Bij  AstmaX

Relvar (17 meningen)

07-10-2021 | Vrouw | 46
formoterol/beclometason (100)
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

23-05-2021 | Vrouw | 37
Astma
N.a.v. een opname in het ziekenhuis door Covid, werd Foster voorgeschreven door de longarts. Al snel last van voortdurende hoofdpijn en een soort spierpijnen in mijn lichaam. Nadat deze klachten erger werden, in overleg met de arts van 2x 2 inhalaties per dag overgegaan naar 2x 1 inhalatie per dag. Desondanks blijf ik last houden van deze bijwerkingen en nu ook bijkomen[lees meer...]de klachten: - ernstige krampen/pijn in mijn benen (vooral kuiten) en voeten - pijn bij het slikken en een branderig gevoel onderin mijn keel, met daarbij het constante gevoel dat er iets 'vast' zit in mijn keel. - ben meer vermoeid - 'opgejaagd' gevoel - aanhoudende maagklachten Ik ga de komende week het gesprek aan of ik kan stoppen met dit middel. Slik het nu 8 maanden en de laatste paar maanden zijn de bijwerkingen veel zwaarder dan de klachten waarvoor ik het in neem.

12-04-2021 | Vrouw | 51
Astma
Vanwege een proef Foster geprobeerd, astmaklachten verergerden flink. Terug naar oude medicijnen, einde experiment.

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

11-01-2021 | Vrouw | 34
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.

22-11-2020 | Vrouw | 41
formoterol/beclometason (100)
Astma
- al sinds 7 jaar veel hartkloppingen, volgens hart-arts door dit middel. - laatste 2 keer was de verpakking half leeg.

21-11-2020 | Vrouw | 26
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

12-11-2020 | Vrouw | 36
formoterol/beclometason (6)
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

12-11-2020 | Vrouw | 36
formoterol/beclometason (6)
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus, weinig bijwerkingen. Spoelen met zout water lost dit goed op. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen