Ervaringen met Xolair

Spiriva (159 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (19 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

21-08-2010 | Vrouw
ASTMA
ik ben in mei begonnen de eerste weken ging het echt niet goed , maar daarna begon ik mij heel goed te voelen . wandelen gaat goed en ook het fietsen is een feest groetjes jennie

30-05-2010 | Man
ERNSTIGE ASTMA
Na een behandeling vaak depressief + moe. zo moe zelfs dat ik het hele weekeind om kan slapen + jeuk, en heb er ook een landkaart tong van gekregen.

27-04-2010 | Vrouw
Astma
2 injecties om de 14 dagen in mijn boven benen, gebruik het nu bijna 3 jaar en me astma klachten zijn aanzienlijk verminderd! wel een erg duur medicijn.

05-11-2009 | Man
Allergish astma

06-09-2011 | Vrouw | 15
Astma
ik heb xolaire nu 4 maanden en ik krijg elke maand 4 prikjes, maar ik merk helemaal geen verschil, behalve dat ik me continu grieperig voel en bepaalde dagen last heb van hevige hoofdpijn. zot er over na te denken om te stoppen. ik ga wel weer gewoon naar het nad! veel gezonder en veel effectiefer. natuurlijk kan ik begrijpen dat dit medicijn bij andere mensen wel wee[lees meer...]r werkt :)

13-09-2011 | Man | 18
Astma, huisstofmyte, pollen voedselallerchie
Kan weer 2 km fietsen. Dit terwijl ik dit voor augustus niet kon. Ben erg blij dat de longarts mij dit heeft willen voorschrijven. Ga nu weer naar school proberen te fietsen. Hoop dat ik nog langer kan studeren en op de werkvloer kan beginnen! Nu ben ik gebonden aan stages op kantoor. Hoop dat ik ook in de uitvoering kan werken.

28-03-2023 | Vrouw | 23
Allergische reactie
1,5 jaar geleden kreeg ik plotseling chronische urticaria wat steeds erger werd, plekken, jeuk maar ook zwellingen. Onwijs veel soorten pillen (prednison, cetrizine, cyclosporine) gebruikt maar niks hielp. Uiteindelijk hielp de cyclosporine redelijk maar na weken van gebruik en afbouwen ging het weer mis. Nu heb ik een tijd elke 4 weken 2x150mg injecties gekregen en inmidd[lees meer...]els ben ik dit aan het afbouwen (om de 5 weken dan 6 weken etc.) bij de 8 weken mag in stoppen. In ben benieuwd. Op dit moment erg tevreden, alleen als ik de injecties heb gezet ben ik wat moe. Momenteel moet eigenlijk nog wel 4 cetrizine pillen per dag erbij slikken maar dat doe ik momenteel niet. (Ps. Ik ben niet gevaccineerd)

03-06-2020 | Vrouw | 23

13-11-2016 | Vrouw | 24
Netelroos
Hey iedereen, Heb al 5 jaar urticaria. De eerste 4 jaar alle opties geprobeerd (anti histamine, zalfjes, diëten, anti jeuk pillen), alle specialisten gezien. Sinds een jaar krijg ik de Xolair spuiten (zijn eigenlijk spuiten tegen astma). Deze hebben mijn leven terug gegeven! Werkten heel goed het afgelopen jaar. Nu, sinds 2 weken heb ik weer netelroos - heel extreem. Be[lees meer...]n ten einde raad en heb heel veel schrik dat ik resistent aan het worden ben voor Xolair. Nog iemand met deze klachten? Ben echt bang want zonder die spuiten is het een ondraaglijke jeuk & pijn & kijk ik heel de tijd uit wat ik moet doen... Bedankt! & voor de mensen die Xolair nog niet hebben geprobeerd: zeker doen!

08-07-2014 | Vrouw | 24
Astma
Ik gebruik omalizumab tegen ernstig netelroos en een bijkomstigheid is dat ik astma heb waar dit middel ook tegen helpt. Ik gebruik het 1 keer in de maand maar merk na twee drie weken dat klachten terug komen. Ik ben blij een aantal dagen jeuk en plekken vrij te zijn. De enige bijwerking waar ik last van heb zijn moeheid of duizeligheid. Ik ben tevreden.

23-06-2017 | Vrouw | 26
omalizumab (150mg)
Netelroos
Na 3 jaar met klachten van Netelroos en angio-oedeem te hebben rond gelopen waarbij andere medicatie niet hielp, ben ik enorm blij dat deze behandeling mij wel helpt. Enkel Celestone werkte om zwellingen sneller af te laten nemen maar mocht dit enkel voor max 5 dagen per keer gebruiken. Naast de omalizumab slik ik ook nog dagelijks 4x Desloratadine (5mg) en 1x Montelukast [lees meer...](10mg). Sinds de Omalizumab (Xolair) spuiten (2x 150 mg, in elke arm één) elke maand heb ik geen enkele angio-oedeem aanvallen meer gehad en slechts zeer matige galbultjes. Niet te vergelijken met hoe ik er voor de Omalizumab aan toe was. Het heeft mij in staat gesteld om mijn studie weer op te pakken. Dag van inname last van wazig in mijn hoofd (niet mogelijk om auto te rijden!) en wat last van gewrichten in armen. Daarna eigenlijk geen bijwerkingen tot volgende gift. Enkel wel last van gewichtstoename.

10-11-2021 | Man | 27
Netelroos
Jaar geleden ineens netelroos. Wat rustig begon werd steeds erger. Vooral in de ochtend waardoor ik een tijdje ook niet kon werken. Allerlei medicatie geprobeerd: verschillende histamine remmers, prednison, ciclospordine, etc. Dit had allemaal geen effect. Uiteindelijk hebben ze dan de keuze gemaakt voor Xolair. 1 keer per 4 weken 2 spuiten van 150. De dag nadat ik de spui[lees meer...]ten kreeg, was ik klachten vrij. Dit is nog steeds het geval. Gebruik het een halve jaar en klachten zijn weg, nu de weken steeds uitbreiden. Ook minder histamine binnen krijgen door voeding kan helpen.

27-06-2011 | Vrouw | 29
Allergisch astma
Ik heb nu de eerste colair behandeling gehad. In het ziekenhuis vile het allemaal wel mee. Buiten het 2x verkeerd prikken van het infuus, viel het wel mee. Ik was alleen duizelig en had een lage bloeddruk. Nu is het inmiddels 4 dagen geleden dat ik xolair toegediend heb gehad, en ik voel me nog steeds grieperig en duizelig. Ik vraag me af of dit normaal is, en of dit no[lees meer...]g minder wordt? Van de werking heb ik nog niks gemerkt, maar dat kan ook langere tijd duren is me verteld.

08-01-2023 | Vrouw | 30
Netelroos
Na een behandeling met antihistamine en onvoldoende effect overgegaan op injecties. Deze gedurende de twee jaar opgebouwd en afgewisseld in 2, 3 of 4 injecties en het verkorten van intervallen met 3 of 4 weken. Helaas bleven de klachten. Daarnaast slikte ik 4 stuks levocetrizine en meerdere stootkuren prednison/prednisolon gehad. Vooral last van de bijwerkingen en om die r[lees meer...]eden nu gestopt. Meer dan 25 kg aangekomen door deze behandeling en vocht vasthouden. De prikken zijn geen prettige prikken vanwege de vloeistof (koud en stroperig). Al lange tijd zoekende naar welke dosering wel helpt, maar klachten bleven. De knoop doorgehakt omdat de klachten niet opwegen tegen de voordelen. Er is nu weinig andere mogelijkheden en ben ik gestart met een eigen UV-behandeling bij een professional. Hier meer effect mee dan de spuiten!

05-07-2011 | Vrouw | 30
Astma
Sinds nov 2010 krijg ik 1x per 2 weken 4 injecties. Ik moet dan voor de tijd bloedprikken en wordt mijn longfunctie bekeken. Het enige nadeel is dat ik een half uur heen en een half uur terug moet rijden, maar verder ben ik erg tevreden over dit (wonder!) medicijn! Mijn astma klachten zijn sterk verminderd en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik krijg de injecties in mijn[lees meer...] bovenarm en ze zijn wel erg gevoelig. Maar ik kan in mijn dagelijkse leven nu veel meer dan een jaar geleden! Nu ben ik nog wel op zoek naar een aantal reacties van vrouwen die de Xolair hebben gebruikt in de zwangerschap. Mijn LA geeft aan dat ik niet meer zonder de Xolair kan en het advies is dat ik beter met Xolair zwanger kan zijn dan zonder. Benauwd zijn is ook erg slecht voor de baby. Helaas kan ik erg weinig vinden. Dus mochten er vrouwen met ervaringen zijn, ik ben erg blij met een reactie!

27-04-2011 | Vrouw | 31
Allergisch-Astma
Vandaag mijn 2e x de injectie's gehad. Ik krijg er 4 per keer 625 mg in totaal. Net als eigenlijk iedereen zijn de injecties erg vervelelend,ik krijg ze nu nog in mijn bovenarmen,maar de volgende keer toch maar vragen of ik ze in mijn bovenbenen mag hebben.(dit zou minder pijnlijk moeten zijn)Bijwerkingen: - Moe,erg veel moe,- Hoofdpijn en gevoel van een beetje grieperi[lees meer...]g zijn. Geen uitslag Nou ben ik een moeder van 2 kinderen,dus dat valt niet altijd mee. Tja...nog 14 injecties te gaan,maar ik hoop dat ik er echt baat bij ga krijgen.