Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

12-11-2022 | Vrouw | 30
formoterol/beclometason (200/60)
Astma
Ik ben heel blij met de foster. Zoveel meer lucht nu en astma wordt er stabiel van. In het begin meer bijwerkingen gehad zoals kort een somber gevoel, snel georiënteerd/ onredelijk doen en trillen. Wist dat ik door moest zetten en het was het waard. Na een paar dagen minder last. En na enkele weken ook verbetering van astma. Veel fijner dan salbutamol gebruiken

25-10-2022 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (100)
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

23-10-2022 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Sinds een opname voor de astma in maart aan de Foster, door de longarts. Astma nam toe evenals diverse klachten. Alles werd aan de long covid toegekend. Nu 2 dagen gestopt met Foster, en alle klachten nemen af. Zelfs de astma. Komende week bij de longarts verhaal halen. Ben best heel boos omdat ik mij steeds zieker voelde worden.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Astma
Ik heb 1 jaar bij traumapsycholoog gelopen en door medicatie weer aardig op de been.Totdat er astma werd vastgesteld en ik foster kreeg voorgeschreven. Ik en de familie dachten dat ik weer terug was bij af. Vreselijke angsten,onrust in mijn hoofd slapeloze nachten krampen zelfmoord gedachtes, kon mijn gedachten niet meer onder controlle krijgen vooral negatieve gedachten.[lees meer...] krampen in voeten en handen ernstige hartkloppingen . maar voor de astma hielp het wel. ben gestopt met mijn foster puffer nadat ik op dit forum de bijwerkingen las en voel me sinds een week weer beter in mijn vel zitten, wat een vreselijk rot medicijn is dat zeg.

04-06-2022 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (100)
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

14-03-2024 | Man | 68
Astma
Ik gebruik al jaren de Foster inhaler ,deze beviel prima totdat ik de mededeling van mijn apotheek kreeg dat ik nu de Beclometason/Formoterol van het merk Viatris krijg. Door preferentie beleid vergoed mijn zorgverzekering de Foster niet meer. De Viatris is in mijn geval absoluut niet te inhaleren,per direct heftige hoestbuien en nu al een week de stem kwijt. Ik heb nu [lees meer...]de Foster op eigen kosten gekregen. Zo wordt er omgegaan met patiënten door de zorgverzekeraar die dwingen om naar een goedkoper medicijn te gaan.

25-09-2023 | Man | 71
Astma
Gebruikte eerst Fluticason met af en toe als ik te veel last had ,de ventolin discus . na een bezoek aan de huisarts kreeg ik te horen dat er een beter medicijn was voor mijn astmatische bronchitis En ik begon met de FosterNexthaler , netjes mondspoelen na gebruik en gorgelen . En werdt schor ,het werkte net aan 12 uur en de hele dag een raar gevoel in mijn borst [lees meer...] . En ik kreeg meer last van krampen in mijn benen en armen . Totaal 210 x gebruikt en het wordt niet beter , de schorheid wordt langzaam minder, in de loop van de dag , maar dan moet je weer een nieuwe dosis nemen . Dus ik stop ermee! Gr Henk

02-07-2022 | Man | 39
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.