Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

03-10-2012 | Vrouw | 67
Geen problemen mee, Gebruik al 10 jaar

13-02-2012 | Vrouw | 67
COPD
hele droge mond,de hele dag slijm in de keel die ik niet kan ophoesten,bijgekomen en ondanks streng dieet val ik niet af

07-11-2011 | Man | 67
COPD
op aanraden van de longarts gebruikt na longontsteking. Ging echter steeds slechter ademhalen. Na overleg vanmorgen met de huisarts gestopt met Spiriva.

01-09-2016 | Man | 68

14-08-2022 | Vrouw | 69
COPD
Ik gebruik dit medicijn al 8 jaar voor mijn astma/COPD. Eerst die poeder capsules met handyhaler die me niet zo goed beviel. Pas een paar jaar later later kreeg ik de Spiriva Respimat die een dosis in de mond verneveld. En die vind ik prettiger in gebruik. Ik heb wel wat bijwerkingen maar kan niet bepalen of die van dit medicijn komen omdat ik meerdere long medicijnen g[lees meer...]ebruik. Het is bekend dat hartkloppingen een bijwerking is van verschillende soorten puffers.

10-11-2014 | Man | 69
COPD
Gebruik sinds 3 mnd. spiriva, heb ook een hele droge mond en schrale lippen, maar heb sindsdien veel uitslag in gezicht precies bij baardgroei. heeft iemand hier ervaring mee? gebruikte hiervoor seretide 50/500 en had nergens last van.

05-07-2014 | Man | 69
COPD
heb hier geen last van iets ook geen droge mond neem het ook 's morgens in en heb het flesje geen capsules. alleen wel als je je iets stoot bloeduitstortingen.

04-04-2018 | Man | 70
COPD
Ik gebruik al jaren symbicort tot grote tevredenheid en makkelijk in te nemen . Sinds enkele weken gebruik ik spiriva erbij omdat mijn copd verergerd is. De werking is goed. Het gebruik is meer dan vermoeiend en lastig. Ik begrijp niet dat het product in deze verpakking verkocht mag worden en de Handihaler is ronduit een miskleun. Het perforeren van de capsules is het eni[lees meer...]ge dat er goed in gaat. Hij is instabiel en ligt niet lekker in de hand. Een beetje een handige amateur zou dit enorm kunnen verbeteren. Ik wil geen anderen helpen hier mee maar de verkoper en producent bewegen hun product klantvriendelijke te verpakken en in te laten nemen. De verpakking van de capsules deugt voor geen meter. Je kunt de verpakking aan 2 kanten openen. Zowel de onder als bovenkant kun je lostrekken dit is dus niet meer van deze tijd. Verder kun je de goede kant er bijna niet recht vanaf krijgen en blijft aan een kant van de te verwijderen folie plakken gaat niet fijn open en dan moet je de capsule eruit peuteren. Geen gebruikersgemak kunnen vinden aan het hele artikel.

24-11-2015 | Man | 70
tiotropium (2.5)
Bronchitis
ik gebruik dit medicijn om te luchtwegen te verwijden ik neem het 's avonds en het werkt prima

28-08-2015 | Man | 70
COPD
Heb copd. Spiriva helpt goed tegen benauwdheid. Wel een zeer droge mond en keel. Dit laatste werd steeds erger. Na een paar weken werd ik 's nachts wakker van de pijn bij een poging te slikken. Mijn tong zat vast aan het verhemelte gekleefd en moest zich ahw. daarvan losscheuren. Glas water naast het bed en een aantal keren per nacht wakker van de pijn. Keel ging aan de li[lees meer...]nkerkant ook overdag pijn doen. Keel werd vurig rood alleen aan linkerzijde. Pijn bij het slikken. Gestopt met Spiriva. Na twee dagen werd het beter en na vier dagen was het verdwenen. Helaas werd mijn benauwdheid langzamerhand steeds ernstiger. Helaas was mijn huisarts met vakantie. Heb uit nood vandaag weer 1x Spiriva geïnhaleerd en mijn benauwdheid is zo goed als verdwenen. Hopelijk vinden we volgende week een oplossing.

28-07-2015 | Vrouw | 70
COPD
Omdat ik problemen kreeg met mijn ademhaling tijdens het lopen, ben ik naar de huisarts gegaan, die mij doorstuurde naar de specialist. Alvorens ik bij hem terecht kon, trainde ik mijn lopen met goed resultaat. Ik kon zonder problemen al twee kilometer lopen. Ademhalingstesten wezen uit COPD III. Het bij de test toegevoegde medicijn gaf geen beter resultaat. Alhoewel ik vo[lees meer...]nd dat ik geen pufje nodig had, kreeg ik Spiriva voorgeschreven. Spiriva werkte echter contraproductief. Niet alleen kreeg ik moeite met ademhalen tijdens het lopen, maar ook hoofdpijn. Ik ben gestopt met Spiriva.

06-08-2013 | Man | 70
Vervelende heesheid als bijwerking

27-01-2018 | Man | 71
Benauwdheid
Vanwege een sporthart had ik een verminderde pompkracht van mijn hart waardoor er onvoldoende zuurstofrijk bloed werd rondgepompt, ik was bij inspanning flink kortademig. Door de huisarts Spiriva respimat voorgeschreven, dit gaf direct verlichting, een wereld van verschil. Nog geen bijwerkingen gehad.

09-06-2015 | Man | 71
COPD
Kwaal wordt erger i.p.v. verbetering. Droge mond.

31-01-2014 | Vrouw | 71
COPD
Als mogelijke bijwerking staat in de bijsluiter dat er oogafwijkingen kunnen voorkomen. Na enige tijd verminderd zicht werd bij mij geconstateerd dat mijn netvlies losliet. Ablatio Retinea. Ben met spoed geopereerd maar waarschijnlijk al te lang ermee doorgelopen. De kans dat ik mijn gewone gezichtsveld weer terug krijg is zelfs na de operatie minimaal. Ben bang of wee[lees meer...]t haast zeker dat het met het gebruik van Spiriva te maken heeft. Al met al oppassen geblazen! Krijgt u verminderd zicht of een zwarte vlek in het oog DIREKT laten nakijken door de oogarts. Desnoods naar de Spoedeisende Hulp in een ziekenhuis gaan.

12-09-2012 | Vrouw | 71
Longembolie