Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

16-04-2014 | Vrouw | 43
Bloedarmoede
Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Centrapharm ferofumaarat veel te veel bijwerking

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

22-01-2024 | Man | 39
IJzergebreksanemie
slik 2x 200 mg per dag en ik vind het een top medicijn moeheid verdwijnt en ik krijg het er lekker warm van alsof men bloed lekker loopt door mijn lichaam.

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

16-08-2020 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

12-07-2018 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

06-04-2016 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.

15-01-2013 | Vrouw | 38
Bloedarmoede
Omdat ik ernstige bloedarmoede had, heeft de huisarts mij Ferrofumaraat voorgeschreven. Dot moest ik 3 maanden lang gebruiken...3 maal daags 5 ml. Het leek wel of het gelijk werkte...ik voelde mij gelijk beter. De enige bijwerking die ik had was zwarte ontlasting. Ik had een extra bijwerking....in de positieve zin. Sinds ik Ferrofumaraat gebruikte kon in ineens wel tegen k[lees meer...]noflook, daarvoor kreeg ik er altijd maagzuur van..nu leek het wel alsof ik een beschermlaagje in mijn maag had gekregen.

19-06-2023 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (200mg)
Klacht was soort duizeligheid. Het helpt bij mij niet, om mijn ferritine omhoog te krijgen. Was 4 is nu 6 ... Ik ben al 3 maanden verder... Ik heb gelezen dat lage ferritine , angst en depressie kan veroorzaken. Ik hoop dat deze klacht ook meteen verdwijnt.

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .