tiotropium

Bij  COPDX

Ademhalingsproblemen (4 meningen)

12-04-2016 | Man | 42
COPD
Longemfyseem vastgesteld na letterlijk stoppen met ademen, deel long operatief verwijderd wegens bulee. Rond 12u30 stipt medicijn nemen en dagelijks aanvoelen dat het 12u30 is door benauwdheid. Ik voel me benauwd worden wanneer spiriva niet genomen is na 24u. Dikker ja, maar schrijf dit weg aan stoppen met roken... Ik lees redelijk veel negatieve revieuws, maar voor mij he[lees meer...]eft Spiriva respimat (damp) mijn leven met zeker 50% aangenamer gemaakt ogv gezondheid.

16-09-2018 | Man | 50
COPD
ik heb vaak lege capsules

11-06-2020 | Man | 51

15-12-2015 | Vrouw | 51
COPD
Onlangs blaastest gedaan en diagnose longemfyseem. Heb Spiriva Respimat gekregen. 1 x per dag 2 inhalaties. Merk geen verbetering of verslechtering. Heeft iemand hier ervaring mee? Nu al een paar dagen niet gebruikt en voel me eigenlijk prima. Wel gestopt met roken.

26-08-2018 | Man | 54
COPD
Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

17-08-2019 | Man | 55
COPD
67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.

26-01-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?

28-11-2016 | Man | 57

06-09-2016 | Man | 59
COPD
merk geen verschil met of zonder gebruik.

01-07-2021 | Vrouw | 60
COPD
wordt aan mij gegeven voor geen slijmen op te houden

02-03-2018 | Man | 62
COPD
Als voorbereiding hart operatie longfunctie test gehad. hieruit bleek ik copd (69% longfunctie) te hebben. Ik heb heel lang gerookt en 1,5 jaar geleden gestopt. Saturatie voor de operatie was 95-96%. Nu is het 92-94%. Ik heb niet echt het idee dat Spiriva helpt en zeker niet nav de saturatie metingen.

21-04-2022 | Vrouw | 65
COPD
Idd benauwdheid en hoestbuien van het goedkopere merk ,,,,, heeeel veel hijza met de apotheek gehad ,longarts ,h arts ingeschakeld,,,,,,,, en nu weer de orgenele Resmimat , dus mensen laat je niks wijsmaken .

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

07-12-2021 | Man | 67
COPD
Voorgeschreven door longarts, heb alternatief gekregen Tiotrus, gezondheidszorg klachten traden na 3 dagen gebruik weer op, benauwdheid en droge hoest, moet wij weer extra ondersteunen met Ventolin

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum