Bloedarmoede (32 meningen)

Venofer (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

18-06-2019 | Vrouw | 49
IJzergebreksanemie
Wetenschappelijk is bewezen dat het innemen van minder ijzer net zo efficiënt werkt (zelfs beter doordat je lichaam geen stijging van stoffen aan hoeft te maken die ijzer opname voorkomen) en zo bijwerkingen vrijwel niet voorkomen. Ik ben van 2x200mg overgestapt naar 1x60 mg ( suspensie) en dit heeft mijn anemie ook verholpen. Heb geen bijwerkingen gehad. Google maar op "i[lees meer...]jzer supplement" bij anemie, minder is beter.

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferrofumaraat (200mg)
ik heb al een tijd een laag ijzer en hb. ik kreeg ferro en moest deze 3x per dag slikken, helaas ging mijn hb en ijzer niet omhoog. als bijwerking had ik in het begin last van mijn maag, ik heb tot tegenstelling van andere diarree in plaats van verstopping.

25-03-2020 | Vrouw | 51
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

17-07-2019 | Vrouw | 52
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .

19-03-2018 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.

11-03-2011 | Man | 55
Psoriasis

13-02-2012 | Man | 56
Crohn

24-02-2020 | Vrouw | 60

21-04-2016 | Vrouw | 60
Bloedarmoede
ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.

07-01-2018 | Man | 62
ferrofumaraat (200mg)
Jeuk vooral op de benen, huiduitslag, maag & darmproblemen, enorme last van darmgassen, zwaar gevoel op de maag. Stoelgang geen probleem. Ga ermee stoppen, probeer (Roosvice ferro met extra ijzer)..!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum