Bloedarmoede (44 meningen)

Losferron (13 meningen)

25-03-2020 | Vrouw | 51
ferrofumaraat (100mg)
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

02-01-2022 | Vrouw | 49

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

23-04-2018 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
After a couple days of using this medication I experienced a strange sensation in de middle of the night like a heavy vibration coming from my heart like a phone planted in your chest or vibrator on high speed. That radiated down to my stomach and legs with a tremor like feeling. Also a feeling like a shunt that was implanted in me that was clogged and you could feel[lees meer...] the wave or current of blood /surcharge through out my body I thought I was dying. It lasted a few minutes but felt the aftermath of it through out the day like a burning holding sensation of a clinched fist around my chest.. I called my M.D. who told me to come see him. But guess I will not be taking this shit anymore.! Are these pharmaceutical companies trying to kill us instantly.?! Horrible they should put this symtom as a 1st warning before taking this crap. I rather have them take out my uterus that taking this crap to have this horrible feeling again. NEVER AGAIN.!

07-08-2013 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

01-12-2020 | Vrouw | 46
Vermoeidheid
Na aanmelding Sanquin voor het geven van bloed kreeg ik een afwijzing omdat mijn ferritine gehalte erg laag was. Oorzaak waarschijnlijk heftige menstruatie sinds 1 jaar. Ik voelde mij ook wel vermoeid. Dus ijzer gaan slikken 3x per dag 200 mg. Ik slik het nu 3 maanden. Ontlasting is sterk verkleurd en wat dunner dan normaal maar geen diarree. Ik voel me minder vermoeid en [lees meer...]mijn menstruatie is heeft ineens 2 maanden overgeslagen, wat ook aan de premenopauze kan liggen. Kortom, ik ben erg tevreden over de ferrofumaraat. Misschien ga ik wel afbouwen naar 2x per dag want de tablet in de middag vergeet ik nogal eens.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.