Ferrofumaraat

Foliumzuur (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

07-04-2014

IJzergebreksanemie

voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.
19-03-2014

Bloedarmoede

Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.
09-03-2014

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.
13-01-2014

Bloedarmoede

Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.
21-12-2013

Maagklachten

Sorry maar dit kan toch niet, ik slik nu bijna 3 weken maar ik heb na zeer vervelende maagklachten ff een pauze ingelast. Mijn maag moet helen, mijn ouders en zus die lopen al bij de dokter met ernstige maagklachten en nee ik wil daar niet bij horen. Ik denk zelf dat dit niet goed is en het is bevestigd doordat ik vandaag weer ben begonnen met slikken en ja hoor vannacht [lees meer...]was het weer raak werd kapot misselijk wakker, nog even en men gaat denken dat ik zwanger ben aangezien ik de hele dag misselijk ben en mijn dagelijkse taken niet kan doen het einige wat ik wil is in mijn bed liggen..pfffffffffff terwijl ik dit aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik hiermee zsm mee moet stoppen het heeft meer nadelige effecten dan positieve. Ik ga dit bespreken met mijn huisarts as maandag want ik trek dit niet meer....
19-08-2013

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.
07-08-2013

Bloedarmoede

Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?
25-07-2013

Bloedarmoede

Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.
13-06-2013

Bloedarmoede

Hielp prima om mijn HB waarde weer op peil te krijgen. Ik heb alleen de eerste weken wel erg last van maag en darmklachten gehad. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, obstipatie. Het maakte niet uit of ik ze voor of na het eten innam. Uiteindelijk hebben de tabletten wel geholpen, dus dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen ook maar voor lief.
15-01-2013

Bloedarmoede

Omdat ik ernstige bloedarmoede had, heeft de huisarts mij Ferrofumaraat voorgeschreven. Dot moest ik 3 maanden lang gebruiken...3 maal daags 5 ml. Het leek wel of het gelijk werkte...ik voelde mij gelijk beter. De enige bijwerking die ik had was zwarte ontlasting. Ik had een extra bijwerking....in de positieve zin. Sinds ik Ferrofumaraat gebruikte kon in ineens wel tegen k[lees meer...]noflook, daarvoor kreeg ik er altijd maagzuur van..nu leek het wel alsof ik een beschermlaagje in mijn maag had gekregen.
01-11-2012

Bloedarmoede

Ik kan sinds deze medicijn elke ochtend naar de wc wel harde ontlasting lijkt wel soms konijnen keutels en de ontlasting is pik zwart, heb wel veel darmkrampen. Wel merk ik dat het iets helpt, de duizeligheid is na het bukken afgenomen.
13-02-2012

Crohn

29-06-2011

Ferritine te laag, ijzertekort

In 6 weken tijd is mijn ferritine van 10 naar 230 gegaan. Dus na zes weken ben ik al klaar met de kuur terwijl dit vaak wel een half jaar kan duren. Bijwerkingen: zwarte ontlasting, vaak diarree ofwel erg zachte ontlasting, snelle stoelgang. Vooral de laatste week kreeg ik erge hoofdpijn, maar weet niet of het aan dit medicijn ligt. Ben nu een dag gestopt en de hoofd[lees meer...]pijn is verdwenen
11-03-2011

Psoriasis

23-01-2011

Te laag hb in bw

Meteen na het gebruik / inname krij ik last van obstipatie.
23-01-2011

Bloedarmoede

mijn ontlasting wordt er zwart van

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum