Bloedarmoede (44 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

27-06-2017 | Vrouw | 27
Abnormaal vaginaal bloedverlies
I had dry mouth and throat with tingling feeling in the face and lips and weakness. I had problems with breathing along with vomiting and diarrhoea and nervousness. Lots of chest pain and abdominal pain with weakness of muscle.

21-12-2013 | Vrouw | 27
Maagklachten
Sorry maar dit kan toch niet, ik slik nu bijna 3 weken maar ik heb na zeer vervelende maagklachten ff een pauze ingelast. Mijn maag moet helen, mijn ouders en zus die lopen al bij de dokter met ernstige maagklachten en nee ik wil daar niet bij horen. Ik denk zelf dat dit niet goed is en het is bevestigd doordat ik vandaag weer ben begonnen met slikken en ja hoor vannacht [lees meer...]was het weer raak werd kapot misselijk wakker, nog even en men gaat denken dat ik zwanger ben aangezien ik de hele dag misselijk ben en mijn dagelijkse taken niet kan doen het einige wat ik wil is in mijn bed liggen..pfffffffffff terwijl ik dit aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik hiermee zsm mee moet stoppen het heeft meer nadelige effecten dan positieve. Ik ga dit bespreken met mijn huisarts as maandag want ik trek dit niet meer....

13-06-2013 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Hielp prima om mijn HB waarde weer op peil te krijgen. Ik heb alleen de eerste weken wel erg last van maag en darmklachten gehad. Misselijkheid, opgeblazen gevoel, obstipatie. Het maakte niet uit of ik ze voor of na het eten innam. Uiteindelijk hebben de tabletten wel geholpen, dus dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen ook maar voor lief.

23-01-2011 | Vrouw | 26
Te laag hb in bw
Meteen na het gebruik / inname krij ik last van obstipatie.

15-09-2020 | Vrouw | 25
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
Ik gebruik nu sinds een paar dagen 3x per dag 100mg ijzertabletten, en ik voel me beroerd.. Hevige buikpijnaanvallen, misselijk, duizelig, gevoel alsof ik moet overgeven (nog niet gebeurd gelukkig) en mijn hongergevoel is van slag (het ene moment geen eetlust en het andere moment verga ik van de honger). Ik lees hier wel veel dat de klachten uiteindelijk minder kunnen word[lees meer...]en en dat het dan wel helpt, dus ik geef het nog een tijdje de kans, maar anders ga ik overleggen met de arts of een andere dosering mogelijk is.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

05-05-2021 | Man | 24
Zwangerschap
Zoals vele weten krijg je van dit medicijn donkere ontlasting en kun je verstopping krijgen ? Dit tweede heb ik gelukkig niet gehad ik moest juist vaker naar de wc en had veel last van m’n darmen ! Daar naast een ontziende jeuk op de benen en armen wat is gebleven tot ik gestopt ben met dit medicijn. Kon er amper van slapen verschrikkelijk !!

27-08-2021 | Vrouw | 23

19-09-2018 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

18-09-2018 | Vrouw | 23

03-12-2019 | Vrouw | 22
IJzergebreksanemie
Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.

22-03-2015 | Vrouw | 21
ferrofumaraat (200mg)
vrijwel geen last van bijwerkingen, voel me wel fitter sinds ik dit medicijn gebruik.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

14-09-2016 | Vrouw | 19
Bloedarmoede
Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2

15-05-2016 | Vrouw | 18
ferrofumaraat (200mg)
Na enkele dagen al veel last van obstipatie. Erg vervelend! Kreeg er ook buikpijn van (vooral door de obstipatie die ik kreeg) en was erg misselijk. Neem het nog steeds in vanwege laag ijzergehalte waardoor haaruitval. Tot nu toe minimaal effect.