Ervaringen met Xolair

Spiriva (159 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (19 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

13-11-2012 | Vrouw | 71
Astma
Heel mijn leven heb ik in een glazen kooi geleeft, Ging ik ergens heen volgde altijd een heftige aanval.ziekenhuis in en uit , medicijnen , mijn kinderen dweilde en stofzuigde. Nu na zoveel jaren voel ik mij 17 jaar in plaats van 71. Kan eindelijk bij onze kinderen en kleinkinderen op bezoek en heb na de behandeling nooit meer een aanval gehad, fiets, loop en sport ik kan [lees meer...]alles . Ben zelfs mijn medicijnen aan het afbouwen. Gebruik alleen nog maar 1keer per dag een pufje . Wat duur . geen ziekenhuis opname meer , geen huisarts meer , geen medicijnen. Zo wil ik honderd worden, mijn leven is met een goud randje gekleurd. Dank je wel Xolair.

20-04-2011 | Man | 69
Zwaar astma
Gebruik reeds 4,5 jaar xolair, om de 14 dagen 3 volledige injecties (450 mg) ook wel enkele bijwerkingen, waar je op den duur aan went. Zeker omdat de xolair mijn levenskwaliteit enorm verbetert heeft, de longarts spreekt zelfs over een medisch wonder. Longfunctie enorm verbeterd en geen zware astma aanvallen meer.

19-01-2018 | Man | 63
Astma
Het benauwdheid gevoel is bijna gelijk verdwenen, het hoesten is veel minder. Echter vermoeidheid is een probleem, dit wordt wel minder na verloop van enkele dagen. Ik ga nu via trainingen proberen de conditie te verbeteren.

08-08-2016 | Vrouw | 62
omalizumab (150mg)
al vele jaren last van csu nu eindelijk iets gevonden xolair, maar wel veel bijwerkingen: misselijk, depri, vermoeid, benauwd, diarree, zweten, duizelig.. Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

09-03-2016 | Man | 62
omalizumab (1mg/mg)
Astma
In het begin van de behandeling plotse hevige astma-aanval enkele uren na de injectie, vandaag alllergische reactie (vlekken in het gezicht, pijn in gewrichten, onwel voelen)

29-11-2021 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

30-08-2018 | Man | 57
omalizumab (600ml)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik sind eind 2016 Xolair. De hoeveelheid is 600 ml per 14 dagen. Sinds ik Xolair gebruik heb ik GEEN inhalaties meer gebruikt als vertolken of xerotide. Ben zelfs niet meer kort geweest.

22-06-2013 | Vrouw | 55
Astma
De derde serie prikken gehad, hoogste dosering elke twee weken vier prikken in de boven arm. ik laat twee armen tegelijk prikken dat gaat prima. ik loop maar tegen één ding aan en dat is dat ik onwijs moe ben. van een slechte slaper, kan ik nu goed slapen dus dat is fijn. Maar als ik uit mijn bed kom ben ik al moe, overdag geregeld doodmoe.Gaat dit over naar verloop van t[lees meer...]ijd? ik hoor het graag Irma

21-06-2018 | Vrouw | 52
Netelroos
Hallo, Sinds 2016 heb ik last van chronisch urticaria Netelroos Nam 34 mg medrol en vier anti jeuk pillen per dag en geen resultaat Gebruik deze spuiten (2x 150 mg, 1keer per maand )in de buik en dit al twee jaar geen last meer van netelroos en geen bijwerkingen gehad ervan .

23-05-2016 | Vrouw | 52
Netelroos
Sinds eind jan/2016 heb ik last van chronisch urticaria, ruim 15 jaar geleden werd er ook lupus vastgesteld. Voor de urticaria kreeg ik tot op heden 2 maal een inspuiting van 150 ml xolair (om de maand 2x 75 ml), tot op heden geen enkel resultaat. Zijn er nog gebruikers die na de 3 of 4 de inspuiting maar eerst resultaat hadden ? Tevens gebruik ik ook Loratadine 1 table[lees meer...]t per dag. Plaquenil voor de Lupus heb ik tijdelijk moeten stopzetten omwille van hartkloppingen, waarschijnlijk door de combinatie van de nieuwe medicatie. Zijn er nog lotgenoten die deze ervaring erkennen ?

