Bloedarmoede (45 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

07-01-2018 | Man | 62
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk vooral op de benen, huiduitslag, maag & darmproblemen, enorme last van darmgassen, zwaar gevoel op de maag. Stoelgang geen probleem. Ga ermee stoppen, probeer (Roosvice ferro met extra ijzer)..!

27-06-2017 | Vrouw | 27
Abnormaal vaginaal bloedverlies
I had dry mouth and throat with tingling feeling in the face and lips and weakness. I had problems with breathing along with vomiting and diarrhoea and nervousness. Lots of chest pain and abdominal pain with weakness of muscle.

21-04-2016 | Vrouw | 60
Bloedarmoede
ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.

06-04-2016 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.

21-02-2015 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.

14-01-2015 | Vrouw | 34
IJzergebreksanemie
ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.

18-04-2009 | Man

22-07-2022 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Bloedarmoede door ijzergebrek. Fabrikant weet ik noet want de medicijnen heb ik niet bij de hand. Gestart met tabletten 19 mei ivm laag hb van 6.5/7.0 en lage ferritine van 5 en ijzerwaarden Deze week was ferritine 7 en hb 7.5. Het doet dus zijn werk. Wel gaf ik aan bij huisarts dat ik telkens en nog steeds duizelig bent. Antwoord was 7.5 is ondergrens dus dat kan klo[lees meer...]ppen. Vandaag stap ik uit de auto en ik ben zo enorm duizelig dat het lijkt of ik flauwval. Vanochtend tablet ingrnomen. Vervolgens 5 min met mijn hood tussen mijn benen gezeten. Alles inlangs laten checken invl bloeddruk/hartslag/suiker dus hier ligt het niet aan. Een ander ding is licht rode vlekken op mijn buik en rug die er eerst niet waren. Ik ga dus maandag wederom naar arts voor bovenstaande. Ik denk bijna dat ik allergisch ben echter deze bijwerkingen staan niet op de bijsluiter wel lees ik hier ook duizelig. Het lijkt wel of de duizeligheid meer wordt ipv minder...

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

05-05-2021 | Man | 24
Zwangerschap
Zoals vele weten krijg je van dit medicijn donkere ontlasting en kun je verstopping krijgen ? Dit tweede heb ik gelukkig niet gehad ik moest juist vaker naar de wc en had veel last van m’n darmen ! Daar naast een ontziende jeuk op de benen en armen wat is gebleven tot ik gestopt ben met dit medicijn. Kon er amper van slapen verschrikkelijk !!

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

15-09-2020 | Vrouw | 25
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

16-08-2020 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum