formoterol/beclometason

Relvar (17 meningen)

27-05-2021 | Man | 73
formoterol/beclometason (100/6)
Benauwdheid
Kreeg voor her eerst van de apotheek Foster 100/6 welke in het oostblok was gemaakt.Apotheek zegt; zelfde inhoud als in de Nederlandse verpakking zit?Ik geloof ze niet wand ze moeten van hun baas(de verzekeringen)het goedkoopste medicijn leveren aan de klant.Met de Nederlandse verpakkingen weinig klachten.Apotheek zegt dat Nederlandse Foster soms niet voorradig is en daa[lees meer...]rom koopt men het in het oostblok.Gebruik ook ander medicijn. (..) (RED mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - ivm persoonlijke ervaring met medicijn zelf)

19-03-2020 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

17-07-2018 | Vrouw | 60
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

03-04-2018 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

08-02-2017 | Vrouw | 50
formoterol/beclometason (100mg)

28-04-2016 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Astma, bronchiën 2 jaar Foster gebruikt, 2x2 pufjes per dag. Afgelopen maanden 3 keer per dag nodig. Vorige week per ongeluk een dag vergeten en het ging redelijk goed met me. Nu 5 dagen niets gebruikt. Vannacht hoge ademhaling, maar het gaat redelijk. Is het nog wel nodig?? Ondanks dat het mij goed heeft geholpen en zal helpen, vraag ik mij ernstig af in hoeverre het gebr[lees meer...]uik ook oorzaak is van hoesten en benauwdheid. Na inhalatie moet ik altijd een tijd hoesten. Verder weet je niet wanneer het op is, wat heel onhandig kan zijn als je denkt dat je het gebruikt, maar het blijkt alleen drijfgas te zijn.