Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

14-04-2014 | Vrouw | 75
salmeterol/ fluticason (25/250ug/do)
COPD
Oktober 2012 kreeg ik een verkoudheid,omdat deze na 2 maanden met penicilline kuur niet wilde overgaan,naar longarts gestuurd'' deze schreef mij seretide 25/250 voor en spiriva Deze laatste moest ik na 4 weken stoppen omdat verkoudheid over was.seretide moest ik blijven gebruiken doorverwezen naar huisarts.Ondanks mijn klachten moest ik het blijven gebruiken,bloed uitstort[lees meer...]ingen,spierpijn ,beenkrampen,{vaak}hevig trillen,Ik ben zelf gestopt sinds 4 weken Ik heb nergens meer last van en krijg meer lucht Ik heb wel allergie voor veel dingen,dan krijg ik het benauwd

17-03-2014 | Vrouw | 50
Astma
ik bleek astma te hebben tgv allergieen somber, gestoorde motoriek (struikel over de drempel) keelklachten zoals kuchen en heesheid, libido verlies.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Astma
van dit medicijn heb ik de vervelende bijwerkingen duizeligheid spierkramp vermoeidheid ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na de medicatie herstellende van een longontsteking, ik ben dan ook na enkele weken gestopt met dit middel

20-09-2013 | Vrouw | 60
COPD
Jaren lang gebruikt maar naarmate ik het vaker gebruikte begon de werking ervan af te nemen. De laatste tijd geen effect meer bij het gebruik ervan. Huisarts schreef toen Spiriva voor wat een 100% verbetering gaf.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Astma
Ik kreeg deze combinatie van luchtwegverwijderaar/ontstekingsremmer omdat alleen de ontstekingsremmer (flixotide)niet meer voldoende werkte. De seretide neem ik nu in combinatie met Ventolin

31-08-2013 | Vrouw | 51
Astma
Deze puf gaat via de Aerochamber. 2 x 5 pufjes met een wachttijd tussen de pufjes door van een halve minuut. Ook bij dit medicijn heb ik last van hartkloppingen en beven/trillen. Net zoals bij Combivent, alleen bij Seretide verdwijnen de bijwerkingen sneller. Helpt overigens wel erg goed.

22-08-2013 | Vrouw | 71
Longkanker
De seretide werkte prima. Het grote probleem was dat mijn stem raar deed en weg viel. Bovendien behoorlijke slikproblemen. Door info van de apotheek is via de longarts de medicatie veranderd in serevent met alvesco. Dat ge bruik ik tot op heden naar tevredenheid.

12-06-2013 | Vrouw | 19
Astma
het medicijn heeft mij niet geholpen.

23-03-2013 | Vrouw | 66
COPD
Hielp goed tegen ernstige luchtweginfecties met veel (ernstig geinfecteerd) slijm. Deed niets aan de kortademigheid en benauwdheid. Werd er erg hees van en mijn keel was geirriteerd met prikkelhoest. Na enkele maanden kreeg ik kramp, aanvankelijk alleen in de voeten, later overal. Ik leek ook somberder, maar dat kan ook komen omdat ik me nog steeds niet goed voelde. Ook ha[lees meer...]d ik last van andere bijwerkingen (trillende handen, hartritmestoornissen, holteonstekingen, terugkerende verkoudheden e.d.) maar daar had ik tevoren al last van. Arts heeft nu Foster aanbevolen. Net mee begonnen; smaakt wel veel viezer dan Seretide. nb. bij dosering kon ik niet invullen25/250, dus heb ik maar 250 gezet.

18-02-2013 | Vrouw | 66
COPD
Ik gebruikte 11jaar Serevent en Pulmicort en had geen last van bijwerkingen. Toen ik voor een half jaarlijkse controle naar longarts ging trof ik een vervangend arts die mij aanraadde om Seretide te gaan gebruiken. Het zou een geweldig medicijn zijn.. Met enige aarzeling ben ik Serevent gegaan gebruiken. Ik had en heb nog steeds het idee dat ik het minder benauwd heb. Maar[lees meer...]....na 2 maanden Seretide te hebben gebruikt kreeg ik pijn in de gewrichten /spieren van mijn ringvinger en pink, mijn rechter elleboog en mijn rechterknie. Vorig jaar oktober vertelde ik de longarts van mijn klachten en hij heeft besloten om de dosis van 2 keer 500 te verlagen naar 2 keer 250 . Ik gebruik nog steeds Seretide omdat ik het gevoel heb dat ik meer lucht heb maar de bijwerkingen vind ik heel erg vervelend.

09-12-2012 | Vrouw | 55
Astma
kreeg hiervan een schimmelinfectie in keel en mond, ook verergering van angina pectoris

19-11-2012 | Vrouw | 42
Astma
Ik neem het al ongeveer 15 jaar,heb behalve als ik mn mond niet goed spoel geen bijwerkingen.Het enige probleem dat ik heb is dat ik al jaren een laag libido heb,misschien komt dit wel doordat ik van mn 5 jaar al medicatie neem? Ik heb al verschillende medicatie gehad voor mn ziekte en tot nu toe is seretide het enige dat mn astma lang genoeg kan onderdrukken en ik minder [lees meer...]snel ziek wordt.

28-10-2012 | Vrouw | 61

21-10-2012 | Vrouw | 39
salmeterol/ fluticason
Huisarts schreef het voor omdat ik benauwd bleef na longontsteking. Vermoed bronchitis. Twee dagen na gebruik kreeg ik vreselijke maagpijn, terwijl ik al maagtabletten slik voor een middenrifbreuk. Werd net na inhalatie erg benauwd, dit zakte na een uur wel wat af. Ben uiteindelijk na 10 dagen gestopt omdat maagpijn ondraaglijk werd en benauwdheid niet overging. Gebrui[lees meer...]k nu indien nodig ventolin. Zit te wachten op afspraak longarts

12-09-2012 | Vrouw | 48
salmeterol/ fluticason
2 dezelfde medicatie, de een is onstressend remmend en de ander is zuurstofrijkend.

10-09-2012 | Vrouw | 47
salmeterol/ fluticason
Heb Seretide voorgeschreven gekregen in 2001 toen ik astmatische klachten kreeg wegens een luchtwegallergie. Het gebruiksgemak en de effectiviteit zijn goed: De astma is volledig onder controle. Wél ben ik een ander mens geworden: Somber en angstig, terwijl ik voorheen optimistisch en (meestal) vrolijk was. Ook ben ik 20 kg bijgekomen, terwijl ik juist minder ben gaan eten[lees meer...] en meer ben gaan bewegen. Helpt allemaal niks helpt het dus . Maar goed, tegen astma werkt seretide prima.