwangerschaps masker) in mijn gezicht. Ik ben er van overtuigd dat de nuvaring heeft bijgedragen aan het ontstaan van m[lees meer...]ijn depressie. Gekgenoeg had ik lichamelijk geen menstruatie pijn. Ik vloeide bijna niet meer, totaal 2 dagen. Nu iets langer dan een maand gestopt met de nuvaring en overgestapt op een koper spiraal (hormoonvrij). Geestelijk voel ik mij een heel stuk beter, minder vlak en kan meer genieten. Ervaringen komen anders 'binnen', alsof ik er echt bij ben. Voor mij nooit meer de nuvaring of hormonen troep!!
09-09-2013

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

Na slechte ervaringen met de minipil ging ik Nuvaring gebruiken. De eerste dagen was ik erg enthousiast. De ring is makkelijk in te brengen, ik voelde hem niet, ook niet bij het vrijen. Na een aantal dagen merkte ik echter dat mijn stemming omsloeg. Ik was een weekend weg en ipv daar lekker van te genieten was ik enorm chagrijnig, gevoel alsof ik mezelf niet was, alsof de [lees meer...]omgeving raar op me overkwam. Ook erg moe en verdrietig. Ik ben wel gevoelig voor stemmingswisselingen maar dit had ik al heel lang niet meer zo gevoeld. Na iets van 2,5 weken gebruik van Nuvaring ben ik in een diep dal gezakt inclusief paniekaanvallen die ik daarvoor nooit eerder had gehad. Ik ben gelijk gestopt met Nuvaring en langzaam aan voelde ik me weer beter. Ik weet natuurlijk niet zeker of mijn ervaringen door de Nuvaring komen maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de ring verwijderd. Wel vind ik het jammer want ik vond het een heel handig anticonceptiemiddel, dus qua gebruik was ik wel tevreden en als je goed tegen de hormonen kunt zal ik hem ook zeker aanraden. Voor mij helaas niet de juiste methode.
19-02-2013

Nuvaring (ethinylestradiol / etonogestrel)

De nuvaring (het hormoon) gaf bij mijn beide dochters van 21 en 24 jaar (niet meer thuis wonend) niet alleen ernstige paniekaanvallen maar o.a. ook depressie, lusteloosheid, huidklachten,vaginale schimmelinfektie. De paniekaanvallen waren van dien aard dat zij hun werk niet meer konden uitvoeren, niet meer naar buiten durfde en eigenlijk alleen nog in huis verbleven. Bij[lees meer...] een van onze dochters zo erg dat het haar baan heeft gekost. Eigenlijk waren er zovele bijwerkingen dat dit een heel lang verhaal zou worden. Wat ik vooral ernstig vond was dat wij twee blije krachtige en mooie jonge vrouwen ineens zagen veranderen. En wel op een dusdanige wijze dat wij zouden willen dat hier snel onderzoek naar gaat komen. Achteraf hebben onze dochters zelfs een gevoel gehad dat ze letterlijk een wens hadden niet meer zo te willen doorgaan in het leven. Dat vinden wij het ergste ! Vooral omdat we ook bemerken dat zij hierin niet de enige zijn ! Wat ik zou willen uitdragen is een ruim onderzoek naar niet alleen het gemak en de werkzaamheid bij anticonceptie maar vooral hoe het komt dat gezonde en positieve vrouwen zo extreem kunnen veranderen door dit hormoon. Onze dochters zijn met de nuvaring ondertussen gestopt nadat ik bemerkte dat er een samenhang was. De klachten verdwenen binnen een week en ze voelen zich weer helemaal "de oude" ; zichzelf.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum