T-Safe

06-07-2016

Onregelmatig bloedverlies Heftigere menstruatie Pijn na gemeenschap
24-01-2016

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Na jarenlang enorm veel buikpijn (echt weeën pijn, ook buiten de menstruaties om) besloten om mijn koperspiraal te laten verwijderen. Ik heb sinds ruim een half jaar de ziekte van graves en aangezien mij verteld is dat koper grote invloed kan hebben op de gezondheid van de schildklier heb ik een tijdje terug het koperniveau in mijn lichaam laten meten. Dit bleek flink aan [lees meer...]de hoge kant. Om deze reden heb ik pas geleden besloten het koperspiraal te laten verwijderen. Helaas moest dit middels een kijkoperatie gedaan worden omdat de touwtjes om het spiraal waren gaan krullen in de baarmoeder.
09-10-2015

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Sinds 3 jaar heb ik de t safe spiraal. En wat een hel! Van de plaatsing heb ik weinig tot geen last gehad. Maar het eerste jaar heb ik erg veel pijn gehad tijdens de sex. Dit werd geleidelijk minder in het 2e jaar. En elke maand krampen en ontzettend veel bloedverlies. Ook duurt de periode van bloeden 7 tot 10 dagen. Absoluut geen aanrader dus..
06-08-2015

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb nu meer dan 3 jaar geleden de T-Safe laten plaatsen en ik ben er zeer over te spreken! Ik was destijds 17, maar het zetten was hoogstens een paar seconden even vervelend. Vantevoren natuurlijk wel pillen gekregen, en die hebben zijn werk goed gedaan. Wat betreft heftigere menstruatie; helemaal geen last van gehad. Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval. Mijn p[lees meer...]eriode was sowieso al niet heel erg; nooit echt krampen of hevige bloedingen. Ik dacht dat door het plaatsen van het spiraaltje dat wel zou veranderen, maar dat is dus gelukkig niet gebeurd. Oh, en niet zwanger geraakt natuurlijk ;p
09-05-2015

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb gisteren de T-safe laten plaatsen in het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Ik wilde graag overstappen van de pil op hormoonvrije anticonceptie en kwam al snel uit bij een koperspiraaltje. Het laten zetten van het spiraaltje was minder pijnlijk dan verwacht (ik ben 18 jaar en heb geen kinderen), maar na het zetten voelde ik me even helemaal niet lekker. De gynaecologe [lees meer...]zei dat dit een natuurlijke reactie is van het lichaam omdat er toch iets dat lichaamsvreemd is wordt geplaatst. Ik heb de rest van de dag last gehad van iets wat leek op menstruatiekrampen, alleen dan aan een stuk door. Nu, de volgende dag, heb ik bijna nergens meer last van. Omdat ik het spiraaltje gisteren pas heb laten plaatsen, kan ik nog niks zeggen over de ernst van mijn ongesteldheid de komende tijd. Ik gebruik vandaag voor de laatste keer de pil, waardoor waarschijnlijk mijn eerste keer ongesteld zijn met spiraaltje wat minder erg zal zijn dan zonder pil. Over het algemeen ben ik heel blij dat ik deze stap heb genomen!
03-02-2015

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik heb deze spiraal gekozen op aanraden van mijn huisarts. Eerst wilde ik een gynefix, omdat ik daar zulke goede ervaringen op internet over had gelezen, maar mijn huisarts opperde dat ik de T-safe beter eerst even kon proberen, omdat die goedkoper is, makkelijker te zetten, en zeer effectief. Dat klopt allemaal en daarover ook geen klachten. Zoals bij elk spiraal is het b[lees meer...]elangrijk bij wie je het laat zetten- mijn huisarts nam de tijd voor me en dat scheelt veel. Nu heb ik wel erg last van bijwerkingen. Ik wil per se niets meer met hormonen, en heb liever de bijwerkingen van de T-safe dan van welke pil, ring of spiraal met hormonen dan ook, maar ben er niet 100% tevreden mee. Ik ben nog niet zwanger geweest. Ik heb vooral in de eerste paar dagen, maar ook buiten mijn ongesteldheid, erg veel last van ernstige krampen. Het doet dan zo'n zeer dat ik het bijna kan uitschreeuwen en ik misselijk word. Ik ben echt geen watje, maar die dagen kom ik niet zonder pijnstillers door. Daarnaast verlies ik heel veel bloed. Ze zeggen dat het normaal is dat je 10-15% meer bloed verliest met een spiraal, maar in dit geval is het echt wel 50% meer. Vooral in de eerste paar dagen lek ik veel door omdat ik zoveel bloed verlies. Daarnaast duren de menstruaties veel langer, soms wel 3 weken!!! Maar meestal rond de 8 à 9 dagen. Ik overweeg nu toch over te stappen naar de gynefix omdat dit soort klachten met dat spiraal minder zouden moeten zijn.
11-01-2015

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Sinds de plaatsing continue buikpijn, noem t lichte weeen, ik werd daar zo moe van en heel erg geirriteerd. Mijn menstruaties waren zeer heftig vooral de eerste 4 dagen, elk uur de grootste maat tampons nodig en maandverband waardoor ik elke maand weer aan een ijzerkuur zat vanwege bloedarmoede. Ook seks begon pijn te doen, hij is waarschijnlijk door de heftige menstruatie[lees meer...]s en de continue krampen naar beneden gezakt. Hij is na een half jaar gebruik verwijderd nadat mijn man 'm tijdens de seks voelde zitten. Ik bleek toen ook zwanger van onze derde kind. Ik zou m niemand aanraden.
10-11-2014

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik ben ontzettend tevreden over mijn t-safe! Ik ben zoooo blij dat ik me niet bang heb laten maken door de horrorverhalen. Ik heb het bij een casa kliniek laten zetten (echt een aanrader!). Het plaatsen was onder plaatselijke verdoving en was een fluitje van een cent. Ik heb helemaal geen pijn gehad en ben daarna zonder nog pijnstillers nodig te hebben gaan shoppen (ik heb[lees meer...] nooit een kind gebaard). Tuurlijk de eerste 2/3 weken had ik wel een beetje lichte bloedverlies, maar na mijn menstruatie met spiraal, wat overigens normaal en niet lang was, heb ik geen bloedverlies ertussendoor meer. ook heb ik nooit echt last gehad van krampen. Ik weet niet of ik tot de uitzonderingsgevallen behoor, maar ik wil vrouwen even meegeven dat een koperspiraal echt geen ramp hoeft te zijn. Het is zoveel beter dan als die chemische hormonen troep pillen etc.
13-03-2014

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Ik ben helemaal enthousiast over mijn koperspiraal. Het plaatsen ging prima met 800 mg ibuprofen en een paracetamolletje. De eerste paar dagen wat buikpijn gehad en het eerste half jaar nog wel wat meer bloedverlies tijdens de menstruatie plus nog wat meer krampen. Het duurt even voordat de baarmoeder de spiraal accepteert en veel vrouwen stoppen al te vroeg met deze vorm [lees meer...]van anticonceptie. Mijn menstruatie was na een half jaar weer helemaal op orde en ook de krampen tijdens mijn menstruatie zijn minimaal. Laat je goed informeren door, bij voorkeur, de gynaecoloog. Deze weet veel meer van verschillende soorten anticonceptie af dan bijvoorbeeld de huisarts. Laat je niet afschrikken door alle horrorverhalen, mensen delen nu eenmaal het liefst slechte ervaringen. Vandaar dat ik nu deze positieve ervaring opschrijf.
11-01-2014

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Geweldig, had ik deze stap maar eerder gemaakt. Na al eerder gemerkt te hebben dat ik zonder pil veel minder somber/vlak op het gebied van emoties ben, dacht ik dat het aan de hormonen lag. Toen ik dus weer anticonceptie wilde gaan gebruiken, wilde ik een koperspiraal. Dit werd toen door de dokter afgeraden omdat ik erg jong was en nog niet zwanger was geweest. Dit vond ik[lees meer...] zelf onzin maar de dokter heeft me overtuigd om de nuva ring te nemen ivm minder hormonen. Dit was opzich wel een prettige oplossing, maar ik kreeg vaak schimmelinfecties door de nuva ring. Toen toch gekozen voor het koperspiraaltje en ik voel me weer helemaal mezelf zonder hormonen. De enige nadelen zijn dat het zetten ongelooflijk pijn deed, en dat de 2de en 3de dag dat ik ongesteld ben erg veel pijn doen en dat ik veel bloedt. Maar ik slik liever 2 dagen per maand paracetamol dan 21 dagen in een maand hormonen. Ook blijft de t-safe 10 jaar zitten en heb ik hem gratis gekregen van de zorgverzekering, dus helemaal top.
12-11-2013

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Nu bijna vier maanden dit spiraal. Voorheen erg zware hormoonaanvallen voor mijn menstruatie. Ik was dan depressief, mijn man en kinderen konden niks goed doen en ik kon alleen maar huilen en schreeuwen. Vreselijk was dat. Voor de geboorte van onze tweede had ik dit nooit en ging ik fluitend door mijn cyclus. Had ineens ook zwaardere bloedingen. De pil was geen optie. Ik w[lees meer...]ilde en moest hormoonvrij. Tsafe leek ideaal. Het zetten viel alles mee en ik had nergens last van. Nu een kleine vier maanden verder voor het eerst ongesteld. Heftig. Kan niet zonder de hoogste dosis pijnstillers, werken lukt eigenlijk niet en ik loop leeg. Tampon en maandverband maar het lekt door. De hele dag door ontzettend veel buikpijn en ik wil alleen maar liggen. Bloeding begon heel rustig en sinds dag 4 is het niet normaal meer. Maakt me verdrietig, wat nu? Er weer uit? Voorlopig even doorbijten maar.
27-02-2013

T-Safe (koperhoudend spiraal)

De koperspiraal deed zijn werk prima, maar ik werd er steeds heel hevig ongesteld van, meestal 10 dagen lang. Ik ging deze spiraal gebruiken, omdat er geen hormonen bij afgegeven worden. Maar omdat het hevige bloeden (met de bijbehorende natuurlijke hormonen) niet lekker combineerde met mijn bekkenproblemen ben ik toch overgestapt op de Mirena. Dat geeft heel weinig hormon[lees meer...]en af en ik word lekker niet meer ongesteld!
24-05-2012

T-Safe (koperhoudend spiraal)

Zeer veel buikkrampen tijdens de menstruatie. ik moest elke dag van mijn menstruatie pijnstillers slikken omdat het anders niet te doen was. verder wel heel prettig om een normale cyclus te hebben met een koperspiraal

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum