Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

11-06-2020 | Man | 51

26-08-2018 | Man | 54
COPD
Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.

27-01-2018 | Man | 71
Benauwdheid
Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.

14-03-2017 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
ik heb er baat bij, alleen de handihaler is snel defect.

28-11-2016 | Man | 57

01-09-2016 | Man | 68

04-10-2015 | Vrouw | 56
tiotropium (2.5)
COPD
goed medicijn voor copd, alleen jammer kleine verpakking en duur

16-04-2015 | Vrouw | 54

17-03-2015 | Man | 63
COPD
dit medicijn hielp wel maar niet zo goed als het volgende (Seebri Breezhaler).

15-02-2015 | Vrouw | 50
Astma
Op zich wel tevreden, alleen vervelend dat ik in de winter bloedneuzen heb sinds ik Spiriva gebruik.

27-01-2015 | Vrouw | 57
COPD
Ik gebruik Spiriva nu twee weken. In de bijwerkingen lijst staat dat je last kan krijgen van verstopping. Helaas is dat bij mij het tegenovergestelde. Ik heb juist last van diarree. Heb het uitgetest door een paar dagen te stoppen met spiriva en toen ik weer begon was het met mijn ontlasting ook weer helemaal mis. Spiriva helpt overigens wel goed tegen het felle hoestbuie[lees meer...]n waar ik last van had.

13-08-2014 | Vrouw | 62
COPD
Ik gebruik al een paar jaar Spiriva en sinds een klein jaar ook onbrez gekregen ( die ik niet altijd neem ) Nu lees ik hier dat er mensen flink zijn aangekomen...dus ben ik niet de enige.....mijn longinhoud was een jaar geleden 61 % met puffer....ik sport 2 x per week om de conditie te behouden...ik heb nooit slijm of ben echt benauwd....ik merk het wel als ik loop en met [lees meer...]iemand praat. Misschien zijn er meer klachten maar vanwege fibromyalgie en aanverwanten weet ik niet of er ook iets van Spiriva mee te maken heeft....OnBrez heb ik van de longarts gekregen, volgens mij kreeg ik daar krampen ook van in mijn linkerarm, kan toeval zijn, kom ik alleen achter als ik het weer ga gebruiken. Onbrez is moeilijk te behappen...zelfs de fabrikant gebeld om te vragen waarom iedereen zo stikkend moet hoesten op het moment van inhaleren...hij had er nog nooit van gehoord...tuurlijk niet. Verpakking is schitterend maar als je dit soort problemen tegen komt?? Nu doe ik eerst een heel klein beetje, dan hoest ik...en dan de rest en dat gaat goed. Dat prikkelen op de tong hoort erbij en dan goed spoelen wat eigenlijk niet echt hoeft bij de Spiriva maar toch doe. Ik ga nu eens stoppen met dit spul, om te kijken of ik ook ga afvallen...want zo zwaar ben ik nog nooit geweest !! Fijne dag iedereen !!

06-08-2013 | Man | 70
Vervelende heesheid als bijwerking

08-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
werkt goed, gebruik het samen met onbrez. heb alleen vreselijke drooge mond en verstopt neus, soms wasing zien.

15-02-2012 | Vrouw | 65
Reumatoïde artritis
ik adem beter ben ook aangekomen, heb de laatste tijd last van gewrichtspijn aan de buitenkant van mijn voeten wie o wie heeft ook die ervaring

01-11-2011 | Vrouw | 48
Astma
gebruik sinds kort Spiriva.Tevens 1x p.d Seretide.Ik merk dat ik bij inspanning hartkloppingen krijg die afnemen als ik me ontspan.Als proef moet ik Spiriva nog een week gebruiken.Verder heb ik vanaf gebruik meer lucht.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum