Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

16-02-2015 | Vrouw | 53
Astma
Bijwerkingen waren onderhuidse bloedinkjes. Op armen en benen. Erg zichtbaar. Seretide helpt erg goed tegen ontstekingen in de longen Gebruikte dit samen met een luchtweg verwijderaar in vernevelapparaat.

12-06-2022 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (50/250ug/do)
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

25-04-2016 | Man | 54
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Hoest
Na maandenlang zeer zwaar hoesten vooral bij temperatuurwisselingen of vervuilde lucht, via longarts doorverwezen naar KNO arts. Daar werd wat 'geëxperimenteerd' met wat medicijnen die geen enkele verbeteringen gaven. (Wel € 196,- eigen risico afrekenen...) Na een tip van iemand met soortgelijke klachten, de huisarts gevraagd voor Seretide en binnen 1,5 weken was ik klacht[lees meer...] vrij!

08-03-2012 | Man | 54
Astma
Ik heb dit middel gebrukt alls niets ander meer hielp. Mijn vrouw zegt dat ik een ander persoon word. Van optimist naar pessimist. Ik word nergens meer vrolijk van. Je wordt depressief van dit spul. Niet gebruiken, tenzij je niet anders kan

24-02-2012 | Vrouw | 54
Astma
had veel last van bijwerkingen waaronder voortdurende heesheid,sterk verhoogde hartslag/onregelmatig, angina pectoris aanval en schimmelinfectie in de mond, werkte wel ontspannend op de ademhalingsorganen

24-02-2012 | Vrouw | 54
Astma
heb op advies van de longarts ivm met ernstige astma overgeschakelsd van symbicort naar seretide. Het heeft wel geholpen om te ademhalingsorganen te ontspannen maar de bijwerkingen zijn voor mij onacceptabel. Ik ben voortdurend hees, mijn hartslag is zeker 20 slagen pm hoger dan eerst en af ten toe onregelmatig, heb ook een angina pectoris aanval gehad en nu weer een schim[lees meer...]melinfectie in de mond. Mag op advies stoppen met dit middel en weer terug naar de symbicort. Hoera!

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
De afgelopen drie jaar geen ziekenhuisopname gehad met deze medicijnen

20-07-2014 | Vrouw | 55
COPD
Omdat ik eerst moest vechten om gehoord te worden maar gelukkig geholpen door life lines toch een test kon doen bij de huisarts, werd gezegd dat ik gewoon astma had! Er werd , door haar en zonder enig contact of overleg met mij, beslist dat ik seretide kreeg! De test gaat altijd via een praktijkverpleegkundige! Omdat we al niet zo blij waren met onze huisarts zijn we ov[lees meer...]ergegaan naar een andere praktijk en daar is wel veel met mij gesproken en uitgebreide testen gedaan om er goed achter te komen wat voor mij het beste was! Dus na zoeken is het spiriva geworden!

09-12-2012 | Vrouw | 55
Astma
kreeg hiervan een schimmelinfectie in keel en mond, ook verergering van angina pectoris

01-05-2012 | Vrouw | 55
salmeterol/ fluticason
Ik gebruik al ong 8jaren seretide 100 micro g, nadeel: medcijn heeft een negatief effect op de spieren. Na introductie van dit medicijn zo heftig dat het absoluut af te raden is te gaan zwemmen of thuis in bad te gaan, want denk aan je spierkramp en dan wordt het levensgevaarlijk. Dat is de laatste jaren wat beter geworden. De longen doen het behoorlijk goed, maar kan n[lees meer...]og beter met 250 mg, volgens aanraden van arts. Nu ontstaan ernstige hartritme stoornissen. Dosering zal in ieder geval lager moeten.

22-08-2018 | Vrouw | 56
COPD
Door de secretie maar eenmaal daags te inhaleren is met de hese stem te leven, maar bij 2 keer per dag inhaleren is de hees heid erg lastig.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
last van trillen, niet lekker, snel uitgeput, buikpijn

12-03-2015 | Vrouw | 57
Astma
Ik heb spierpijn door mij hele lichaam en dusdanig dat ik er niet van slapen kan. Van mijn apotheek kreeg ik een uitdraai/print waar de meest voorkomende bijwerkingen staan vermeld. Die spierpijn valt onder de zeldzame bijwerkingen en kwam ik te weten door op internet te kijken.

01-10-2012 | Man | 57
COPD
Heb Seretide jarenlang gebruikt en zonder (eigenlijk nooit op gelet) bijwerkingen. Een keer in overleg de dosis verlaagd naar 1 x per dag maar dat ging niet echt goed. Nu dan een week niet gebruikt omdat mijn medicijn op was. En eigenlijk lijkt de astma te zijn verdwenen. Of er nu sprake is van een zichzelf verkopend middel (zoals bv een inlegkruisje) of dat ik gewoon van [lees meer...]mijn astma af ben, ik weet het niet. Ik ga het in ieder geval niet weer gebruiken. Voel me nu prima zonder.