Astma (21 meningen)

Spiriva (141 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (15 meningen)
Atrovent (15 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (10 meningen)

06-09-2011 | Vrouw | 15
Astma
ik heb xolaire nu 4 maanden en ik krijg elke maand 4 prikjes, maar ik merk helemaal geen verschil, behalve dat ik me continu grieperig voel en bepaalde dagen last heb van hevige hoofdpijn. zot er over na te denken om te stoppen. ik ga wel weer gewoon naar het nad! veel gezonder en veel effectiefer. natuurlijk kan ik begrijpen dat dit medicijn bij andere mensen wel wee[lees meer...]r werkt :)

25-01-2018 | Man | 46

08-08-2016 | Vrouw | 62
Allergie
al vele jaren last van csu nu eindelijk iets gevonden xolair, maar wel veel bijwerkingen: misselijk, depri, vermoeid, benauwd, diarree, zweten, duizelig.. Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

23-05-2016 | Vrouw | 52
Netelroos
Sinds eind jan/2016 heb ik last van chronisch urticaria, ruim 15 jaar geleden werd er ook lupus vastgesteld. Voor de urticaria kreeg ik tot op heden 2 maal een inspuiting van 150 ml xolair (om de maand 2x 75 ml), tot op heden geen enkel resultaat. Zijn er nog gebruikers die na de 3 of 4 de inspuiting maar eerst resultaat hadden ? Tevens gebruik ik ook Loratadine 1 table[lees meer...]t per dag. Plaquenil voor de Lupus heb ik tijdelijk moeten stopzetten omwille van hartkloppingen, waarschijnlijk door de combinatie van de nieuwe medicatie. Zijn er nog lotgenoten die deze ervaring erkennen ?

23-12-2012 | Man | 44
Astma
ik gebruik dit medicijn nu ruim 5 jaar.in begin deed het echt zijn werking,ondanks de bijwerkingen.ik had toen last van extreme moeheid ,jeuk,hoofdpijn.ik heb een paar pogingen gedaan om te stoppen,maar de klachten van benauwdheid namen steeds weer toe.zo na de winterperiode begin lente merk ik dat het goed werkt.

13-02-2012 | Man | 51
Astma
heb nu 8 behandelinge gehad en ik moet zeggen dat het me de benauwdheid een stuk beter gaat. Wel heb im een behoorlijk grieperig gevoel en ook veel spierpijn, vooral in m'n bovenlichaam. Er is me verteld (door de arts) dat het 1 tot 1 1/2 jaar kan duren voordat men een waardevol oordeel kan geven over mijn reactie op het medicijn. Ik moet dus misschien iets meer geduld heb[lees meer...]ben...

27-04-2011 | Vrouw | 31
Allergisch-Astma
Vandaag mijn 2e x de injectie's gehad. Ik krijg er 4 per keer 625 mg in totaal. Net als eigenlijk iedereen zijn de injecties erg vervelelend,ik krijg ze nu nog in mijn bovenarmen,maar de volgende keer toch maar vragen of ik ze in mijn bovenbenen mag hebben.(dit zou minder pijnlijk moeten zijn)Bijwerkingen: - Moe,erg veel moe,- Hoofdpijn en gevoel van een beetje grieperi[lees meer...]g zijn. Geen uitslag Nou ben ik een moeder van 2 kinderen,dus dat valt niet altijd mee. Tja...nog 14 injecties te gaan,maar ik hoop dat ik er echt baat bij ga krijgen.

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab (150mg/ml)
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

03-06-2020 | Vrouw | 23

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

31-01-2019 | Vrouw | 45
Allergie
Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

02-09-2015 | Vrouw | 38
Allergie
Ik heb al 12 jaren last van urticaria netelroos, heb al ontelbare behandelingen gehad en heel het land rondgereisd op zoek naar dokters die er iets konden aan doen, zelfs het buitenland, zonder enig succes, waardoor het alsmaar erger werd en mijn levenskwaliteit volledig de put in was, tot ik op een dag op internet (constant zelf op zoek naar eventuele behandelingen) een s[lees meer...]pecialist in UZA vond, die begon me dan Xolair toe te dienen, waarop mijn rode zwellingen en blauwe plekken diezelfde dag beginnen afnemen zijn. Na enkele dagen had ik geen jeuk, geen rode zwellingen en geen blauwe plekken meer, sinds begin juni is het volledig weg, ik krijg 2 spuitjes (1/arm) om de vier weken, als het de vier weken enkele dagen is gepasseerd voel ik het precies weer opkomen, maar tegen dan heb ik de volgende dosis weer binnen, maar de bijwerkingen zijn om er om zot van te komen, de dag van de inspuiting, barstende hoofdpijn, misselijk, brandende keel, duizelig, moe, kan niet meer op mijn benen staan, ... Maar dat gaat over na enkele uren/dag. Maar waar ik mij erger is dat ik sinds de spuitjes op zo'n drie maanden minstens tien kilo ben bijgekomen, ook al is er niets veranderd aan mijn eetpatroon, het is alsof ik gelijk een ballon alle dagen nog meer opblaas!!! Heeft er nog iemand last van gewichtstoename? wat doet u er aan? gelieve mij hierover te contacteren. MVG, Aysun

22-06-2013 | Vrouw | 55
Astma
De derde serie prikken gehad, hoogste dosering elke twee weken vier prikken in de boven arm. ik laat twee armen tegelijk prikken dat gaat prima. ik loop maar tegen één ding aan en dat is dat ik onwijs moe ben. van een slechte slaper, kan ik nu goed slapen dus dat is fijn. Maar als ik uit mijn bed kom ben ik al moe, overdag geregeld doodmoe.Gaat dit over naar verloop van t[lees meer...]ijd? ik hoor het graag Irma

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum