Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

30-03-2019 | Vrouw | 60
salmeterol/ fluticason (25/50ug/do)
Verkoudheid
Gekregen omdat ik behoorlijk verkouden was.Geen stem meer,hoesten enz.De laatste dagen begon mij op te vallen dat mijn stem maar schor bleef,kriebelhoest had en een hele droge mond.Bijsluiter gaf uitsluitsel dus ben er mee gestopt.

25-02-2019 | Man | 69
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Astma
na 15 jaar gebruik heb ik verleden jaar vrij veel last gekregen van hartritmestoornissen. Dit werd plots ernstig bij één lot 50/100. Deze diskus werd via de apotheker teruggestuurd naar de leverancier. Na enkele maanden moest ik een vragenlijst van de leverancier Glaxo invullen en sedertdien heb ik niets meer gehoord.....Dit is een jaar geleden, waarschijnlijk hoor ik hier[lees meer...] niets meer van. Ik ben intussen wel overgestapt naar Flixotide (spijtig genoeg van diezelfde leverancier).

03-06-2016 | Vrouw | 62
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Longontsteking
voor seretide had ik foster/inhalatie, ook dezelfde bijwerking: ernstige krampen.

29-07-2015 | Man | 61
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
Ik gebruik dit middel al sinds bekend is dat ik COPD heb, maar al eigenlijk sinds het begin had ik last van heesheid en tot op heden ben ik erg schor. Ik heb nog gedacht dat ik het middel verkeerd gebruikte, maar wat ik ook probeer de schorheid neemt steeds meer toe, dus ik ga vanaf nu dat ik dit schrijf eens een tijdje stoppen met dit medicijn, eens kijken of mijn stem[lees meer...] weer op een normale manier weer terugkeert en kan er dan vanuit gaan dat het door de seretide komt. Overigens lijkt de kortademigheid wel te zijn afgenomen.

25-03-2015 | Vrouw | 56
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
Astma
last van trillen, niet lekker, snel uitgeput, buikpijn

05-10-2014 | Vrouw | 16
Bronchitis
Gebruik het smorgens en savonds Maar merk er weinig tot niks van.. Vraag me af of het kwaad kan om het vaker dan 2 x per dag te gebruiken En of het dan mischien wel werkt.. aangezien ik geen last heb van bijwerkingen

03-07-2014 | Man | 75
COPD
Ik heb tot voor kort Seritide 50/500 2x daags een pufte en spiriva 18 mg 1x daags een pufje jarenlang gebruikt. Vanaf het begin last van een droge mond/veel slijm en heesheid. Wat erg lastig is als je moet spreken zowel in het openbaar als in kleine kring.Slijm ook moeilijk op te hoesten ivm droge keel en mond.in overleg met arts ander medicijn(pulmicort) geprobeerd met h[lees meer...]etzelfde resultaat. Ik ben sinds een paar weken gestopt met de medicijnen en de problemen zijn gelukkig opgelost.Als ik nu een prestatie moet leveren ,neem ik ventolin en dat gaat goed en heb het idee dat dit zeker zo goed werkt.Uiteindelijk heb ik de middelen erger dan de kwaal ervaren.

17-03-2014 | Vrouw | 50
Astma
ik bleek astma te hebben tgv allergieen somber, gestoorde motoriek (struikel over de drempel) keelklachten zoals kuchen en heesheid, libido verlies.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Astma
van dit medicijn heb ik de vervelende bijwerkingen duizeligheid spierkramp vermoeidheid ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na de medicatie herstellende van een longontsteking, ik ben dan ook na enkele weken gestopt met dit middel

17-09-2013 | Man | 71
Hoest
Heb op aanraden van mijn longspecialiste dit middel dagelijks gebruikt. Zonder veel resultaat echter. Na enkele maanden wel zeer ernstige hartritmestoornissen gekregen, met ablatie tot gevolg. Moest op aanraden van mijn cardioloog met Seretide Diskus volledig stoppen, daar dit de hartritmestoornissen zou veroorzaakt hebben.