13-02-2012 | Man | 51
Astma
heb nu 8 behandelinge gehad en ik moet zeggen dat het me de benauwdheid een stuk beter gaat. Wel heb im een behoorlijk grieperig gevoel en ook veel spierpijn, vooral in m'n bovenlichaam. Er is me verteld (door de arts) dat het 1 tot 1 1/2 jaar kan duren voordat men een waardevol oordeel kan geven over mijn reactie op het medicijn. Ik moet dus misschien iets meer geduld heb[lees meer...]ben...

21-06-2022 | Vrouw | 49
Netelroos
Ik heb chronische spontane urticaria waarvoor ik met succes werd behandeld met Xolair. Plots kreeg ik van de adviseur geen Xolair meer voorgeschreven. Mijn laatste spuiten dateren van 4/4 Ik had geen klachten tot vandaag, nu terug urticaria 😢 Zijn er nog mensen die plots moeten stoppen hebben? Wat nu?

27-09-2011 | Man | 49
Astma
Al enige jaren heb ik zwaar astma. Regelmatig moet ik onder behandeling komen bij de longarts of huisarts die mij prednison voor schreven. Afgelopen jaar 2010 heb ik zeker een keer of 6 a 7 een kuur moeten hebben. mijn long volume zakte terug naar 3,0 liter in plaats van de 4,3 liter die ik nodig heb. Op 25 augustus 2011 heb ik mijn eerst spuiten gehad. Vond dat een span[lees meer...]nend moment, zeker om dat je er nog al eens wat negatieve signalen en verhalen over leest. Ik moet zeggen dat ik wel een allergische reactie gehad heb... hierdoor is er Tavvgyl en prednison via een infuus in gespoten. Ik voelde een soort van verdoving in mijn gezicht op treden een dikkere tong kreeg ik. Net alsof je bij de tandarts verdoofd bent..... Door de Tavegyl werd ik duf en heb 3 uurtjes geslapen waar na ik naar huis mag. Achter af vond ik de reactie wel mee vallen. momenteel heb ik de 3e injectie gehad en voel me er goed bij... veel lucht lijkt het en kan veel makkelijker trap lopen. De voor uitzichten en mijn verwachtingen zijn erg positief. Kortom een aan rader voor de astma patiënt.....

21-03-2011 | Man | 49
Allergieen en astmatische brongitis
Voor veel mensen die ik gesproken heb, is de injectie het ergste. Geef aan als je geinjecteerd wordt dat je zo hoog als mogelijk in je bovenbeen geprikt wil worden. Geef zelf aan als ze te snel injecteren, en vraag of ze dat langzamer willen doen. Laat ze maar rustig de tijd nemen, des te minder heb je er last van.Tijdens het injecteren je tenen wibbelen, zorg voor een [lees meer...]snellere doorgang. Heb veel baat bij xolair, ondanks de paar bijwerkingen die ik heb, zoals soms lichte hoofdpijn,maagklachten,duizeligheid,moeheid,gewichtstoenamen.Mijn allergieen waren zo goed als weg.

23-04-2023 | Vrouw | 48
Netelroos
Tien jaar last gehad van heftige cholinergische urticaria (bij inspanning/stress), dit is het eerste dat echt lijkt te helpen, al na de eerste maandelijkse toediening! Ik kan weer in beweging komen. Hoop dat het zo blijft. Acute keelpijn gedurende halve dag na toediening en lage rugpijn in de eerste twee weken, verder (nog) geen bijwerkingen.

18-03-2021 | Vrouw | 48
Netelroos
Heb zeer ernstige netelroos , heel veel jeuk slapeloze nachten . Heeft lang geduurd voor ze het gevonden hebben ondertussen heel mijn lichaam vol littekens van krabben , niet leuk . Ben nu 6 maanden bezig met injecties en bellozal veel beter maar niet weg . Ben ook wel wa kg bijgekomen ook ni leuk . Iemand een idee voor de littekens en overgewicht daar wil ik zeker vanaf [lees meer...].