Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (39 meningen)
Bufoler (28 meningen)

04-05-2014 | Man | 61
Astma
Ik neem seretide 2xmaal per dag al 8 jaar ik heb zware spierkrampen en sinds 2 jaar zware botonkalking (reeds 4 spontane breuken op 2 jaar) de dokters ontkennen nog bevestigen na lang aandringen dat seretide hiervan de oorzaak zou kunnen zijn (kijk naar bijwerkingen) botontkalking is een sluipende dief .Maar ik kan niet zonder de medicatie voor mijn astma!mijn leven is ha[lees meer...]rd veranderd nu ik zo slecht kan gaan na al die breuken en revalidaties en operatie.

20-09-2013 | Vrouw | 60
COPD
Jaren lang gebruikt maar naarmate ik het vaker gebruikte begon de werking ervan af te nemen. De laatste tijd geen effect meer bij het gebruik ervan. Huisarts schreef toen Spiriva voor wat een 100% verbetering gaf.

22-08-2013 | Vrouw | 71
Longkanker
De seretide werkte prima. Het grote probleem was dat mijn stem raar deed en weg viel. Bovendien behoorlijke slikproblemen. Door info van de apotheek is via de longarts de medicatie veranderd in serevent met alvesco. Dat ge bruik ik tot op heden naar tevredenheid.

23-03-2013 | Vrouw | 66
COPD
Hielp goed tegen ernstige luchtweginfecties met veel (ernstig geinfecteerd) slijm. Deed niets aan de kortademigheid en benauwdheid. Werd er erg hees van en mijn keel was geirriteerd met prikkelhoest. Na enkele maanden kreeg ik kramp, aanvankelijk alleen in de voeten, later overal. Ik leek ook somberder, maar dat kan ook komen omdat ik me nog steeds niet goed voelde. Ook ha[lees meer...]d ik last van andere bijwerkingen (trillende handen, hartritmestoornissen, holteonstekingen, terugkerende verkoudheden e.d.) maar daar had ik tevoren al last van. Arts heeft nu Foster aanbevolen. Net mee begonnen; smaakt wel veel viezer dan Seretide. nb. bij dosering kon ik niet invullen25/250, dus heb ik maar 250 gezet.

18-02-2013 | Vrouw | 66
COPD
Ik gebruikte 11jaar Serevent en Pulmicort en had geen last van bijwerkingen. Toen ik voor een half jaarlijkse controle naar longarts ging trof ik een vervangend arts die mij aanraadde om Seretide te gaan gebruiken. Het zou een geweldig medicijn zijn.. Met enige aarzeling ben ik Serevent gegaan gebruiken. Ik had en heb nog steeds het idee dat ik het minder benauwd heb. Maar[lees meer...]....na 2 maanden Seretide te hebben gebruikt kreeg ik pijn in de gewrichten /spieren van mijn ringvinger en pink, mijn rechter elleboog en mijn rechterknie. Vorig jaar oktober vertelde ik de longarts van mijn klachten en hij heeft besloten om de dosis van 2 keer 500 te verlagen naar 2 keer 250 . Ik gebruik nog steeds Seretide omdat ik het gevoel heb dat ik meer lucht heb maar de bijwerkingen vind ik heel erg vervelend.

14-01-2013 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Na 2 dagen gebruik last van hartritmestoornissen ademhaling en benauwdheid enorm verbeterd. Maar de hartritmestoornissen baren wel zorgen. Wordt er erg angstig en depressief van. Misschien toch terug naar dokter voor een alternatief

01-10-2012 | Man | 57
COPD
Heb Seretide jarenlang gebruikt en zonder (eigenlijk nooit op gelet) bijwerkingen. Een keer in overleg de dosis verlaagd naar 1 x per dag maar dat ging niet echt goed. Nu dan een week niet gebruikt omdat mijn medicijn op was. En eigenlijk lijkt de astma te zijn verdwenen. Of er nu sprake is van een zichzelf verkopend middel (zoals bv een inlegkruisje) of dat ik gewoon van [lees meer...]mijn astma af ben, ik weet het niet. Ik ga het in ieder geval niet weer gebruiken. Voel me nu prima zonder.

10-09-2012 | Vrouw | 47
salmeterol/ fluticason
Heb Seretide voorgeschreven gekregen in 2001 toen ik astmatische klachten kreeg wegens een luchtwegallergie. Het gebruiksgemak en de effectiviteit zijn goed: De astma is volledig onder controle. Wél ben ik een ander mens geworden: Somber en angstig, terwijl ik voorheen optimistisch en (meestal) vrolijk was. Ook ben ik 20 kg bijgekomen, terwijl ik juist minder ben gaan eten[lees meer...] en meer ben gaan bewegen. Helpt allemaal niks helpt het dus . Maar goed, tegen astma werkt seretide prima.

04-07-2012 | Vrouw | 65
COPD
Sinds ik het middel gebruik heb ik geen last meer van kortademigheid. Een vervelende bijwerking zijn de spierkrampen in mijn benen, meestal 's nachts.

26-02-2012 | Man | 68
COPD
hielp goed voor de luchtwegen, klachten waren na 1 dag weg. toen begon echter mijn probleem, de tweede dag last van hartritmestoornissen, zodanig dat ik die dag 2x isordil moest nemen om te reguleren. dag 3 tot 4x toe een isordil moeten nemen. in overleg met huis- arts gestopt en een dag later waren de hartritmestoornissen voorbij.

11-04-2024 | Man | 30

09-10-2023 | Man | 34
Astma
2 keer perdag heb weer me oude puffer weer trug merk seretide de merkloze kreeg ik aleen maar bernoudhied er van gelukkig me oude seretide weer trug

12-06-2022 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

21-06-2020 | Man | 63
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?