Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

12-11-2022 | Vrouw | 30
formoterol/beclometason (200/60)
Astma
Ik ben heel blij met de foster. Zoveel meer lucht nu en astma wordt er stabiel van. In het begin meer bijwerkingen gehad zoals kort een somber gevoel, snel georiënteerd/ onredelijk doen en trillen. Wist dat ik door moest zetten en het was het waard. Na een paar dagen minder last. En na enkele weken ook verbetering van astma. Veel fijner dan salbutamol gebruiken

29-11-2022 | Vrouw | 31
Astma
Al van kind af aan astma klachten gehad die ik altijd op een andere manier verklaarde. Om geen blijvende schade aan mijn longen te ontwikkelen gestart met Foster, daarnaast zo lang het nodig is nog salbutamol voor het sporten. Ik merk nog weinig verschil, maar dat kan nog wat meer tijd nodig hebben heb ik begrepen, omdat mijn luchtwegen eerst gekalmeerd moeten worden na 30[lees meer...] jaar "stress".

11-01-2023 | Vrouw | 36
Astma
Dit medicijn 6 maanden gebruikt. Vanaf de start had ik trillende handen na inname. Dit ging na 3 weken beter. Echter verergerde mijn migraine significant en had ik langdurige migraine aanvallen ( 5-6 dagen). Tevens ook gewichtstoename, vooral te zien op buik en in gezicht. Ook zeer emotionele schommelingen waardoor ik mijzelf minder goed en stabiel voelde. Na 6 maanden[lees meer...] in overleg met arts gestopt met dit middel en overgestapt naar een ander medicijn.

18-01-2024 | Vrouw | 39
Astma
Mijn astma was meer dan 20 jaar stabiel met Beclometason. Na de 2e keer covid hield ik een raar hoestje over en Beclometason werkte niet goed meer. Huisarts gaf mij na overleg met longarts Foster. Dat ging een tijdje goed, maar toen kreeg ik er opeens een hardnekkige keelinfectie van en ook vaak kuitkrampen. Nu is de keelinfectie weg maar heb ik opeens last van een gejaagd[lees meer...] gevoel in m’n lijf en hartkloppingen als ik Foster heb genomen, waardoor ik heel slecht slaap. Ook de schorheid gaat maar niet over en ben ik sinds het gebruik van Foster aangekomen en lukt het niet om af te vallen: waarschijnlijk door de corticosteroïden. Alles bij elkaar gaat de longarts kijken naar een alternatief wat mij minder klachten geeft.

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

16-02-2023 | Vrouw | 41
Astma
Na covid een aantal maanden geleden meer problemen met astma, en door de longarts van symbicort naar foster en spiriva gezet. Dosis formoterol in Symbicort was 2 x zo hoog en helaas nemen de astmaklachte nu juist toe met Foster. Gebruiksgemak is daarentegen wel goed.

21-02-2024 | Vrouw | 42

koorts 103f tot 104f vermoeidheid keelontsteking

Tijdens het gebruik van de eerste week voelde ik dat ik dieper kon ademen en was erg enthousiast over de foster nexthaler. Na een week kreeg ik heftige keelpijn, dan hoge koorts van boven de 39c. Dit duurde in het totaal een week en ik dacht dat dit door een virusinfectie veroorzaakt werd. In de week dat ik ziek was, heb ik de foster niet gebruikt. Toen ik beter was, gebr[lees meer...]uikte ik de inhaler weer en kreeg ik weer precies na een week heftige keelontsteking met hoge koorts. Als ik liep, voelde het alsof ik door water liep. Spierpijn kreeg ik ook. Ik was zelden zo benauwd als ik de trap opliep. Wat mij betreft kan de foster echt de prullenbak in.

08-05-2023 | Vrouw | 42
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Na een Histamine provocatietest stopte de huisarts (na advies van de longarts) met voorschrijven tweemaal daags Flixotide (met zonodig Ventolin) en kreeg ik Foster. De trillende handen zijn erger en langduriger na Foster, dan na Ventolin. Best lastig als (digitaal) tekenen je hobby is. Na de avond dosering heb ik ook last van hartkloppingen

06-06-2023 | Vrouw | 43
Astma
Sinds vorig jaar en duidelijk verbetering. Makkelijk in gebruik. Heel blij mee.

15-06-2023 | Vrouw | 45
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Medicijnen voorgeschreven gekregen bij vermoeden hyperreactiviteit longen zo der dat er duidelijk onderzoek is gedaan of uitsluitsel is geweest.

23-05-2023 | Vrouw | 45
formoterol/beclometason
Astma
Sinds ik Foster gebruik is mijn hormoonhuishouding van slag. Ik blijf maar ongesteld en is ook niet te stoppen met andere hormonen. Veel gaan snurken en wakker worden met een hele droge mond. Na het inhaleren begint het trillen wat bij mij wel meer dan 2 uur kan duren en af en aan kramp in mijn tenen, onderbenen en bovenbenen. Merk dat ik op dagen van veel inspanning ik ex[lees meer...]tra nodig heb.

16-11-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik functioneerde al jaren op alleen af en toe een pufje ventolin. Apotheek vond dat ik langwerkend medicijn nodig had. Nexthaler werkt meteen goed tegeb de benauwdheidsklachteb dus ik was blij. Na 2 weken kreek ik allerlei vage klachten: jeuk, eczeem in gezicht en over het lichaam en een heel gejaagd gevoel en hartkloppingen.

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Na een verkoudheid (4x getest op covid19 en steeds negatief) werd mijn astma opvallend erger. Na overleg met de huisarts overgestapt op Foster100, 1 dosis 2x per dag. Bijwerkingen: keelpijn, enorm benauwd gedurende 5 tot 15 minuten meteen na de puf. Tegelijk afspraak met de longarts en nieuwe reeks testen. Uiteindelijk dosis Foster100 verhoogd naar 2 dosissen 2x per dag g[lees meer...]edurende 6 wekrn om een goede basis te leggen. Oude bijwerkingen verdwenen maar nieuwe traden op: kramp in de voeten en meerdere malen snachts wakker worden zonder reden. Inmiddels 2 weken verder en de bijwerkingen lijken gelukkig af te nemen.

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

23-10-2022 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Sinds een opname voor de astma in maart aan de Foster, door de longarts. Astma nam toe evenals diverse klachten. Alles werd aan de long covid toegekend. Nu 2 dagen gestopt met Foster, en alle klachten nemen af. Zelfs de astma. Komende week bij de longarts verhaal halen. Ben best heel boos omdat ik mij steeds zieker voelde worden.