Bloedarmoede (44 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

06-04-2016 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.

15-01-2013 | Vrouw | 38
Bloedarmoede
Omdat ik ernstige bloedarmoede had, heeft de huisarts mij Ferrofumaraat voorgeschreven. Dot moest ik 3 maanden lang gebruiken...3 maal daags 5 ml. Het leek wel of het gelijk werkte...ik voelde mij gelijk beter. De enige bijwerking die ik had was zwarte ontlasting. Ik had een extra bijwerking....in de positieve zin. Sinds ik Ferrofumaraat gebruikte kon in ineens wel tegen k[lees meer...]noflook, daarvoor kreeg ik er altijd maagzuur van..nu leek het wel alsof ik een beschermlaagje in mijn maag had gekregen.

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

01-05-2015 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.

01-11-2012 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Ik kan sinds deze medicijn elke ochtend naar de wc wel harde ontlasting lijkt wel soms konijnen keutels en de ontlasting is pik zwart, heb wel veel darmkrampen. Wel merk ik dat het iets helpt, de duizeligheid is na het bukken afgenomen.

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat (200mg)
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

14-01-2015 | Vrouw | 34
IJzergebreksanemie
ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!

19-03-2014 | Man | 32
Bloedarmoede
Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.

13-01-2014 | Vrouw | 32
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Na laag hb, ferrofumaraat gekregen. meteen na een paar dagen kreeg ik pijn in m'n ogen van het zonlicht en dan niet perse van de zon zelf, maar gewoon daglicht met bewolking doet al zeer. nu vanavond rode bultjes op m'n bovenarmen ontdekt, dus ik denk dat ik allergisch ben/word. Nu onmiddellijk gestopt en morgen overleggen met dokter en of apotheek.

29-06-2011 | Vrouw | 32
Ferritine te laag, ijzertekort
In 6 weken tijd is mijn ferritine van 10 naar 230 gegaan. Dus na zes weken ben ik al klaar met de kuur terwijl dit vaak wel een half jaar kan duren. Bijwerkingen: zwarte ontlasting, vaak diarree ofwel erg zachte ontlasting, snelle stoelgang. Vooral de laatste week kreeg ik erge hoofdpijn, maar weet niet of het aan dit medicijn ligt. Ben nu een dag gestopt en de hoofd[lees meer...]pijn is verdwenen

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.