tiotropium

Bij  COPDX

Ademhalingsproblemen (4 meningen)

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

08-05-2020 | Man | 79
COPD
Mijn hele gebit naar de filistijnen mede dank zij de mondhygiëniste die alle tandsteen verwijderde (€1200,00) en spiriva de wortels aantastte. Gevolg nu een implantaat met alle gevolgen van dien. Gestopt met gebruik en voel me ook stukken beter Van gold 2 terug naar gold 1. longtest prima met en voor mijn leeftijd ongekend hoge longinhoud, volgens de behandelaar de hoogste[lees meer...] die zij ooit heeft meegemaakt van iemand van mijn leeftijd!!! Wel veel moe maar dat komt door andere problemen o.a. door trage schildklier, 7 stant's voor aneurysma en hart, versmalling van ruggenmerg en hernia, beide schouders versleten en trombose in beide benen. Gestopt met alle medicijnen en gbruik nu alleen nog Xarelta, vitamine D en C , Oxazepam en Temazepam dit laatste voor de pijn in mijn schouders wat heel goed helpt bij het slapen.

06-09-2016 | Man | 59
COPD
merk geen verschil met of zonder gebruik.

16-09-2018 | Man | 50
COPD
ik heb vaak lege capsules

04-04-2018 | Man | 70
COPD
Ik gebruik al jaren symbicort tot grote tevredenheid en makkelijk in te nemen . Sinds enkele weken gebruik ik spiriva erbij omdat mijn copd verergerd is. De werking is goed. Het gebruik is meer dan vermoeiend en lastig. Ik begrijp niet dat het product in deze verpakking verkocht mag worden en de Handihaler is ronduit een miskleun. Het perforeren van de capsules is het eni[lees meer...]ge dat er goed in gaat. Hij is instabiel en ligt niet lekker in de hand. Een beetje een handige amateur zou dit enorm kunnen verbeteren. Ik wil geen anderen helpen hier mee maar de verkoper en producent bewegen hun product klantvriendelijke te verpakken en in te laten nemen. De verpakking van de capsules deugt voor geen meter. Je kunt de verpakking aan 2 kanten openen. Zowel de onder als bovenkant kun je lostrekken dit is dus niet meer van deze tijd. Verder kun je de goede kant er bijna niet recht vanaf krijgen en blijft aan een kant van de te verwijderen folie plakken gaat niet fijn open en dan moet je de capsule eruit peuteren. Geen gebruikersgemak kunnen vinden aan het hele artikel.

19-07-2021 | Man | 73
COPD
Na verwijdering van een deel van een long, Spiriva voorgeschreven gekregen. Krijg nu echter last van soms wazig zicht. Ga met specialist overleggen over voortgang van gebruik van dit medicijn.

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

29-11-2018 | Man | 75
COPD
Een lichte vorm van COPD met vaak helder slijm opgeven. Ben een paar maal gestopt omdat ik twijfelde aan de werking, maar uitgevonden dat het toch enige verlichting geeft. Geen bijwerkingen geconstateerd.

02-03-2018 | Man | 62
COPD
Als voorbereiding hart operatie longfunctie test gehad. hieruit bleek ik copd (69% longfunctie) te hebben. Ik heb heel lang gerookt en 1,5 jaar geleden gestopt. Saturatie voor de operatie was 95-96%. Nu is het 92-94%. Ik heb niet echt het idee dat Spiriva helpt en zeker niet nav de saturatie metingen.

15-12-2015 | Vrouw | 51
COPD
Onlangs blaastest gedaan en diagnose longemfyseem. Heb Spiriva Respimat gekregen. 1 x per dag 2 inhalaties. Merk geen verbetering of verslechtering. Heeft iemand hier ervaring mee? Nu al een paar dagen niet gebruikt en voel me eigenlijk prima. Wel gestopt met roken.

20-11-2015 | Vrouw | 72
COPD
Verleden jaar stuurde de huisarts mij door voor een longfunctietest, omdat ik opeens buiten adem raakte bij een doodgewoon loopje met de honden in het park. Ik wist niet wat ik hoorde toen er COPD uit de test kwam. Ik had geen last van slijm ophoesten, was ook niet benauwd, maar had daarvoor wel altijd gerookt. Twee jaar geleden stopte ik in één klap met roken, het geld d[lees meer...]at ik bespaarde ging in een apart potje en daarvan kon ik nu een boek over COPD, een gewone loopband en een huisfietstrainer kopen. Over Spiriva kan ik alleen dit opmerken: ik word er dik van, hoest erg veel met slijm en piep als een oude stoomtrein, maar daar valt weinig aan te doen denk ik. Jos

14-08-2022 | Vrouw | 69
COPD
Ik gebruik dit medicijn al 8 jaar voor mijn astma/COPD. Eerst die poeder capsules met handyhaler die me niet zo goed beviel. Pas een paar jaar later later kreeg ik de Spiriva Respimat die een dosis in de mond verneveld. En die vind ik prettiger in gebruik. Ik heb wel wat bijwerkingen maar kan niet bepalen of die van dit medicijn komen omdat ik meerdere long medicijnen g[lees meer...]ebruik. Het is bekend dat hartkloppingen een bijwerking is van verschillende soorten puffers.

01-07-2021 | Vrouw | 60
COPD
wordt aan mij gegeven voor geen slijmen op te houden

11-06-2020 | Man | 51

26-08-2018 | Man | 54
COPD
Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum