Astma (21 meningen)

Spiriva (142 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (15 meningen)
Atrovent (15 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (10 meningen)

13-11-2012 | Vrouw | 71
Astma
Heel mijn leven heb ik in een glazen kooi geleeft, Ging ik ergens heen volgde altijd een heftige aanval.ziekenhuis in en uit , medicijnen , mijn kinderen dweilde en stofzuigde. Nu na zoveel jaren voel ik mij 17 jaar in plaats van 71. Kan eindelijk bij onze kinderen en kleinkinderen op bezoek en heb na de behandeling nooit meer een aanval gehad, fiets, loop en sport ik kan [lees meer...]alles . Ben zelfs mijn medicijnen aan het afbouwen. Gebruik alleen nog maar 1keer per dag een pufje . Wat duur . geen ziekenhuis opname meer , geen huisarts meer , geen medicijnen. Zo wil ik honderd worden, mijn leven is met een goud randje gekleurd. Dank je wel Xolair.

04-01-2012 | Vrouw | 39
Astma
Geweldige ervaring met xolair. Ik ben herboren, Je merkt niet dat je steeds minder mee kan doen. Ik kon nauwelijks meer lopen, fietsen enz. Heb een druk gezin (5 kids) en merk nu pas hoe moe ik ben geweest en ziek, benauwd enz. De eerste tijd erg moe van de xolair maar ben er nu bijna 2 jaar mee bezig (hoogste dosering en om de 2 weken) en het gaat erg goed. Jammer dat h[lees meer...]et zo duur is maar echt een uitkomst voor mezelf en ons gezin.

06-09-2011 | Vrouw | 15
Astma
ik heb xolaire nu 4 maanden en ik krijg elke maand 4 prikjes, maar ik merk helemaal geen verschil, behalve dat ik me continu grieperig voel en bepaalde dagen last heb van hevige hoofdpijn. zot er over na te denken om te stoppen. ik ga wel weer gewoon naar het nad! veel gezonder en veel effectiefer. natuurlijk kan ik begrijpen dat dit medicijn bij andere mensen wel wee[lees meer...]r werkt :)

05-07-2011 | Vrouw | 30
Astma
Sinds nov 2010 krijg ik 1x per 2 weken 4 injecties. Ik moet dan voor de tijd bloedprikken en wordt mijn longfunctie bekeken. Het enige nadeel is dat ik een half uur heen en een half uur terug moet rijden, maar verder ben ik erg tevreden over dit (wonder!) medicijn! Mijn astma klachten zijn sterk verminderd en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik krijg de injecties in mijn[lees meer...] bovenarm en ze zijn wel erg gevoelig. Maar ik kan in mijn dagelijkse leven nu veel meer dan een jaar geleden! Nu ben ik nog wel op zoek naar een aantal reacties van vrouwen die de Xolair hebben gebruikt in de zwangerschap. Mijn LA geeft aan dat ik niet meer zonder de Xolair kan en het advies is dat ik beter met Xolair zwanger kan zijn dan zonder. Benauwd zijn is ook erg slecht voor de baby. Helaas kan ik erg weinig vinden. Dus mochten er vrouwen met ervaringen zijn, ik ben erg blij met een reactie!

27-06-2011 | Vrouw | 29
Allergisch astma
Ik heb nu de eerste colair behandeling gehad. In het ziekenhuis vile het allemaal wel mee. Buiten het 2x verkeerd prikken van het infuus, viel het wel mee. Ik was alleen duizelig en had een lage bloeddruk. Nu is het inmiddels 4 dagen geleden dat ik xolair toegediend heb gehad, en ik voel me nog steeds grieperig en duizelig. Ik vraag me af of dit normaal is, en of dit no[lees meer...]g minder wordt? Van de werking heb ik nog niks gemerkt, maar dat kan ook langere tijd duren is me verteld.

27-04-2011 | Vrouw | 31
Allergisch-Astma
Vandaag mijn 2e x de injectie's gehad. Ik krijg er 4 per keer 625 mg in totaal. Net als eigenlijk iedereen zijn de injecties erg vervelelend,ik krijg ze nu nog in mijn bovenarmen,maar de volgende keer toch maar vragen of ik ze in mijn bovenbenen mag hebben.(dit zou minder pijnlijk moeten zijn)Bijwerkingen: - Moe,erg veel moe,- Hoofdpijn en gevoel van een beetje grieperi[lees meer...]g zijn. Geen uitslag Nou ben ik een moeder van 2 kinderen,dus dat valt niet altijd mee. Tja...nog 14 injecties te gaan,maar ik hoop dat ik er echt baat bij ga krijgen.

21-08-2010 | Vrouw
ASTMA
ik ben in mei begonnen de eerste weken ging het echt niet goed , maar daarna begon ik mij heel goed te voelen . wandelen gaat goed en ook het fietsen is een feest groetjes jennie

27-04-2010 | Vrouw
Astma
2 injecties om de 14 dagen in mijn boven benen, gebruik het nu bijna 3 jaar en me astma klachten zijn aanzienlijk verminderd! wel een erg duur medicijn.

13-01-2021 | Man | 41
omalizumab (150mg/ml)
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab (150mg/ml)
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

30-08-2018 | Man | 57
omalizumab (600ml)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik sind eind 2016 Xolair. De hoeveelheid is 600 ml per 14 dagen. Sinds ik Xolair gebruik heb ik GEEN inhalaties meer gebruikt als vertolken of xerotide. Ben zelfs niet meer kort geweest.

25-01-2018 | Man | 46

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

30-04-2013 | Man | 44
Astma
achter cronise infectie van sinusen en 4 sinus operaties heb ik ziekenhuis bacterie opgelopen in mijn sinus holtes"pseudomonas aureginosa" om precies te zijn.dankzij post nasal drip dat infecteerd was met zelfde bacterie ben ik gestart met long onsteking met asthma als vervolg. mijn alergise reactie is verantwordelijk voor alles en XOLAIR is oplosing voor asthma-alergie me[lees meer...]t overproductie van dikke neus slijm en poliepen als gevolg.. enig nadel is dat achter prik mens heb betje grieperig gevoel maar dat is niet erg.. ik raad zeker diet aan !!!mijn huis arts heb getoond aan mijn vrouw hoe dat zij moet pikuur geven en ik doe het nu thuis dankzij mijn arts... xolair is maar begin van oplosing naar verschillende ziektes dat gepaard gaan met alergise reacties...ik dank ier ook belgise ziekenfonds om mogelijk en betaalbar te maken voor zieke mensen.nu dankzij xolair kan ik vol verder iedere dag 15uur werken en ben gelukkig ermee..DANK U FABRIKANT.DANK U ZIEKENKAS.DANK IEDEREEN;;;!!!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum