Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

15-07-2022 | Vrouw | 52
IJzergebreksanemie
In verband met te laag Ferritine gehalte, waarschijnlijk de oorzaak van mijn haaruitval, kreeg ik Ferrofumaraat voorgeschreven( via dermatoloog). Begonnen met 200 mg om de dag. Na 22 dagen slikken (11 pillen in totaal) gestopt omdat ik als een nachtkaars uitging. Voelde me erg beroerd, geen eetlust meer, futloos, maagpijn, algehele malaise. Gestopt, maar heb vijf maanden[lees meer...] klachten gehouden, ben in die tijd vijf kilo afgevallen, aangezien ik nog maar weinig kon verdragen: vruchten yoghurt, geroosterd brood, aardappelen, gekookte groenten. dat was het zo'n beetje. Alle plezier in eten was mij vergaan. Zelfs nog een maagonderzoek gehad, omdat ik maar bleef vermageren. Gelukkig geen afwijking gevonden. Kennelijk wordt Ferrofumaraat door sommigen zeer slecht/niet verdragen. Anderen hebben geen enkele last, dus het is een kwestie van uit proberen, maar ga er niet te lang mee door als je zulke ingrijpende klachten hebt. Na vijf maanden waren de klachten weg en ben ik met 100 mg begonnen twee keer per week om te zien of ik dat wel verdroeg, maar nu na de tweede pil met innemen gestaakt. Weer enorme last van mijn maag, misselijk, geen eetlust en ziek. Ik ben nu op zoek naar een ijzersupplement wat minder bijwerkingen geeft en lees positieve verhalen over Pure Ferro, veel mensen geven aan dat die tabletten niet zwaar op de maag liggen, er zit minder ijzer in, maar beter iets dan niets. Pas als mijn maag weer helemaal ok is ga ik die proberen. Wat mij zo erg is tegengevallen is dat ik ondanks stoppen met dit middel zolang nog negatieve effecten heb ondervonden.

05-07-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Wegens hevige bloedingen tijdens menstruatie was mijn ijzer te laag. Vorig jaar heb ik toen ook een kuur gekregen en behalve donkere ontlasting had ik geen last. Dit keer helaas anders. Al na de eerste pil extreme duizeligheid (continu gevoel van flauwvallen), misselijkheid, hartkloppingen, diarree en een maag die helemaal van slag is. Voel me ronduit zwaar beroerd en kan [lees meer...]bijna niet normaal functioneren. Ben inmiddels gestopt met het nemen van deze pil. Volgens de huisarts kunnen de klachten niet van deze pillen komen, maar zie nu dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Hopelijk voel ik mij snel weer beter. Wat een ellende zeg!!

26-06-2022 | Vrouw | 31
IJzergebreksanemie
Ferrofumaraat nu 7 weken in gebruik. Lijkt weinig effect te hebben gebruik deze 2 keer in de week en op de dag van inname lijk ik nog veel vermoeider en futlozer te zijn dan dat ik al was. Bij gebruik van vitakruid ijzer bisglycinaat lijkt het effect veel beter te werken en voel ik mij een stuk beter.

14-06-2022 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

04-06-2022 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Door maagverkleining ijzertekort opgebouwd, nu al sinds een poos 1xdgs 2 tabletten van 200mg ik moet voor een goede opname 1000mg vit c ernaast innemen. Ik verneem heel sterk dat als ik de tabletten overdag inneem ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen, ik word draaierig/zweterig en krijg een naar gevoel in mijn buik. Als ik ze bij het avondeten of later inneem gaat he[lees meer...]t goed.

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

02-01-2022 | Vrouw | 49

26-12-2021 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik moet ferro 100 mg gebruiken, en deed dat eerst om de dag vanwege boven genoemde bijwerkingen. Maar daar ging de waarde niet van omhoog. Dus ik ging weer naar 100 per dag en tijdens de lunch. Ik heb al die tijd elke dag maagpijn en voel hartkloppingen en ben onrustig en opgefokt! Sinds vandaag mee gestopt , ik neem het niet meer want het verpest meer dan dat het bijd[lees meer...]raagd, heel jammer want wat nu?

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

05-05-2021 | Man | 24
Zwangerschap
Zoals vele weten krijg je van dit medicijn donkere ontlasting en kun je verstopping krijgen ? Dit tweede heb ik gelukkig niet gehad ik moest juist vaker naar de wc en had veel last van m’n darmen ! Daar naast een ontziende jeuk op de benen en armen wat is gebleven tot ik gestopt ben met dit medicijn. Kon er amper van slapen verschrikkelijk !!