Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

11-08-2022 | Vrouw | 67
formoterol/beclometason (200/6)
Ademhalingsproblemen
Ben geïndiceerd op instabiele astma. 1stekeer gebruik Foster heel depressief gevoel. Toen overgestapt op Relvar. Na 2 jaar geen gevoel dat dat mij mijn energie terug bracht. Weer naar Foster 2x puf. Kreeg pijn op de borst en zware armen, maagzuur. Onderzoek cardioloog vrouwenhart geen afwijkingen. In overleg met longarts medicatie gehalveerd. Afwachten of krampen, heesheid[lees meer...], spierpijn en maagzuur minder gaat worden.

25-03-2022 | Vrouw | 67
formoterol/beclometason (80)
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

25-01-2021 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Geeft absoluut niet het aantal dosis die het moet geven. Soms wel een derde minder

07-05-2019 | Man | 53
formoterol/beclometason (10/6)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

03-03-2019 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6)
Ademhalingsproblemen
Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.

08-03-2018 | Vrouw | 59
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

18-02-2017 | Man | 55
formoterol/beclometason (200mg)