Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

20-10-2016 | Vrouw | 33
Astma
Dankzij Seretide slaap ik weer nachten door, ipv halve nachten te hoesten door taai slijm en benauwdheid. Ik heb wel een voorzetkamer nodig om goed te kunnen inhaleren.

09-10-2023 | Man | 34
Astma
2 keer perdag heb weer me oude puffer weer trug merk seretide de merkloze kreeg ik aleen maar bernoudhied er van gelukkig me oude seretide weer trug

22-01-2019 | Man | 34
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
beste met seretide 50/500 krijg ik de meeste zuurstof en kan ik nog functioneren met een minimum aan last. alé ja (minimum) tussen haakjes he. soms zijn er perioden dat ik een week of langer vergeet te puffen maar mijn longen doen mij er dan uit zichzelf aan herinneren. bij mij is het verschil enorm. de dokter heeft al geregeld eens nieuwe medicijnen (buffers) mee [lees meer...]gegeven, maar ik functioneer nog het beste met seritide. ikzelf schat nog een jaar of 2 en dan zal mijn tijd voor transplantatie er wel ver zijn. who knows....

04-09-2019 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.

13-01-2012 | Vrouw | 38
Astma
goede ervaringen, maar volgens longarts niet eerste keus bij zwangerschapswens

21-10-2012 | Vrouw | 39
salmeterol/ fluticason
Huisarts schreef het voor omdat ik benauwd bleef na longontsteking. Vermoed bronchitis. Twee dagen na gebruik kreeg ik vreselijke maagpijn, terwijl ik al maagtabletten slik voor een middenrifbreuk. Werd net na inhalatie erg benauwd, dit zakte na een uur wel wat af. Ben uiteindelijk na 10 dagen gestopt omdat maagpijn ondraaglijk werd en benauwdheid niet overging. Gebrui[lees meer...]k nu indien nodig ventolin. Zit te wachten op afspraak longarts

25-03-2018 | Man | 40
Astma
Na jarenlang salbutamol icm flixotide vormde zich een soort resistentie voor deze medicatie. iom huisarts en secondopinion longarts overgestapt naar seretide. Ben er minder positief over. Duurde langer voordat het effect had en het heeft weinig nodig om instabiel te zijn. Daarbij is heet vele malen duurder dan de combinatie Salbutamol / flixotide. Eenmaal in control[lees meer...] (dus stabiele inname) wel beter bestand tegen verkoudheden en de griep dan met flixotide/salbutamol.

08-03-2017 | Vrouw | 40
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Astma
Seretide gebruikte ik in het verleden ook al, naar tevredenheid. Had noooit moeten wisselen

19-11-2012 | Vrouw | 42
Astma
Ik neem het al ongeveer 15 jaar,heb behalve als ik mn mond niet goed spoel geen bijwerkingen.Het enige probleem dat ik heb is dat ik al jaren een laag libido heb,misschien komt dit wel doordat ik van mn 5 jaar al medicatie neem? Ik heb al verschillende medicatie gehad voor mn ziekte en tot nu toe is seretide het enige dat mn astma lang genoeg kan onderdrukken en ik minder [lees meer...]snel ziek wordt.

13-03-2016 | Vrouw | 44
Astma
Spierkrampen, zeer regelmatig keelontstekingen met ophoesten van taai slijm en heesheid. De Seretide doet qua longen zijn werking prima, maar achteraf gezien (en na het lezen van de bijsluiter) zijn er toch een hoop bijwerkingen waar ik last van heb.

18-06-2014 | Man | 44
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
Hartritme problemen, spierkramp, stijve nek, hoofdpijn........ ik gebruik nooit meer deze rommel!

16-04-2012 | Vrouw | 44
Astma
Sinds maanden heb ik veel last van ernstige kramp in mijn tenen en ook mijn voetgewrichten zijn erg pijnlijk. Alleen een pijnstiller helpt hier tegen. Hopelijk krijg ik iets anders voorgeschreven van de longarts want als ik lees dat je er ook depressief van kunt worden......

03-03-2019 | Man | 45
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Ademhalingsproblemen
Dit voorgeschreven gekregen ter ondersteuning van Ventolin, daar dat alleen niet meer goed genoeg was (ging teveel Ventolin gebruiken). Nooit problemen mee gehad, totdat ik dit jaar een ernstige luchtweginfectie en bronchitisaanval tegelijk had. Seretide deed toen helemaal niks meer en na diverse inhalers geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij Foster nexthaler 100/6 uitgek[lees meer...]omen.

07-10-2015 | Vrouw | 45
COPD
Ik kreeg zo ontzettend veel bijwerkingen tijdens het gebruik van deze puffer! Ik was doodmoe, kon niet meer hardlopen of fietsen vanwege de duizeligheid. Alle spier deden zeer. Dit werd met de dag erger.

23-03-2018 | Vrouw | 46
Ademhalingsproblemen

30-04-2015 | Vrouw | 46
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
Na 3 maanden ernstige benauwdheid na griep en bronchitis ('s nachts niet kunnen liggen, dus alleen zittend een beetje dutten!) kreeg ik Ventolin en Prednison. Ventolin hielp 2 weken, maar daarna moest ik de dosis enorm verhogen. Na een stootkuur Prednison kwam de benauwdheid binnen 2 dagen terug. Met Seritide houd ik het onder controle. Werkte binnen een dag en gaf mijn lo[lees meer...]ngen eindelijk rust! Merk eigenlijk niets van bijwerkingen.