Ervaringen met Xolair

Spiriva (159 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (19 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

31-01-2019 | Vrouw | 45
omalizumab (150mg/ml)
Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

02-09-2015 | Vrouw | 38
omalizumab (150mg/ml)
Ik heb al 12 jaren last van urticaria netelroos, heb al ontelbare behandelingen gehad en heel het land rondgereisd op zoek naar dokters die er iets konden aan doen, zelfs het buitenland, zonder enig succes, waardoor het alsmaar erger werd en mijn levenskwaliteit volledig de put in was, tot ik op een dag op internet (constant zelf op zoek naar eventuele behandelingen) een s[lees meer...]pecialist in UZA vond, die begon me dan Xolair toe te dienen, waarop mijn rode zwellingen en blauwe plekken diezelfde dag beginnen afnemen zijn. Na enkele dagen had ik geen jeuk, geen rode zwellingen en geen blauwe plekken meer, sinds begin juni is het volledig weg, ik krijg 2 spuitjes (1/arm) om de vier weken, als het de vier weken enkele dagen is gepasseerd voel ik het precies weer opkomen, maar tegen dan heb ik de volgende dosis weer binnen, maar de bijwerkingen zijn om er om zot van te komen, de dag van de inspuiting, barstende hoofdpijn, misselijk, brandende keel, duizelig, moe, kan niet meer op mijn benen staan, ... Maar dat gaat over na enkele uren/dag. Maar waar ik mij erger is dat ik sinds de spuitjes op zo'n drie maanden minstens tien kilo ben bijgekomen, ook al is er niets veranderd aan mijn eetpatroon, het is alsof ik gelijk een ballon alle dagen nog meer opblaas!!! Heeft er nog iemand last van gewichtstoename? wat doet u er aan? gelieve mij hierover te contacteren. MVG, Aysun

22-06-2013 | Vrouw | 55
Astma
De derde serie prikken gehad, hoogste dosering elke twee weken vier prikken in de boven arm. ik laat twee armen tegelijk prikken dat gaat prima. ik loop maar tegen één ding aan en dat is dat ik onwijs moe ben. van een slechte slaper, kan ik nu goed slapen dus dat is fijn. Maar als ik uit mijn bed kom ben ik al moe, overdag geregeld doodmoe.Gaat dit over naar verloop van t[lees meer...]ijd? ik hoor het graag Irma

27-06-2011 | Vrouw | 29
Allergisch astma
Ik heb nu de eerste colair behandeling gehad. In het ziekenhuis vile het allemaal wel mee. Buiten het 2x verkeerd prikken van het infuus, viel het wel mee. Ik was alleen duizelig en had een lage bloeddruk. Nu is het inmiddels 4 dagen geleden dat ik xolair toegediend heb gehad, en ik voel me nog steeds grieperig en duizelig. Ik vraag me af of dit normaal is, en of dit no[lees meer...]g minder wordt? Van de werking heb ik nog niks gemerkt, maar dat kan ook langere tijd duren is me verteld.

21-03-2011 | Man | 49
Allergieen en astmatische brongitis
Voor veel mensen die ik gesproken heb, is de injectie het ergste. Geef aan als je geinjecteerd wordt dat je zo hoog als mogelijk in je bovenbeen geprikt wil worden. Geef zelf aan als ze te snel injecteren, en vraag of ze dat langzamer willen doen. Laat ze maar rustig de tijd nemen, des te minder heb je er last van.Tijdens het injecteren je tenen wibbelen, zorg voor een [lees meer...]snellere doorgang. Heb veel baat bij xolair, ondanks de paar bijwerkingen die ik heb, zoals soms lichte hoofdpijn,maagklachten,duizeligheid,moeheid,gewichtstoenamen.Mijn allergieen waren zo goed als weg.

29-02-2024 | Vrouw | 47
Anafylactische shock

griepachtige symptomen gewichtstoename

Voor ernstige chronische urticaria heb ik een aantal jaren aangemodderd met een maximale dosering van verschillende antihistaminica, prednison en ontstekingsremmers. Deze medicijnen maakten me het dagelijks functioneren onmogelijk. Na meerdere anafalyctische reacties stelde mijn allergoloog Xolair voor. Ik voldeed niet helemaal aan de criteria, maar mijn arts wilde er toc[lees meer...]h voor gaan. Daar ben ik hem immens dankbaar voor: dankzij deze medicijnen kon ik langzaam aan ik weer werken en nadenken, zonder sederende antihistamica, en heeft mijn lichaam de kans gekregen te herstellen. Naast Xolair gebruik ik Fexofenadine. Ik gebruik het nu 3 jaar en inmiddels spuit ik eens per zes weken. In het begin nam mijn gewicht toe en hield ik erg veel vocht vast. Het is onduidelijk of de xolair of de hoge dosering levoceterizine die ik ondersteunend gebruikte daar de oorzaak van was. Op advies ben ik overgestapt op fexofenadine en dat hielp. Na het spuiten ben ik een dag moe en grieperig, in mijn ervaring is dat het minst als ik spuit voor het slapen gaan.

26-09-2023 | Man | 36
Netelroos
Ik heb sinds 2018 chronische netelroos en ik ging op zoek naar goede medicijnen, maar er waren geen medicijnen tegen netelroos en na een paar maanden begon ik xolair te gebruiken met geweldig resultaat. Initieel 2x 150 per 4 weken, na jaar 1x 150 per 4 weken Ik zal niet stoppen, want in mijn ervaring komen de netelroos zeker terug

23-04-2023 | Vrouw | 48
Netelroos
Tien jaar last gehad van heftige cholinergische urticaria (bij inspanning/stress), dit is het eerste dat echt lijkt te helpen, al na de eerste maandelijkse toediening! Ik kan weer in beweging komen. Hoop dat het zo blijft. Acute keelpijn gedurende halve dag na toediening en lage rugpijn in de eerste twee weken, verder (nog) geen bijwerkingen.

21-06-2022 | Vrouw | 49
Netelroos
Ik heb chronische spontane urticaria waarvoor ik met succes werd behandeld met Xolair. Plots kreeg ik van de adviseur geen Xolair meer voorgeschreven. Mijn laatste spuiten dateren van 4/4 Ik had geen klachten tot vandaag, nu terug urticaria 😢 Zijn er nog mensen die plots moeten stoppen hebben? Wat nu?

07-02-2022 | Vrouw | 37
Netelroos
Bij chronische urticaria en angio oedeem. Dec 2019 kreeg ik de eerste aanvallen van angio oedeem en urticaria. Alleen de prednison werkte enigszins. Anti histamine niet of nauwelijks. Na injecties Xolair binnen enkele dagen overal vanaf. Ongeveer om de 3 mnd komt het terug.. Ik zet dan weer 2 injecties en het wordt rustig. 2x astrazeneca gehad en 1x booster pfizer. Van[lees meer...] de Astra behoorlijke hartkloppingen. Pfizer alleen een zere arm. Ik hoop je op deze manier iets geholpen te hebben.

29-11-2021 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

10-11-2021 | Man | 27
Netelroos
Jaar geleden ineens netelroos. Wat rustig begon werd steeds erger. Vooral in de ochtend waardoor ik een tijdje ook niet kon werken. Allerlei medicatie geprobeerd: verschillende histamine remmers, prednison, ciclospordine, etc. Dit had allemaal geen effect. Uiteindelijk hebben ze dan de keuze gemaakt voor Xolair. 1 keer per 4 weken 2 spuiten van 150. De dag nadat ik de spui[lees meer...]ten kreeg, was ik klachten vrij. Dit is nog steeds het geval. Gebruik het een halve jaar en klachten zijn weg, nu de weken steeds uitbreiden. Ook minder histamine binnen krijgen door voeding kan helpen.

06-04-2021 | Vrouw | 39
Astma
Xolair zorgt er al jaren voor dat mijn ernstig allergisch astma ( en andere bijbehorende klachten zoals aczeem, hooikoorts) voor zeker 80 tot 90 procent verminderd is. Hiernaast gebruik ik inhalators en montelukast. Maar sinds ik Xolair gebruik, kan ik alles doen wat ik wil zonder vaak klachten te hebben.