Ervaringen met Seretide

Bufoler (28 meningen)

28-12-2017 | Vrouw | 24
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Astma
Ik gebruik dit medicijn al jaren met veel plezier. Ik heb er echt baat bij. Nauwelijks bijwerkingen, in tegenstelling tot met andere medicatie. Eindelijk geen kramp meer, geen hese stem meer (of stem helemaal kwijt), heerlijk. Enkel nog gevoelig voor blauwe plekken, maar daar valt pirma mee te leven. En ik deed het er echt goed op, in de zomer kon ik zelfs afbouwen naar 2x[lees meer...]1 pufje. Maar.. Dankjewel verzekeraars met jullie preferentiebeleid! Nu de merkloze variant van Vinicon gekregen en ik ben zeer ontevreden. Van de twee weken die ik dit medicijn gebruik heb ik 13 dagen bijwerkingen ervaren. Onrust in mijn hoofd en lichaam. Hierdoor slaap ik nauwelijks ben ben ik inmiddels doodop. Ook krijg ik weer kramp, wat ik bij de originele seretide niet had. Ook lijkt het minder te werken. En er werd mij doodleuk verteld dat ik de originele seretide niet kon krijgen, of ik moest hem volledig zelf betalen. Dus: Zeer tevreden over de "echte" seretide van GSK, over die van Vinicon zeer ontevreden!

19-06-2018 | Vrouw | 25
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Astma
Sinds mijn 13e astma geconstateerd. Eerste jaren alleen gebruik gemaakt van Ventolin. Sinds mijn 16e ben ik dagelijks Seretide gaan gebruiken. De huidige dosis heb ik sinds 2011. Vandaag net naar de specialist geweest om mijn medicatie en longen te checken. Medicatie werkt heel goed en heb geen last van bijwerkingen. Komende jar ga ik dit nog blijven gebruiken.

29-03-2018 | Man | 26
Astma
Momenteel gebruik ik Seretide nog. Heb het lang gebruikt :werkte goed, in combinatie met veel fietsen is mijn longinhoud gestegen en heb ik geen last meer gehad van longontstekingen, dit had ik wel met Flixotide. Ondanks dit stap ik terug naar Flixotide, gewoon een try-out van een paar maanden. Werkt het niet dan keer ik terug naar Seretide. ik ging naar Seretide omdat i[lees meer...]k teveel Salbutamol gebruikte, maar dit was meer gewoonte gebruik. Ik heb sinds dat ik astma gediagnosticeerd kreeg nooit last gehad van heftig piepen, wel van inspanningsastma.

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

20-10-2016 | Vrouw | 33
Astma
Dankzij Seretide slaap ik weer nachten door, ipv halve nachten te hoesten door taai slijm en benauwdheid. Ik heb wel een voorzetkamer nodig om goed te kunnen inhaleren.

09-10-2023 | Man | 34
Astma
2 keer perdag heb weer me oude puffer weer trug merk seretide de merkloze kreeg ik aleen maar bernoudhied er van gelukkig me oude seretide weer trug

04-09-2019 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.

25-03-2018 | Man | 40
Astma
Na jarenlang salbutamol icm flixotide vormde zich een soort resistentie voor deze medicatie. iom huisarts en secondopinion longarts overgestapt naar seretide. Ben er minder positief over. Duurde langer voordat het effect had en het heeft weinig nodig om instabiel te zijn. Daarbij is heet vele malen duurder dan de combinatie Salbutamol / flixotide. Eenmaal in control[lees meer...] (dus stabiele inname) wel beter bestand tegen verkoudheden en de griep dan met flixotide/salbutamol.

08-03-2017 | Vrouw | 40
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Astma
Seretide gebruikte ik in het verleden ook al, naar tevredenheid. Had noooit moeten wisselen

07-03-2017 | Vrouw | 47
Astma
Eerst gebruikte ik 2x 500 per dag. Dat gaf een soort benauwdheid direct na inname.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Astma
Goed medicijn wat goed helpt. Moet nu van de apotheker salmeterol fluticason gebruiken, maar ben hier niet tevreden over. Moet dagelijk wel 2-3 pufjes nemen terwijl de seretide goed werkte met maar 1 puf per dag. Ik baal van de apothekers die steeds medicijnen veranderen.

18-01-2017 | Vrouw | 49
Astma
Na vele jaren gebruik leek het steeds minder effect te hebben. Daarom ben ik overgestapt naar Foster Nexthaler. Deze bevalt mij uitstekend.

20-07-2017 | Man | 51
Astma
Na jaren probleemloos gebruik kreeg ik weer meer last van astma. Door longarts overgezet op Foster.

26-10-2017 | Vrouw | 52
Astma
Ik gebruikte seretide en Ventolin en had altijd een drukkend gevoel op de borst, overgestapt naar foster heel af en toe nog een Ventolin erbij. Vind m wel smerig er zit een hele vieze smaak aan

02-12-2019 | Vrouw | 53
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z