Ervaringen met Ferinject

Bloedarmoede (17 meningen)
IJzergebreksanemie (17 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (109 meningen)
Hydrocobamine (31 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

17-05-2016 | Vrouw | 32
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Bloedarmoede
Aangezien er hier zo veel verhalen staan over bijwerkingen die lijken op griepachtige klachten wil ik hier toch ook mijn verhaal over delen. Ik heb inmiddels al heel wat keren ferinject via het infuus gehad en in mijn geval is de oplossing voor de bijwerkingen om het veel langzamer in te laten lopen, ipv het gebruikelijke half uur in twee uur en dat scheelt bij mij een hel[lees meer...]eboel. Was er anders ook een paar dagen flink ziek van met pijn in mn hele lichaam, vooral in de gewrichten. Daarbij koorts, en ook heel erg transpireren s nachts. Sinds het langzamer gegeven word ben ik wel wat moe de dagen erna en heb ik 1 nacht dat ik erg transpireer en daarna voel ik me weer ok en begin ik me beter te gaan voelen dan voor het infuus. Hoop dat anderen ook iets hebben aan deze tip, die anderhalf uur extra aan t infuus liggen is n stuk minder vervelend dan je er zo ziek van te voelen. Overigens had ik verder geen overgevoeligheidsreacties als bultjes of roodheid of andere dingen die daarop wijzen dus kan niets zeggen over of het daar ook bij uitmaakt.

30-09-2015 | Man | 64
ferricarboxymaltose (500mg)
De ziekte van Rendu Osler Weber gaat samen met dagelijks bloedneuzen. Door die bloedneuzen chronische bloedarmoede. Ik heb last van Ferrogradumet en Ferrofumaraat. Krijg nu sinds ongeveer 2 jaar eenmaal per 4 weken infuus met 500 mg Ferinject. Na de eerste keer kreeg ik hoofpijn. Daarom is de infuussnelheid lager gemaakt naar 250 ml per uur. Sindsdien geen problemen meer. [lees meer...] Het nadeel van deze manier van ijzerinname is dat ik elke 4 weken 2 uur in het ziekenhuis lig voor dit infuus.

24-08-2015 | Vrouw | 68
ferricarboxymaltose (1000mg)
IJzergebreksanemie
Vanaf februari dit jaar erg moe, bleek een laag Ferritine gehalte te hebben van 3, normaal 20-150 voor vrouwen. Aangezien ik heel ziek word van staaltabletten vond de specialist dat ik een ijzerinfuus nodig had. Tijdens het inlopen had ik alleen het idee dat ik verkeerd op de stoel zat en kreeg het warm. Toen ik naar huis ging kreeg ik gewrichtspijn en spierpijn. Ik was do[lees meer...]odmoe en 's nachts heb ik zodanig getranspireerd dat het leek alsof ik onder de douche gestaan had. In twee dagen was ik 3 kilo afgevallen en ik heb nog steeds gewrichtspijn, ben benieuwd of dat nog over gaat. De specialist weet op dergelijke vragen geen antwoord. Ook wordt gezegd dat het bijna niet voorkomt. Als ik hier de verhalen lees dan denk ik dat de bijwerkingen meer voorkomen dan de artsen weten of willen weten. Hoeveel weet de ondervrager van ferinject? kan geen juiste antwoorden invullen.

12-08-2015 | Vrouw | 38
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
IJzergebreksanemie
Ik heb al jaren ijzergebrek en dan niet een beetje maar een waarde van 3.4. Nooit last van gehad, nooit problemen mee gehad. Het is een familiekwaal. Mijn moeder heeft het en mijn zus ook. Nu ben ik 36 weken zwanger en ze krijgen met medicijnen mijn ijzer niet omhoog en zijn bang dat als ik beval en veel bloed verlies ik een bloedtransfusie nodig heb dus dan maar een Feri[lees meer...]nject infuus. Gisteren gehad dus ik weet nog niet wat het effect zal zijn, zou een dag of 8 duren voor ik er iets van ga merken maar wat ik nu wel heb, in tegenstelling van voor het infuus is dat ik nu zo slap ben als een vaatdoek, er komt niks uit mijn handen en zou het liefst heel de dag op bed willen liggen. Ook ben ik licht misselijk. Ik kan wel eten maar voel me gewoon niet 100%. het zullen de bijwerkingen wel zijn maar hoop dat het snel over gaat. Ik moet namelijk nog genoeg doen voor de komst van ons kleintje ;-)

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferricarboxymaltose
doordat mijn ijzer en hb zo laag zijn besloot de maag/lever/darm arts mij een ijzerinfuus te geven. tijdens het inlopen had ik nergens last van, ik ging om 15.00 weer naar huis. om 22.30 kreeg ik ineens hevige spierpijn over mijn hele lichaam, armen , benen, nek, vingers, rug. naar de 1e hulp post gegaan, daar heb ik hydrocortison via een infuus gehad, en ben voor een n[lees meer...]acht opgenomen. nu ben ik 4 dagen verder en heb alleen nog stijve vingers, duizeligheid is weg. over 4 weken weet ik of het geholpen heeft. aangezien ik het van de bloedonderzoeken moet hebben, ik heb zelf nergens last van. ik ga ervan uit dat het wel geholpen heeft. alleen voor mij geen tweede keer meer.

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Vanwege terugkerende bloedarmoede schreef de internist een infuus voor met ferinject. Begin vorige week gekregen. In eerste instantie merkte ik niks, had tijdens het infuus (dat duurde anderhalf uur) ook geen last van bijwerkingen gehad. In de eerste dagen erna wel extra moe (was ik al vanwege de bloedarmoede), spierpijn, kriebelingen in armen en benen, jeuk, maar niet[lees meer...] heel ernstig. Begin deze week merkte ik dat het aansloeg: ineens had ik weer energie! Wat een verschil met die kuurtjes waarvan ik er al tientallen heb geslikt. Niet alleen duurt het daarmee weken voor je effect merkt, van de staalpillen krijg ik altijd maagpijn en van de bruistabletten word ik misselijk. Ben hier dus heel erg tevreden over.

03-05-2013 | Vrouw | 35

26-08-2012 | Man | 52
Bloedarmoede
Ijzergehalte wilde maar niet hoger worden, ondanks tabletten. MDL arts besloot een ferinject via infuus voor te schrijven. Donderdagmiddag in ongeveer een half uur gebeurd 1000MG. Vrijdag geen reactie, zaterdag en zondag grieperig pijn in gewrichten, rug en koorst, en erg moe. Lagere bloedruk dan normaal.

22-05-2012 | Vrouw | 23
ferricarboxymaltose
Ik heb een hele lage ijzer in mijn bloed. Ik heb heel erg lang last gehad van vermoeidheid, duizeligheid, concentratieproblemen.. viel heel snel in slaap (tijdens tv kijken, boek lezen, reizen etc..) Ook heb ik heel lang ijzertabletten gebruikt, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen..en vandaag de ijzerinfuus gehad (1000 mg) Ik merk er nu nog niet zoveel van, maar he[lees meer...]b wel huiduitslag gekregen:(:( ik hoop dat het snel weer overgaat want het ziet er echt niet uit!

13-02-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Middel in ruim een uur toegediend en daarna vrolijk naar huis, dag later lichte vorm van diarree en enkele dagen een metaalachtige smaak in de mond, Samen met reeds verkregen B12 injectieds gaat het me nu een week na het eerste ifuus veel beter af dan voorheen. Op naar volgende sessie.

08-09-2011 | Man | 31
Bloedarmoede
De dag na het infuus standaard ziek/grieperig. Daarnaast had ik na mijn 3e infuus last van slapeloosheid. Wel na 4 weken de eerste tekenen van herstel, meer energie en helderder in mijn hoofd.

23-08-2011 | Vrouw | 30
Anemie
Bij toediening infuus in shock geraakt als reactie op dit medicijn. Er wordt GEEN proefdosis gegeven. Had fataal kunnen aflopen. Daarna lekkende vaten gekregen en heel erg oedeem. Wat maanden na dato nog niet verdwenen is. Behoorlijk gevaarlijk medicijn.

15-10-2010 | Vrouw
Ijzertekort