Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

30-04-2015 | Vrouw | 46
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
Na 3 maanden ernstige benauwdheid na griep en bronchitis ('s nachts niet kunnen liggen, dus alleen zittend een beetje dutten!) kreeg ik Ventolin en Prednison. Ventolin hielp 2 weken, maar daarna moest ik de dosis enorm verhogen. Na een stootkuur Prednison kwam de benauwdheid binnen 2 dagen terug. Met Seritide houd ik het onder controle. Werkte binnen een dag en gaf mijn lo[lees meer...]ngen eindelijk rust! Merk eigenlijk niets van bijwerkingen.

06-12-2012 | Man | 52
Astma
Ik ben zeer tevreden met Seretide. Gebruik het al sinds 2004. Echter wil ik graag minderen want het is toch op basis van corticosteroïden wat o.a. botontkalking kan geven. Nog niet te spreken over de bacterie-huishouding in je darmen en sinussen die helemaal van slag kan gaan. Ik ben dus sinds 3 weken gestopt met het goedje maar kom nu nauwelijks de nacht nog door! Ik h[lees meer...]eb dus uit noodzaak maar weer genomen, maar ga binnenkort 'n lagere dosis proberen. Ik heb nu 25/250, maar wil naar 25/50 of anders hoogstens de 25/125. Ik vraag een los pufje fluticason aerosol 50 mcg er bij, zodat ik ontstekingsremmer erbij kan inhaleren mocht de Seretide dosis 25/50 te laag blijken. Althans, de 50 mcg fluticason. De hoeveelheid salmeterol (luchtwegverwijder) is altijd 25 mcg / dosis in 'n Seretide pufje. Wat betreft het geen bijwerkingen hebben: ik zorg voor gebruik dat ik echt al m'n adem eruit pers tot absoluut leeg. Vervolgens sluit ik m'n lippen en tanden om het tuitje, tong goed omlaag (anders vormt dat een blok) en inhaleer dan diep. Vervolgens neus en mond een tiental seconden dicht houden en dan door de neus uitademen. Daarna goed spoelen en gorgelen. Op deze manier komt de corticosteroïden troep echt alleen maar in je longen waar het z'n werk kan doen. Het goedje is wel vrij prijzig, zo'n 67 Euro per pufje voor 120 doses. Het is dat we zo'n goed verzekeringssyteem hebben in ons land.

19-11-2012 | Vrouw | 42
Astma
Ik neem het al ongeveer 15 jaar,heb behalve als ik mn mond niet goed spoel geen bijwerkingen.Het enige probleem dat ik heb is dat ik al jaren een laag libido heb,misschien komt dit wel doordat ik van mn 5 jaar al medicatie neem? Ik heb al verschillende medicatie gehad voor mn ziekte en tot nu toe is seretide het enige dat mn astma lang genoeg kan onderdrukken en ik minder [lees meer...]snel ziek wordt.

28-10-2012 | Vrouw | 61

12-09-2012 | Vrouw | 48
salmeterol/ fluticason
2 dezelfde medicatie, de een is onstressend remmend en de ander is zuurstofrijkend.

03-02-2012 | Man | 5

12-01-2012 | Vrouw | 64

11-04-2024 | Man | 30

09-10-2023 | Man | 34
Astma
2 keer perdag heb weer me oude puffer weer trug merk seretide de merkloze kreeg ik aleen maar bernoudhied er van gelukkig me oude seretide weer trug

12-06-2022 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

21-06-2020 | Man | 63
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

21-07-2019 | Vrouw | 62
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ik kreeg altijd Seretide maar onlangs heeft de apotheek dat omgezet naar salmeterol/fluticasonpropionaat. Sindsdien veel last van slijm wat ik in klodders ophoest. Volgens de apotheek zijn het dezelfde werkzame stoffen maar ik ondervind dat het minder goed werkt. Ik wil graag uw mening

18-03-2019 | Vrouw | 62
COPD
Hierbij wil ik bijval geven voor iemand die problemen heeft met vervanging van de seretide inhalatie aerosol met andere merken door ongevraagd toedoen van de apotheker. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Ook zelfs uit proberen kan levensgevaarlijk zijn, ik had al een jaar eerder een andere vervanger gekregen voor de seretide, (de 1 e keer)ook al grandioos mislukt. Hartklacht[lees meer...]en, vermoeidheid, pijn op de borst, duizeligheid. Na het terugvinden na een aantal maanden van een oude bijna lege seretide busje in mijn wandelrugzak, waren mijn problemen"niet te geloven"met 1 oud inhalatie busje opgelost. Nog geen 1/2 jaar later werd er weer onverwachts een vervanger gegeven voor de seretide. (de 2e keer) deze heb ik meteen geweigerd, maar kon de seretide nog wel krijgen door meteen alles zelf te betalen. Later kwam vorig jaar de discussie op gang waarom de seretide voor mij beter zou zijn. Ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan een probeersel vervanger. deze zou dan ook fantastisch zijn. Binnen 15 min. 's avonds hartkloppingen, pijn op de borst links, knappende hoofdpijn, wetende wat de oorzaak was, heb ik mij rustig gehouden, de nacht niet kunnen slapen, 's morgens vroeg nog hoofdpijn en beroerd. Voor de volgende inname die morgen heb ik een email gestuurd naar de apotheker, zorgverzekeraar en naar mijn huisarts met de vraag: Wat moet ik nu innemen, ik heb grote problemen? Het antwoord van de apotheker was direct laten staan en de oude seretide weer gebruiken. Ik heb de seretide fabrikant nagebeld en medegedeeld dat hun productiemethode super goed was. De stoffen waren gelijk volgens de apotheker, maar waar ligt het aan? Aan het drijfgas, aan de grootte van de te verplaatsen deeltjes?? Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik was dankbaar dat ik dit alles optimaal kon vergelijken, omdat ik geen andere medicatie ernaast gebruikte en ook geen andere inhalatiemethode volgde, dezelfde voorzetkamer dus. Ik zou zeggen, er zit een verschil in de medicatie merken , ondanks een verwarrende bijsluiter met de tekst dat er precies dezelfde stoffen in verwerkt waren. Wat is er anders? Ik ga voor de seretide. Voorlopig voel ik mij gezond en kan mijn werk voor 100 % doen, maar waarom moeten wij astma patienten zo opletten? Wie past er op ons? Het gekke is aan alles dat soms eerst langzaam het oude opgemaakt wordt en de reactie op het nieuwe uitprobeersel later komt. Vaak krijgt alles bij de apotheker de schuld, behalve het uitprobeersel dat echt niet deugt. 62 jaar. J.

24-09-2018 | Man | 77
COPD
Gebruik seretide nu ongeveer 15 jaar helpt goed maar krijg af en toe een ontsteking in de longen soms ernstig opname ziekenhuis soms bovenste luchtwegen krijg dan prednison. Helpt meestal wel ik heb copd cold 3.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum