Benauwdheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor benauwdheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: benauwdheid

26-02-2024 | Man | 49
Benauwdheid

pijn op de borst droge mond

100mg per dosering in een handige puffer, echter bij mij werkte het niet. Ik heb het 2 weken gebruikt. Ik kreeg na een uur pijn in mijn borstkas, en ook het hoesten werd erger, na een paar uur na gebruik kreeg ik een droge mond wat niet makkelijk wegspoelde met water.

31-12-2023 | Vrouw | 65
Benauwdheid
Heeft altijd prima geholpen, maar wordt ineens niet meer voorgeschreven.

Salbutamol Inhalatie

31-12-2023 | Vrouw | 65
Benauwdheid
Om te inhaleren met de novolizer heb je behoorlijk wat kracht nodig. Als je benauwd bent heb je die niet en komt er na 10 keer nog niets uit. Als het lukt om er iets uit te krijgen, heb je een mond vol poeder. Absoluut niet geschikt voor longpatiënten.

Symbicort

25-11-2023 | Vrouw | 55
formoterol/ budesonide
Benauwdheid
Ik gebruik al sinds 2005 Symbicort en dat werkt heel effectief. Ik ben zelden tot nooit benauwd geweest, tenzij ik zonder zat (vakantie buitenland). Heb een mondschimmel die hardnekkig blijkt en zelfs dat neem ik op de koop toe, zo effectief vind ik dit middel. Goed mond spoelen nadien.

Bufoler

25-11-2023 | Vrouw | 55
formoterol/​budesonide
Benauwdheid
Ik gebruik al sinds 2005 Symbicort wat goed werkt tegen benauwdheidskkachten Nu ongevraagd, door verzekering overgegaan op Bufoler. Nagenoeg geen effect: permanent branderig gevoel op de borst, droge mond (nu soms zelfs pijnlijk vanwege reeds aanwezige mondschimmel door combinatie van gebruik pufje en kunstgebit). Ben zelfs ziek nu.

14-09-2023 | Vrouw | 71
Slijm bij bronchitis

Bricanyl

08-09-2023 | Vrouw | 51
terbutaline
Benauwdheid
Ik moet nog naar longarts. Dokter denkt te horen aan longen astmatische bronchitis. Kreeg Bricanyl 2 x per dag. Gevaarlijk spul na 3 dagen gebruik zat in bij de eerste hulp. Vreselijke druk op mijn borst en heel erg benauwd. Gestopt en voel me zo veel beter. Keek bij bijwerkingen hoop gebaseerd op het hart! Middel zou naar mijn inziens verboden moeten worden. Staan zelfs [lees meer...]sterfgevallen bij.

27-12-2022 | Man | 66

04-11-2022 | Man | 31
Benauwdheid
Benauwd en ademhalingsproblemen na 20 jaar zwaar gerookt te hebben. Zonder foster krijg ik van stof of sigarettenrook meteen een aanval waarbij nog geen meter gelopen kan worden. Met Foster alles goed te doen alleen minder longinhoud. Wat de pufs betreft, deze moet goed en krachtig ingedrukt worden anders ontsnapt er inhoud/drijfgas. Misschien met twee handen kort goed ind[lees meer...]rukken.

Trimbow

23-05-2022 | Vrouw | 53
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Benauwdheid
Ik ben er erg blij mee. Sinds lange tijd eindelijk weer lucht

07-03-2022 | Man | 63
Benauwdheid
Sinds een half jaar moe en benauwdheid, moeilijker ademen. Na longfunctie test Foster 200/6 2 keer per dag de komende 8-9 weken. Na inname,puf, treden na een 20-30 minuten klachten hoofdpijn en duizeligheid op. Het versterkt ook enkele klachten die ik heb als restverschijnsel na Niet aangeboren hersenletsel. Dit na 3 dagen gebruik. Het middel gaf wel verlichting, adem[lees meer...]en ging gemakkelijker. En bij hoesten kwam slijm direct los.

Montelukast

26-06-2021 | Vrouw | 47
montelukast
Benauwdheid
Na maanden 's nachts wakker te worden met benauwdheid ( astma/COPD/ allergie pollen, huisstofmijt ) en ook hierdoor paniekaanvallen, Montelukast van Aurobindo gekregen. De eerste nacht al niet wakker geworden met astmatische klachten/paniek. Wat een verademing! Ik gebruik het nu 3 nachten en het gaat nog steeds goed. Mij zijn nog geen bijwerkingen opgevallen. Hopelijk is d[lees meer...]it de oplossing voor de nachtelijke aanvallen. Ik merk in ieder geval een 180°C verandering.

27-05-2021 | Man | 73
Benauwdheid
Kreeg voor her eerst van de apotheek Foster 100/6 welke in het oostblok was gemaakt.Apotheek zegt; zelfde inhoud als in de Nederlandse verpakking zit?Ik geloof ze niet wand ze moeten van hun baas(de verzekeringen)het goedkoopste medicijn leveren aan de klant.Met de Nederlandse verpakkingen weinig klachten.Apotheek zegt dat Nederlandse Foster soms niet voorradig is en daa[lees meer...]rom koopt men het in het oostblok.Gebruik ook ander medicijn. (..) (RED mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - ivm persoonlijke ervaring met medicijn zelf)

Rhinocort

09-07-2020 | Vrouw | 62
budesonide
Benauwdheid
Jarenlang Rhinocort Turbo Inhaler gebruikt. Ineens niet meer leverbaar..balen. Oplossing: Pulmicort met opzetstuk van Rhinocort. Werkt prima. Maar....eergisteren per ongeluk Rhincort opzetstuk weggegooid.....schrik. Kan iemand me helpen aan zo'n opzetstuk? Tegen betaling uiteraard. Of weet je waar het te krijgen is? Ik zou er erg mee gebaat zijn.

Rhinocort

08-07-2020 | Vrouw | 62
budesonide
Benauwdheid
Sinds Rhinocort uit de handel is deed ik de truc met Pulmicort met het Rhinocortopzetstuk. Werkte prima voor me. Tot gisteren, vlak voor ik op vakantie ging. Oude verpakking weggegooid dacht ik. Kom ik op mijn bestemming, blijk ik de goede versie inclusief Rhinocortopzetstuk te hebben weggegooid....zooooo dom! Weet iemand wellicht of er ergens losse opzetstukken te kri[lees meer...]jgen zijn? Of heeft iemand er eentje voor me? Tegen vergoeding uiteraard!! Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!

Symbicort

26-05-2020 | Vrouw | 45
formoterol/ budesonide
Benauwdheid
Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt maar merkte al naar 2 dagen dat ik er somber van werd. Depressieve gevoelens, passief, verminderd denkvermogen, geen grapjes meer maken en ook niet wilde deelnemen aan gesprekken, echt een beetje zombieachtig. Best eng en confronteerend. Voor de benauwdheid en neusklachten hielp het wel goed. Maar de depressie was te erg om ermee door t[lees meer...]e gaan.

19-03-2020 | Man | 45
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

30-12-2019 | Man | 46
Benauwdheid
Ik gebruikte Ventolin vroeger(15 jaar geleden) best vaak, nooit bijwerkingen. Sinds 3 maanden ben ik er weer mee begonnen na onverklaarbare benauwdheid, echter heb ik sinds 4 jaar hartritmestoornissen, welke helaas getriggerd worden door Ventolin, dus voor mij geen Ventolin meer. Wel vreemd dat zeme dit toch hebben voorgeschreven.

Qvar

16-12-2019 | Vrouw | 15
beclometason
Benauwdheid
Veel bijwerkingen, daardoor gaat het slechter op school en sociale leven. Angst is erger geworden en slaaploze nachten.

Montelukast

26-11-2018 | Vrouw | 62
montelukast
Benauwdheid
Mijn astma was vanwege toenemende allergie, niet goed stabiel meer te krijgen. Ik slik Xyzal, tweemaal per dag inhaleer ik Serevent en Pulmicort en ik slik Carvedilol tegen hoge bloeddruk. Nadat ik de eerste tablet Montelukast had ingenomen, merkte ik na 2 uur al dat het piepen afnam. Ik heb vrijwel geen Ventolin meer nodig. Op internet zijn veel negatieve ervaringen met [lees meer...]dit medicijn te vinden en helaas weinig positieve. Daarom vind ik het belangrijk om mijn verhaal te doen, omdat mijn klachten vrijwel verdwenen zijn. Een fijne bijwerking vind ik dat ik er dieper en beter door slaap.

Dymista

23-09-2018 | Man | 42
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Benauwdheid
Verschrikkelijke ervaring. De eerste week werd ik kribbig. Daarna verschrikkelijke paniek aanvallen en de rest. De h.a. dacht dat ik overspannen was. Na 6 weken hel gestopt met het middel omdat ik een vermoeden kreeg. Paniek aanvallen werden direct minder. Daarna doodmoe... Dit heeft 2.5 weken geduurd... Nu weer "normaal" . Één van de verschrikkelijkste tijden ooit...

17-07-2018 | Vrouw | 60
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

03-04-2018 | Vrouw | 52
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

Spiriva

27-01-2018 | Man | 71
tiotropium
Benauwdheid
Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.

15-10-2017 | Vrouw | 57
Benauwdheid
Ben na 14 dagen gestopt, voelde me net een zenuwpatient. Gejaagdheid, snelle hartslag, trillende vingers en benen, onrust en nerveus, werd daardoor erg onzeker mentaal.

Ipratropium / Salbutamol Inhalatievloeistof

15-10-2017 | Vrouw | 57
salbutamol/ ipratropium
Benauwdheid
Ik ben niet blij met dit middel. Last van gejaagd gevoel, snelle hartslag, zenuwachtigheid en honger. Nu anderhalve week 2x2 pufjes gedaan en nu proberen of 1x1 puf beter gaat.

Cetirizine Tabletten

24-08-2017 | Vrouw | 74
cetirizine
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

08-02-2017 | Vrouw | 50

Metoclopramide

22-12-2016 | Man | 57
metoclopramide
Benauwdheid
Ik heb deze medicijnen gebruikt dat ik een mico plasma bacterie heeft en longontsteking heeft gehad. En hoest al vanaf dat ik dit kreeg. Loop nu in Zwolle en heb deze medicatie ook gekregen dat ze denken dat ik ook reflux heeft. Ik verslikte mijn heel erg in mijn speeksel en moest stoppen. ben gestopt nog naar de apotheek gebeld of dat kon en dat was geen bezwaar. Dinsdag[lees meer...] middag werd ik zo ziek, ik kon niet op mijn benen staan was net en slappe pop misselijk vreselijke hoofdpijn urine laten lopen ik kwam in het ziekenhuis terecht. Wie heeft hier ook ervaring mee.

Alvesco

22-10-2016 | Vrouw | 62
ciclesonide
Benauwdheid
Het medicijn werkt goed bij mij, maar heb sindsdien veel krampen in voeten en tenen. Ik weet niet of dit door de Alvesco kan komen?