Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

31-08-2013 | Vrouw | 51
Astma
Deze puf gaat via de Aerochamber. 2 x 5 pufjes met een wachttijd tussen de pufjes door van een halve minuut. Ook bij dit medicijn heb ik last van hartkloppingen en beven/trillen. Net zoals bij Combivent, alleen bij Seretide verdwijnen de bijwerkingen sneller. Helpt overigens wel erg goed.

06-08-2013 | Man | 28
salmeterol/ fluticason
In mei 2013 de diagnose gekregen van Astma, al jaren was kon ik momenten hebben waar ik kortademig was, echter nooit veel aandacht aan gegeven. In mei 2013 werden de klachten erger: pijn in de regio van de schouderbladen, onderaan in het middenrif, veel hoesten, niet genoeg adem krijgen. De huisarts schreef me tijdelijk symbiocort voor, hier had ik veel bijwerkingen va[lees meer...]n, na een histamine test kwam er de diagnose Astma (een week het medicijn niet mogen gebruiken), de specialist schreef me toen Seretide 250 voor, na enkele dagen merkte ik een flinke verbetering, rond 21/07 zat een kuur van 2 maanden erop, sinds 05/08 ben ik opnieuw begonnen met een nieuwe diskus, gezien de hinder terug kwam, het tropische weer van einde juli is de boosdoener. Zo goed als geen bijwerkingen, enkel soms kramp in m'n benen.

22-06-2012 | Vrouw | 59
Astma
ben vanmorgen geschrokken over de rek. die ik van mijn verzekeraar kreeg nl. 200,36 euro voor 3 inhalators in een woord schandalig dat dit zo duur moet zijn. Wilma

08-06-2012 | Man | 31

24-02-2012 | Vrouw | 54
Astma
had veel last van bijwerkingen waaronder voortdurende heesheid,sterk verhoogde hartslag/onregelmatig, angina pectoris aanval en schimmelinfectie in de mond, werkte wel ontspannend op de ademhalingsorganen

13-01-2012 | Vrouw | 38
Astma
goede ervaringen, maar volgens longarts niet eerste keus bij zwangerschapswens

04-08-2020 | Vrouw | 33
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

14-03-2020 | Vrouw | 72
astma

25-05-2019 | Man | 66
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen

15-01-2019 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
Seretide 50/250 discus was wel effectief maar de bijwerkingen werden me teveel.Overgegaan op 1 inh.per dag met indien nodig 1x dgs 1 inh.salbutamol. In okt.2017 gestopt zonder afbouw.Dat was niet verstandig Toch doorgezet. Op 18nov.2018 over op seredent 50 discus,2inh.per dag. Gezien de bijwerkingen met ingang van heden over op 1 inh.per dag.

15-10-2018 | Vrouw | 58
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
De seretide helpt mij goed tegen de astma waarvan ik vooral moet hoesten als ik benauwd ben. De heesheid en zo vallen wel mee. Wel heb ik erg veel last van spierpijn, vooral in mijn benen en vooral in de nacht. Ik kan er soms niet van slapen. Pijnstillers helpen me dan niet.

22-08-2018 | Vrouw | 56
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
COPD
Door de secretie maar eenmaal daags te inhaleren is met de hese stem te leven, maar bij 2 keer per dag inhaleren is de hees heid erg lastig.

25-03-2018 | Man | 40
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Astma
Na jarenlang salbutamol icm flixotide vormde zich een soort resistentie voor deze medicatie. iom huisarts en secondopinion longarts overgestapt naar seretide. Ben er minder positief over. Duurde langer voordat het effect had en het heeft weinig nodig om instabiel te zijn. Daarbij is heet vele malen duurder dan de combinatie Salbutamol / flixotide. Eenmaal in control[lees meer...] (dus stabiele inname) wel beter bestand tegen verkoudheden en de griep dan met flixotide/salbutamol.

30-11-2017 | Man | 77
Ademhalingsproblemen
In de gebruiksperiode meerdere malen antibiotica nodig gehad.Ging vanwege de ernst van de spierkrampen na enige tijd over van 2 naar 1 inhalatie per dag.Werd na verloop van tijd kribbig en kreeg nare uitslag op de voeten. Ben 14 dgn geleden gestopt.Kreeg meteen gewrichtspijn,vooral in de re-hand.Sta nog niet weer vast op mijn benen.Moe en lusteloos.

16-11-2017 | Man | 77

26-10-2017 | Vrouw | 52
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Ik gebruikte seretide en Ventolin en had altijd een drukkend gevoel op de borst, overgestapt naar foster heel af en toe nog een Ventolin erbij. Vind m wel smerig er zit een hele vieze smaak aan

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum