Bloedarmoede (45 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

29-06-2011 | Vrouw | 32
Ferritine te laag, ijzertekort
In 6 weken tijd is mijn ferritine van 10 naar 230 gegaan. Dus na zes weken ben ik al klaar met de kuur terwijl dit vaak wel een half jaar kan duren. Bijwerkingen: zwarte ontlasting, vaak diarree ofwel erg zachte ontlasting, snelle stoelgang. Vooral de laatste week kreeg ik erge hoofdpijn, maar weet niet of het aan dit medicijn ligt. Ben nu een dag gestopt en de hoofd[lees meer...]pijn is verdwenen

27-09-2019 | Vrouw | 34
ferrofumaraat (200mg)
Een paar uur na inname hevige diarree. En niet 1x, maar na elke tablet. Overweeg nu om te stoppen

14-01-2015 | Vrouw | 34
IJzergebreksanemie
ik ben 24 weken zwanger en was moe en futloos. Mijn hb werd geprikt en toen bleek dat dit behoorlijk was gezakt. Ik kreeg ferrofumaraat voorgeschreven. Na 2 dagen misselijk, ziek, braken, maagzuurbranden, vreemd gevoel in m'n benen. en nog minder energie dan voorheen. Na een week gestopt met innemen. En langzaam gaat het beter. Nog steeds moe, maar dat is beter dan [lees meer...]alle andere bijwerkingen bij elkaar! De misselijkheid was meteen weg. Ik ga mijn ijzer opkrikken door meer ijzerhoudende producten te eten! Nooit meer ferrofumaraat voor mij!

05-07-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Wegens hevige bloedingen tijdens menstruatie was mijn ijzer te laag. Vorig jaar heb ik toen ook een kuur gekregen en behalve donkere ontlasting had ik geen last. Dit keer helaas anders. Al na de eerste pil extreme duizeligheid (continu gevoel van flauwvallen), misselijkheid, hartkloppingen, diarree en een maag die helemaal van slag is. Voel me ronduit zwaar beroerd en kan [lees meer...]bijna niet normaal functioneren. Ben inmiddels gestopt met het nemen van deze pil. Volgens de huisarts kunnen de klachten niet van deze pillen komen, maar zie nu dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Hopelijk voel ik mij snel weer beter. Wat een ellende zeg!!

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

01-05-2015 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.

01-11-2012 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Ik kan sinds deze medicijn elke ochtend naar de wc wel harde ontlasting lijkt wel soms konijnen keutels en de ontlasting is pik zwart, heb wel veel darmkrampen. Wel merk ik dat het iets helpt, de duizeligheid is na het bukken afgenomen.

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. šŸ„³šŸ» Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

06-04-2016 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Heb lage hb door lange en heftige menstruaties, nu pil gekregen, dus geen menstruatie meer. Sinds 31 januari ferrofumaraat gekregen veel bijwerkingen, zo erg dat ik nu al 2 mnd niet met mijn kleine meisje kan spelen en al 2 mnd aan huis zit gekluisterd. Ik krijg niks anders van huisarts en nu 1.5 week geleden waren ze op en heb nu nog last van de bijwerkingen zoals druk en[lees meer...] vol gevoel in maag en misselijk en buikpijn, etc. Heeft er nog iemand daar last van. Ik dacht juist dat dokters je beter horen te maken en niet slechter moeten laten voelen.

15-01-2013 | Vrouw | 38
Bloedarmoede
Omdat ik ernstige bloedarmoede had, heeft de huisarts mij Ferrofumaraat voorgeschreven. Dot moest ik 3 maanden lang gebruiken...3 maal daags 5 ml. Het leek wel of het gelijk werkte...ik voelde mij gelijk beter. De enige bijwerking die ik had was zwarte ontlasting. Ik had een extra bijwerking....in de positieve zin. Sinds ik Ferrofumaraat gebruikte kon in ineens wel tegen k[lees meer...]noflook, daarvoor kreeg ik er altijd maagzuur van..nu leek het wel alsof ik een beschermlaagje in mijn maag had gekregen.

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

16-08-2020 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

12-07-2018 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk!!! Wanneer de zon meer gaat schijnen jeuk op hootfd en huid. Knettergek word ik ervan. Ik slik het vanwege gastric bypas en geen galblaas meer. Geen idee of ik mee kan stoppen maar ik ga het een tijdje proberen want ik word gek vd jeuk

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum