Ferrofumaraat

Foliumzuur (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

14-09-2016

Bloedarmoede

Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2
15-05-2016

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Na enkele dagen al veel last van obstipatie. Erg vervelend! Kreeg er ook buikpijn van (vooral door de obstipatie die ik kreeg) en was erg misselijk. Neem het nog steeds in vanwege laag ijzergehalte waardoor haaruitval. Tot nu toe minimaal effect.
21-04-2016

Bloedarmoede

ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.
06-04-2016

IJzergebreksanemie

Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.
10-09-2015

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].
01-05-2015

Bloedarmoede

Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.
22-03-2015

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

vrijwel geen last van bijwerkingen, voel me wel fitter sinds ik dit medicijn gebruik.
21-02-2015

Bloedarmoede

Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.
14-01-2015

IJzergebreksanemie

ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!
24-11-2014

Bloedarmoede

In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.
02-10-2014

IJzergebreksanemie

Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.
16-04-2014

Bloedarmoede

Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.
07-04-2014

IJzergebreksanemie

voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.
19-03-2014

Bloedarmoede

Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.
09-03-2014

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.
13-01-2014

Bloedarmoede

Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum