Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

25-07-2015 | Vrouw | 63
COPD
Word door dit middel alleen maar benauwder. Tevens veel last van hartkloppingen, te snelle hartslag, zeer droge mond, urineretentie. Kortom, een bak ellende. Gebruik nu sinds een paar dagen Formoterol Novolizer (2 dd 1 pufje) voel me zo veel beter, en.... nauwelijks nog benauwd.

17-03-2015 | Man | 63
COPD
dit medicijn hielp wel maar niet zo goed als het volgende (Seebri Breezhaler).

24-11-2011 | Man | 63
Luchtwegen(longen)
goed intenemen voor mij geen bijwerking,gebruik ze al meer als tien jaar.

25-03-2015 | Man | 64
Astma
spiriva werkt goed, gemakkelijk in gebruik. Tip: spoel eerst je mond (onderdrukt hoestprikkel en ook na afloop).

21-08-2014 | Vrouw | 64
COPD
Sinds 2007 gebruik ik Spiriva kreeg een droge mond vooral in de nacht. Gevolg bacterie in het kraakbeen, steeds ontstekingen waardoor tanden los gingen staan. Tandarts adviseerde alles er uit dan pas stopt de kraakbeen ontsteking. Zit nu dus met de wrange geneugten van een kunstgebit. Ook last van hartkloppingen, soort van onbestemd angst gevoel, en zomaar zweetaanval[lees meer...]len, ondanks dat ik de overgang al meer dan 10 jaar achter me heb liggen. Soms concentratie problemen lijken wel op een soort blackouts. soms denk ik dat poeder slaat op mijn hersens. Ook last van wazig zien. Om te zeggen dat Spiriva geweldig werkt zeg ik nee, vraag me wel eens af of de "verlichting"die het moet geven echt is en niet tussen de oren zit, want er zijn dagen dat ik benauwd blijf.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Astma
hierbij zijn voor mij geen bijwerkingen, dus het is voor mijn kwaal bestemd

13-11-2011 | Man | 64
Chronisch bronchitis
In februari 2011 begonnen met spiriva. Ik kreeg echter last van een te hoge bloeddruk. Probeem bij tablettering van te hoge bloeddruk is dat medicijn daarvoor vaak heel slecht voor de longen zijn. Om het nog complexer te maken is medicijn voor de luchtwegen vaak slecht voor de bloeddruk. Via een cardioloog is eerst de medicijn voor mijn bloeddruk aangepakt en gebruik ik[lees meer...] nu tildiem en losartan. Die hebben minder of geen bijwerkingen naar de longen. Omdat ik deze zomer/najaar in Spanje was had ik geen last van benauwdheid en ben gestopt met spiriva. Daarna daalde mijn bloeddruk naar 140/80 en heb nu voor mijn luchtwegen voldoende aan becolmetason 400mg 4 maal per dag. De cardioloog bevestigde dat spiiriva nogal eens bloeddrukverhogend was.

21-04-2022 | Vrouw | 65
COPD
Idd benauwdheid en hoestbuien van het goedkopere merk ,,,,, heeeel veel hijza met de apotheek gehad ,longarts ,h arts ingeschakeld,,,,,,,, en nu weer de orgenele Resmimat , dus mensen laat je niks wijsmaken .

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

03-12-2014 | Man | 65
COPD
Ik weet niet precies te omschrijven wat het medicijn met mijn luchtwegen doet , maar ik heb er wel baat bij , door het gebruik van dit medicijn heb ik minder aanvallen op mijn luchtwegen gehad . Ik gebruik dit middel samen met Seretide dus ik weet niet welk medicijn het beste aanslaat . Ik heb begrepen dat de meeste artsen deze middelen samen uitschrijven . In ieder geval[lees meer...] bij mij werkt het prima !

15-02-2012 | Vrouw | 65
Reumatoïde artritis
ik adem beter ben ook aangekomen, heb de laatste tijd last van gewrichtspijn aan de buitenkant van mijn voeten wie o wie heeft ook die ervaring

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

14-10-2018 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
Gehad voor lichte vorm copd. Voordelen wogen niet op tegen de nadelen, dus na een poos 1 x p 2 dagen inhaleren hiermee gestopt.

08-01-2024 | Vrouw | 67
COPD
doordat ik 2 verschillende inhallers had nu compact trimbow, is makkelijker in gebruik maar hoest wel meer

07-12-2021 | Man | 67
COPD
Voorgeschreven door longarts, heb alternatief gekregen Tiotrus, gezondheidszorg klachten traden na 3 dagen gebruik weer op, benauwdheid en droge hoest, moet wij weer extra ondersteunen met Ventolin

13-05-2014 | Man | 67
COPD
Spiriva helpt beter als Ventolin en maar 1 keer daags gebruiken. ik heb alleen een verschrikkelijke droge mond in de nacht, steeds drinken. hoop dat er een ander medicijn is zonder deze bijwerking.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum