Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

19-03-2018 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.

25-07-2013 | Vrouw | 53
ferrofumaraat
Bloedarmoede
Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.

11-04-2024 | Vrouw | 52

winderigheid opgezette buik buikpijn

Ik kan iedereen met bijwerkingen aanraden om over te stappen op IJzer Bisglycinaat in plaats van ferrofumaraat. IJzer Bicglycinaat (ander type ijzer) geeft geen darmklachten en neemt heel goed op. Mijn ijzerwaarde steeg daarmee ineens wél heel goed. Ik snap niet waarom artsen nog steeds ouderwets ferrofumaraat voorschrijven terwijl er een goed alternatief is. Vanwege vee[lees meer...]l te lage ferritinewaarden kreeg ik ferrofumaraat voorgeschreven. Hielp nauwelijks en het gaf veel darmklachten met zelfs slecht slapen tot gevolg. Het was niet te doen! Ook genant vanwege de hele dag extreem vieze stinkende winden (rotte eieren) terwijl ik daarvoor nooit winderig was.

15-07-2022 | Vrouw | 52
IJzergebreksanemie
In verband met te laag Ferritine gehalte, waarschijnlijk de oorzaak van mijn haaruitval, kreeg ik Ferrofumaraat voorgeschreven( via dermatoloog). Begonnen met 200 mg om de dag. Na 22 dagen slikken (11 pillen in totaal) gestopt omdat ik als een nachtkaars uitging. Voelde me erg beroerd, geen eetlust meer, futloos, maagpijn, algehele malaise. Gestopt, maar heb vijf maanden[lees meer...] klachten gehouden, ben in die tijd vijf kilo afgevallen, aangezien ik nog maar weinig kon verdragen: vruchten yoghurt, geroosterd brood, aardappelen, gekookte groenten. dat was het zo'n beetje. Alle plezier in eten was mij vergaan. Zelfs nog een maagonderzoek gehad, omdat ik maar bleef vermageren. Gelukkig geen afwijking gevonden. Kennelijk wordt Ferrofumaraat door sommigen zeer slecht/niet verdragen. Anderen hebben geen enkele last, dus het is een kwestie van uit proberen, maar ga er niet te lang mee door als je zulke ingrijpende klachten hebt. Na vijf maanden waren de klachten weg en ben ik met 100 mg begonnen twee keer per week om te zien of ik dat wel verdroeg, maar nu na de tweede pil met innemen gestaakt. Weer enorme last van mijn maag, misselijk, geen eetlust en ziek. Ik ben nu op zoek naar een ijzersupplement wat minder bijwerkingen geeft en lees positieve verhalen over Pure Ferro, veel mensen geven aan dat die tabletten niet zwaar op de maag liggen, er zit minder ijzer in, maar beter iets dan niets. Pas als mijn maag weer helemaal ok is ga ik die proberen. Wat mij zo erg is tegengevallen is dat ik ondanks stoppen met dit middel zolang nog negatieve effecten heb ondervonden.

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

17-07-2019 | Vrouw | 52
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .

25-03-2020 | Vrouw | 51
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

25-05-2023 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Ik heb altijd al last gehad van zware menstruaties, maar sinds kort houden ze bijna de hele maand aan - ik steek het op de overgang. Ik ben begonnen met deze tabletjes toen mijn HB gehalte gezakt was tot 5.6; inmiddels zit ik weer terug op 6.9 terwijl ik toch echt af en toe bijna 'leeg loop' dus ze zijn heel effectief. Ja, ik heb bijna elke hartkloppingen maar dat had ik[lees meer...] ook voordat ik deze tabletjes ging gebruiken. Ik ben er verder heel positief over en heb geen bijwerkingen. Ik slik elke ochtend op mijn nuchtere maag een tabletje (200 mg) in met wat water en 2 uur later ga ik eten. Ik ben niet misselijk, heb geen obstipatie en ik zorg ervoor dat de tabletjes mijn tanden niet raken. Sinds ik ze gebruik heb ik weer kleur op mijn wangen en gelukkig ook weer wat meer energie. Ik kan niet wachten tot de overgang voorbij is!

02-01-2022 | Vrouw | 49

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.