Ervaringen met Seretide

23-03-2018 | Vrouw | 46
Ademhalingsproblemen

28-12-2017 | Vrouw | 24
Astma
Ik gebruik dit medicijn al jaren met veel plezier. Ik heb er echt baat bij. Nauwelijks bijwerkingen, in tegenstelling tot met andere medicatie. Eindelijk geen kramp meer, geen hese stem meer (of stem helemaal kwijt), heerlijk. Enkel nog gevoelig voor blauwe plekken, maar daar valt pirma mee te leven. En ik deed het er echt goed op, in de zomer kon ik zelfs afbouwen naar 2x[lees meer...]1 pufje. Maar.. Dankjewel verzekeraars met jullie preferentiebeleid! Nu de merkloze variant van Vinicon gekregen en ik ben zeer ontevreden. Van de twee weken die ik dit medicijn gebruik heb ik 13 dagen bijwerkingen ervaren. Onrust in mijn hoofd en lichaam. Hierdoor slaap ik nauwelijks ben ben ik inmiddels doodop. Ook krijg ik weer kramp, wat ik bij de originele seretide niet had. Ook lijkt het minder te werken. En er werd mij doodleuk verteld dat ik de originele seretide niet kon krijgen, of ik moest hem volledig zelf betalen. Dus: Zeer tevreden over de "echte" seretide van GSK, over die van Vinicon zeer ontevreden!

26-10-2017 | Vrouw | 52
Astma
Ik gebruikte seretide en Ventolin en had altijd een drukkend gevoel op de borst, overgestapt naar foster heel af en toe nog een Ventolin erbij. Vind m wel smerig er zit een hele vieze smaak aan

13-09-2017 | Vrouw | 59

08-03-2017 | Vrouw | 40
Astma
Seretide gebruikte ik in het verleden ook al, naar tevredenheid. Had noooit moeten wisselen

07-03-2017 | Vrouw | 47
Astma
Eerst gebruikte ik 2x 500 per dag. Dat gaf een soort benauwdheid direct na inname.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Astma
Goed medicijn wat goed helpt. Moet nu van de apotheker salmeterol fluticason gebruiken, maar ben hier niet tevreden over. Moet dagelijk wel 2-3 pufjes nemen terwijl de seretide goed werkte met maar 1 puf per dag. Ik baal van de apothekers die steeds medicijnen veranderen.

06-02-2017 | Vrouw | 65
COPD
Heb Seretide heel lang gebruikt. Weet niet meer precies vanaf welk jaar. Heeft mij tot op heden redelijk goed geholpen maar sinds 4 maanden dus niet meer. Omdat mijn benauwdheid/kortademigheid niet overging na prednison kuren en antibiotica kuren werd ik doorgestuurd naar de longarts. Deze heeft mij Foster 100 voorgeschreven ipv Seretide. Door gebruik van Foster werden [lees meer...]mijn klachten na een paar dagen al minder. Hierna kreeg ik Foster 200 en ben hiermee heel tevreden. Heb ook geen last van bijwerkingen.

18-01-2017 | Vrouw | 49
Astma
Na vele jaren gebruik leek het steeds minder effect te hebben. Daarom ben ik overgestapt naar Foster Nexthaler. Deze bevalt mij uitstekend.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
De afgelopen drie jaar geen ziekenhuisopname gehad met deze medicijnen

20-10-2016 | Vrouw | 33
Astma
Dankzij Seretide slaap ik weer nachten door, ipv halve nachten te hoesten door taai slijm en benauwdheid. Ik heb wel een voorzetkamer nodig om goed te kunnen inhaleren.

21-08-2016 | Vrouw | 67
COPD
Sinds ik Seredite gebruik heb ik nauwelijks bijwerkingen gehad, nu heb ik via de Apotheek Salmeterol gekregen en is het afwachten hoe ik hier op reageer. Zonder overleg is mij een andere medicijn gegeven.

05-08-2016 | Vrouw | 71
Astma
iets meer hoesten, maar geen krampen meer. zoals bij andere pufjes.

05-06-2016 | Vrouw | 65
Astma
Gebruik het al erg lang (datum is schatting) met volle tevredenheid. Sindsdien weinig reactie op alles waar ik allergisch voor ben en veel minder last van mijn astma. Bij weinig last : 2x 1 pufje per dag. Bij verkoudheid of een omgeving met aanwezigheid van zaken waar ik allergisch voor ben: 2x 2 pufjes per dag.

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
voor seretide had ik foster/inhalatie, ook dezelfde bijwerking: ernstige krampen.

13-03-2016 | Vrouw | 44
Astma
Spierkrampen, zeer regelmatig keelontstekingen met ophoesten van taai slijm en heesheid. De Seretide doet qua longen zijn werking prima, maar achteraf gezien (en na het lezen van de bijsluiter) zijn er toch een hoop bijwerkingen waar ik last van heb.