Ervaringen met Spiriva

COPD (102 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

23-09-2010 | Man
Astma
Voor mij werkte dit medicijn tegengesteld. De benauwdheid werd erger (ademnood met spoed en een verhoge hartslag met minimale beweging volgens de huisarts). Uiteindelijk heeft servent en Salbutamol mij geholpen.

08-12-2017 | Vrouw | 28
Astma
Wegens allergie voor ventolin gebruikte ik voorheen in de ochtend 2x inhalatie flixotide en 2 x inhalatie atrovent (kortwerkend) met een voorzetkamer. Ik bleef maar benauwd, slijm in mijn keel, hoesten. De longarts wilde me verder niks voorschrijven. Dit zou moeten werken. Uiteindelijk zo'n erge astma aanval gehad dat ik echt geen lucht meer kreeg. 5 dagen prednison moeten[lees meer...] innemen en daarna begonnen met spiriva respimat (met capsule/damp). In vergelijking met kortwerkende atrovent een complete verlichting. Direct lucht. Je voelt je longen 'open' gaan. Wel hoofdpijn een uur na gebruik maar dat weegt niet op tegen de benauwdheid. Zeer makkelijk te gebruiken product ook als je geen adem meer krijgt goed in te nemen.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Voorgeschreven gekregen zodat mijn luchtwegen 's ochtends te openen zodat ik de Foster goed kan innemen. Patronen zijn vrij makkelijk te vervangen. Alleen het draaien van het inhaler om de dosis te laden is voor mij wat lastiger vanwege stijve handen door fibromyalgie. Doet z'n werk. Ik kreeg wel keelpijn en droge slijmvliezen maar dat is te verhelpen door met zout water t[lees meer...]e spoelen.

11-04-2013 | Vrouw | 39
Astma
Ik gebruik deze medicijn in combinatie met pulmicort 400 en werk heel goed. Mijn ademhaling is beter. Bijwerkingen een betje wazig zien, vermoeiheid.

24-11-2012 | Vrouw | 43
Astma
heb vorige week spiriva gekregen van longarts. Ik had het wel minder benauwd maar kreeg kramp in mijn gewrichten. Kreeg het gisteravond ineens heel benauwd, heet, pijn in mijn borst, overgeven en pijn achter mijn ogen. Heb gister geen spiriva gebruikt durfde niet meer. vanmorgen nog steeds niet echt lekker. Maandag maar gauw weer terug naar longarts want dit is echt niks! [lees meer...]vorig jaar had ik ventolin maar kan daar ook niet tegen en symbicort was ook geen succes.

21-08-2021 | Vrouw | 45
Astma
En aantal jaren terug van mijn longarts dit medicijn erbij gekregen bij de coctail die ik al gebruikte voor ernstig astma. Het zorgt ervoor dat ik in de nacht minder klachten heb en beter doorslaap. Ook heb ik veel minder last van slijm

10-04-2012 | Vrouw | 45
Astma
ik gebruik spiriva 12 dagen geleden begonen via mijn longarts gekregen vind het een prima medicijn krijg meer lucht kan veel meer dingen doen in huis heb daar bij seretyde en ventolin

15-02-2015 | Vrouw | 50
Astma
Op zich wel tevreden, alleen vervelend dat ik in de winter bloedneuzen heb sinds ik Spiriva gebruik.

09-01-2012 | Vrouw | 51

30-09-2023 | Vrouw | 52
Astma
Sinds 1.5 week gebruik ik het medicijn. Met de dag nemen de rugklachten toe. Lijk vocht in de rug vast te houden. Soort zenuwpijn. Heb contact gezocht met de apotheek. Nu paracetamol slikken. Ook contact gezocht net de longarts. Ik wacht nog op antwoord.

03-03-2015 | Vrouw | 52
Astma
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik 's nachts wakker lag van de benauwdheid en atrovent onvoldoende werkte. Ik heb astma. Dit middel liet mij eindelijk doorslapen. Ik kon eindelijk ontspannen naar bed gaan. Echter, na een week kreeg ik erg veel last van pijnlijke tanden. Ik kon geen koude vloeistoffen meer innemen, terwijl ik normaliter bijt in ijs. Een tandpasta [lees meer...]( oral B pro expert) advies van apotheek, bracht geen verlichting. Ik ben gestopt en het is nu zoeken, want van serevent krijg ik hartkloppingen en heel veel onrust.

11-03-2020 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg dit omdat ik veel bijwerkingen had van Atimos, maar werkte minimaal.

08-11-2015 | Vrouw | 56
Astma
Spiriva gekregen ter vervanging van atrovent, dat maar kort werkte. Dat moest je elke 3 a 4 u innemen. Werd je gek van. Toen de luchtweginfectie over was eerst atrovent zo ver mogelijk verminderd zoals afgesproken met de huisarts. Toen stabiel was, terug naar de dokter, die al eerder beloofd had me op iets anders te zetten. Dat was spiriva, een langwerkend middel. Wat een[lees meer...] verademing. Maar 1X per dag 1X inhaleren, niet meer de hele dag op de klok letten, weer meer ruimte in de handtas. En het werkt minstens zo goed, eigenlijk beter. Doordat je het elke dag op een vaste tijd inneemt, is de werking continu. Met de atrovent was je zeer regelmatig wat te laat met de volgende dosis en kreeg je het meteen weer benauwd. Super oplossing dus.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
Het vele hoesten was direct over. Ik gebruikte dit samen met Seretide, door a-typische klachten ben ik op advies longarts gestopt met Seretide en Spiriva en gebruik nu Foster.

13-06-2016 | Vrouw | 58
Astma
Ik heb het een paar dagen gebruikt. Na twee dagen werd ik duizelig, misselijk en vreselijke hoofdpijn. Ook had ik het idee dat mijn longklachten juist verergerden. Sinds ik de Spiriva gebruik ben ik meer gaan hoesten en piep ik bij het uitademen.

17-09-2012 | Vrouw | 59
Astma
Ik gebruikte Symbicort en sinds anderhalf jaar Spiruva erbij. De effectiviteit van de combinatie is goed.Duidelijk een verhoogde longcapaciteit.Perfect maar ik ervaar nu bijwerkingen die ik voorheen met de Symbicort alleen niet had.Droge mond zoals velen van u ook ervaren maar veel lastiger is nu heesheid. Ik maakte me daar zorgen over. De KNO constateerde irritatie van he[lees meer...]t begin van de slokdarm waardoor de stembanden wat open blijven staan. Hij dacht misschien van oprispend maagzuur waar ik zelf niets van merk.Een paar maanden Nexium gebruikt.Geen verbetering dus gestopt. Ik overweeg om maar te stoppen met de Spiruva en alleen met Symbicort door te gaan.Tenzij iemand nog een goed advies heeft.