31-01-2013 | Man | 71
COPD
Ik gebruik sinds 16-02-2010 Seretide-disk 50/250. Ik had de indruk dat dit medicijn zijn werk goed deed. Van de bijbewerkingen die in de bijsluiter staan had ik niet echt last; ik lette er eigenlijk niet op. Toch had ik wel klachten, maar die schreef ik niet toe aan de Seretide. Toen ben ik de bijsluiter toch maar eens zorgvuldig gaan lezen en ben op het Internet gaan sp[lees meer...]euren en ik kwam tot de conclusie dat er een redelijk aantal bijwerkingen bestonden die bij mij ook voorkwamen, maar die ik simpelweg altijd weggewimpeld had. Ik had bijvoorbeeld best wel last van krampen in mijn lijf. Als ik geeuwde schoot er een kramp in mijn nek. Als ik een beetje een apparte beweging maakte schoot het in mijn bovenlijf. En in mijn handen en voeten en benen had ik meer kramp dan vroeger. Niet dat ik het zo'n probleem vond, want ik kon het altijd wel aardig pareren. Wel had ik enorm last van slijm in mijn keel en snotteren. De hele dag door kuchen en roggelen. Ook had de laatste tijd op gezette tijden war last van mijn maag, geen pijn maar het wrong in mijn maag. Ik was al langer van plan om met mijn huisarts te gaan bespreken of ik onderhand niet met de Seretide kon/moest gaan stoppen. Met ingang van het nieuwe jaar (2013) heb ik eigenhandig besloten dat ik er mee ging stoppen. Maar ik besliste voor mijzelf dat het wellicht beter was om het langzaam aan af te bouwen. In plaats van 2x dags, 's-morgens en 's-avonds, nam ik het alleen nog maar 's-avonds in. Ik merkte al heel snel verbetering in al die klachten maar ben toch doorgegaan met min of meer systematisch/gelijdelijk aan af te bouwen. Het beviel me allemaal zo goed dat ik na ongeveer een maand besloot om ook maar eens een nacht over te slaan. Dat merkte ik wel die nacht sliep ik onrustig. Maar ik ben er wel mee doorgegaan. Inmiddels ben ik een maand bezig met het afbouwen. Er zitten nog ongeveer 15 inhaleringen in de discus. Nu sla ik soms 2 nachten over en dat bevalt me ook goed. Ik ga zo door tot de discus leeg is en dan stop ik er helemaal mee. Ik heb de indruk dat ook mijn maagstreek 's-nachts niet meer zo min of meer opgeblazen aanvoeld. Ook mijn ademhaling ervaar ik als beter. Gevoelsmatig kan is nu meer inademen resp. uitademen dan vlak voor dat ik met het afbouwen ben begonnen. En het kuchen en snotteren is zo goed als over. Ik weet natuurlijk niet hoe dit alles zich verder zal ontwikkelen, want de dokter zal het destijds toch niet voor niets hebben voorgeschreven (onderhouds dosering). Maar voor zover ik het nu kan bekijken wil ik het en hoop ik het niet niet meer te hoeven gebruiken. Let wel: dit is mijn subjectieve ervaring en het kan best zijn dat het voor anderen prima werkt.

09-12-2012 | Vrouw | 55
Astma
kreeg hiervan een schimmelinfectie in keel en mond, ook verergering van angina pectoris

21-10-2012 | Vrouw | 39
salmeterol/ fluticason
Huisarts schreef het voor omdat ik benauwd bleef na longontsteking. Vermoed bronchitis. Twee dagen na gebruik kreeg ik vreselijke maagpijn, terwijl ik al maagtabletten slik voor een middenrifbreuk. Werd net na inhalatie erg benauwd, dit zakte na een uur wel wat af. Ben uiteindelijk na 10 dagen gestopt omdat maagpijn ondraaglijk werd en benauwdheid niet overging. Gebrui[lees meer...]k nu indien nodig ventolin. Zit te wachten op afspraak longarts

01-05-2012 | Vrouw | 55
salmeterol/ fluticason
Ik gebruik al ong 8jaren seretide 100 micro g, nadeel: medcijn heeft een negatief effect op de spieren. Na introductie van dit medicijn zo heftig dat het absoluut af te raden is te gaan zwemmen of thuis in bad te gaan, want denk aan je spierkramp en dan wordt het levensgevaarlijk. Dat is de laatste jaren wat beter geworden. De longen doen het behoorlijk goed, maar kan n[lees meer...]og beter met 250 mg, volgens aanraden van arts. Nu ontstaan ernstige hartritme stoornissen. Dosering zal in ieder geval lager moeten.

16-04-2012 | Vrouw | 44
Astma
Sinds maanden heb ik veel last van ernstige kramp in mijn tenen en ook mijn voetgewrichten zijn erg pijnlijk. Alleen een pijnstiller helpt hier tegen. Hopelijk krijg ik iets anders voorgeschreven van de longarts want als ik lees dat je er ook depressief van kunt worden......

24-02-2012 | Vrouw | 54
Astma
heb op advies van de longarts ivm met ernstige astma overgeschakelsd van symbicort naar seretide. Het heeft wel geholpen om te ademhalingsorganen te ontspannen maar de bijwerkingen zijn voor mij onacceptabel. Ik ben voortdurend hees, mijn hartslag is zeker 20 slagen pm hoger dan eerst en af ten toe onregelmatig, heb ook een angina pectoris aanval gehad en nu weer een schim[lees meer...]melinfectie in de mond. Mag op advies stoppen met dit middel en weer terug naar de symbicort. Hoera!