Astma (21 meningen)

Spiriva (141 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (15 meningen)
Atrovent (15 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (10 meningen)

21-08-2010 | Vrouw
ASTMA
ik ben in mei begonnen de eerste weken ging het echt niet goed , maar daarna begon ik mij heel goed te voelen . wandelen gaat goed en ook het fietsen is een feest groetjes jennie

30-05-2010 | Man
ERNSTIGE ASTMA
Na een behandeling vaak depressief + moe. zo moe zelfs dat ik het hele weekeind om kan slapen + jeuk, en heb er ook een landkaart tong van gekregen.

27-04-2010 | Vrouw
Astma
2 injecties om de 14 dagen in mijn boven benen, gebruik het nu bijna 3 jaar en me astma klachten zijn aanzienlijk verminderd! wel een erg duur medicijn.

05-11-2009 | Man
Allergish astma

06-09-2011 | Vrouw | 15
Astma
ik heb xolaire nu 4 maanden en ik krijg elke maand 4 prikjes, maar ik merk helemaal geen verschil, behalve dat ik me continu grieperig voel en bepaalde dagen last heb van hevige hoofdpijn. zot er over na te denken om te stoppen. ik ga wel weer gewoon naar het nad! veel gezonder en veel effectiefer. natuurlijk kan ik begrijpen dat dit medicijn bij andere mensen wel wee[lees meer...]r werkt :)

13-09-2011 | Man | 18
Astma, huisstofmyte, pollen voedselallerchie
Kan weer 2 km fietsen. Dit terwijl ik dit voor augustus niet kon. Ben erg blij dat de longarts mij dit heeft willen voorschrijven. Ga nu weer naar school proberen te fietsen. Hoop dat ik nog langer kan studeren en op de werkvloer kan beginnen! Nu ben ik gebonden aan stages op kantoor. Hoop dat ik ook in de uitvoering kan werken.

03-06-2020 | Vrouw | 23

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

08-07-2014 | Vrouw | 24
Astma
Ik gebruik omalizumab tegen ernstig netelroos en een bijkomstigheid is dat ik astma heb waar dit middel ook tegen helpt. Ik gebruik het 1 keer in de maand maar merk na twee drie weken dat klachten terug komen. Ik ben blij een aantal dagen jeuk en plekken vrij te zijn. De enige bijwerking waar ik last van heb zijn moeheid of duizeligheid. Ik ben tevreden.

23-06-2017 | Vrouw | 26
omalizumab (150mg)
Netelroos
Na 3 jaar met klachten van Netelroos en angio-oedeem te hebben rond gelopen waarbij andere medicatie niet hielp, ben ik enorm blij dat deze behandeling mij wel helpt. Enkel Celestone werkte om zwellingen sneller af te laten nemen maar mocht dit enkel voor max 5 dagen per keer gebruiken. Naast de omalizumab slik ik ook nog dagelijks 4x Desloratadine (5mg) en 1x Montelukast [lees meer...](10mg). Sinds de Omalizumab (Xolair) spuiten (2x 150 mg, in elke arm één) elke maand heb ik geen enkele angio-oedeem aanvallen meer gehad en slechts zeer matige galbultjes. Niet te vergelijken met hoe ik er voor de Omalizumab aan toe was. Het heeft mij in staat gesteld om mijn studie weer op te pakken. Dag van inname last van wazig in mijn hoofd (niet mogelijk om auto te rijden!) en wat last van gewrichten in armen. Daarna eigenlijk geen bijwerkingen tot volgende gift. Enkel wel last van gewichtstoename.

27-06-2011 | Vrouw | 29
Allergisch astma
Ik heb nu de eerste colair behandeling gehad. In het ziekenhuis vile het allemaal wel mee. Buiten het 2x verkeerd prikken van het infuus, viel het wel mee. Ik was alleen duizelig en had een lage bloeddruk. Nu is het inmiddels 4 dagen geleden dat ik xolair toegediend heb gehad, en ik voel me nog steeds grieperig en duizelig. Ik vraag me af of dit normaal is, en of dit no[lees meer...]g minder wordt? Van de werking heb ik nog niks gemerkt, maar dat kan ook langere tijd duren is me verteld.

05-07-2011 | Vrouw | 30
Astma
Sinds nov 2010 krijg ik 1x per 2 weken 4 injecties. Ik moet dan voor de tijd bloedprikken en wordt mijn longfunctie bekeken. Het enige nadeel is dat ik een half uur heen en een half uur terug moet rijden, maar verder ben ik erg tevreden over dit (wonder!) medicijn! Mijn astma klachten zijn sterk verminderd en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik krijg de injecties in mijn[lees meer...] bovenarm en ze zijn wel erg gevoelig. Maar ik kan in mijn dagelijkse leven nu veel meer dan een jaar geleden! Nu ben ik nog wel op zoek naar een aantal reacties van vrouwen die de Xolair hebben gebruikt in de zwangerschap. Mijn LA geeft aan dat ik niet meer zonder de Xolair kan en het advies is dat ik beter met Xolair zwanger kan zijn dan zonder. Benauwd zijn is ook erg slecht voor de baby. Helaas kan ik erg weinig vinden. Dus mochten er vrouwen met ervaringen zijn, ik ben erg blij met een reactie!

27-04-2011 | Vrouw | 31
Allergisch-Astma
Vandaag mijn 2e x de injectie's gehad. Ik krijg er 4 per keer 625 mg in totaal. Net als eigenlijk iedereen zijn de injecties erg vervelelend,ik krijg ze nu nog in mijn bovenarmen,maar de volgende keer toch maar vragen of ik ze in mijn bovenbenen mag hebben.(dit zou minder pijnlijk moeten zijn)Bijwerkingen: - Moe,erg veel moe,- Hoofdpijn en gevoel van een beetje grieperi[lees meer...]g zijn. Geen uitslag Nou ben ik een moeder van 2 kinderen,dus dat valt niet altijd mee. Tja...nog 14 injecties te gaan,maar ik hoop dat ik er echt baat bij ga krijgen.

31-03-2020 | Man | 32
omalizumab (150mg)
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

06-09-2018 | Vrouw | 34
omalizumab (300mg)
Allergie
Voor de start van de Xolair ernstige allerigische astma die niet onder controle te krijgen was. Gemiddeld elke maand een kuur Prednison en elke twee maanden een longontsteking. Na de 2de keer Xolair begon ik al verschil te merken. Ik gebruik het nu een half jaar en ben net overgestapt naar elke 3 weken in plaats van elke 4 weken. Ik gebruikt al mijn medicijnen nog gewoon m[lees meer...]aar heb geen longontstekingen meer gehad en slechts 1 keer een kuur Prednison. Wel erge bijwerkingen, dagelijks ben ik misselijk, snel duizelig en ik heb het continu heet en ben aan het zweten. Toch is dat natuurlijk een schijntje in vergelijking met zoveel longontstekingen. Voor mij is het een wonder middel.

25-03-2019 | Vrouw | 35
Oedeem
Jaren chronische oedeem in het gezicht! zwelling die altijd snacht opkomt in het gezicht.jaren gezocht met verschillende dokters voor een oplossing.met die xolair spuiten heb ik geen aanval meer.buiten wat jeuk aan de ogen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum