Ferrofumaraat

Venofer (17 meningen)
Losferron (13 meningen)

02-10-2014

IJzergebreksanemie

Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.
21-08-2019

Bloedarmoede

ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.
17-07-2019

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .
19-03-2018

IJzergebreksanemie

Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.
25-07-2013

Bloedarmoede

Wegens terugkerende bloedarmoede sinds ruim 20 jaar regelmatig kuurtjes gehad met staalpillen, altijd maagpijn. Heb in het verleden aantal maagzweren gehad dus niet echt fijn.
11-03-2011

Psoriasis

13-02-2012

Crohn

21-04-2016

Bloedarmoede

ik kreeg de eerste dag 's avonds na de inname van de 2e tablet al last van raar hartritme, geen link gelegd met tabletten, volgende dag weer 2 genomen en die nacht volledig verstoord hartritme, moest er meteen mee ophouden, heb nu na 3 weken nog steeds last van een verstoord hartritme... neem ze nooit meer in.
07-01-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Jeuk vooral op de benen, huiduitslag, maag & darmproblemen, enorme last van darmgassen, zwaar gevoel op de maag. Stoelgang geen probleem. Ga ermee stoppen, probeer (Roosvice ferro met extra ijzer)..!
30-09-2019

Bloedarmoede

Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.
24-04-2018

Ferrofumaraat (ferrofumaraat)

Bij gebruik zoals voorgeschreven door de huisarts kreeg ik veel last van maag en darmklachten. Er blijkt een studie in het Radboud UMC in Nijmegen uitgevoerd te worden naar het verbeteren van gebruik van ijzertabletten. De therapietrouw blijkt namelijk erg laag te zijn door de vaak voorkomende heftige bijwerkingen. IJzer wordt in het lichaam alleen in het eerste kleine[lees meer...] stukje van de dunne darm uit het voedsel gehaald. Bij inname van de tabletten van 200 mg bleek in dat kleine stukje darm maar ongeveer 10/20 % van de tablet opgenomen te worden. 80/90% gaat dus ongebruikt verder de dunne en dikke darm in waar het o. a voor een verstoring van de darmflora zorgt met de daarbij behorende bekende klachten zoals zwarte ontlasting en diarree. Er is bij proefpersonen gestart met het toedienen van 40 mg 1 x in de twee dagen. Hierbij bleken de bijwerkingen vrijwel weg te blijven en het ijzergehalte in het bloed goed toe te nemen. Het onderzoek is nog niet helemaal afgerond maar voor mensen met heftige bijwerkingen, waardoor helemaal gestopt te zijn met innemen, misschien toch een goed alternatief om uit te proberen. Kwaad kan het naar mijn mening niet.
08-11-2019

IJzergebreksanemie

Kreeg door hartfalen, mindere lever - en nierfunctie door medicijngebruik een te laag HB gehalte. Huisarts gaf hiervoor 3 x 200mg daags. Na 2 weken veel maagklachten, vroeg om hartfalenverpleegkundige mij in plaats van tabletten een infuus te geven, werd door verpleegkundige geweigerd, moest maar meer Pantoprozol slikken 2 x daags 1 tablet . Resultaat is nu na 2 1/2 maan[lees meer...]d pijn, misselijkheid, en bijna dagelijks braken, een maagslijmvliesontsteking, waardoor ik nu weer bij de MDL specialist loop (gastroscopie + Ezomeprazol 40mg 2 x daags 1 capsule, en om het weer schoon te maken Macrogol/Elec sachets, want bij de gastroscopie bleek mijn maag van binnen groen te zijn geworden). Verder ben ik dus in 2 mnd. 11 kg afgevallen. Ben bijzonder boos op die hartfalen verpleegkundige, die dus weigerde naar de patient te luisteren waardoor er buiten mijn pijn en boven de toiletpot hangen, er dus ook enorme extra kosten zijn ontstaan, zeker een ongemakkelijk gegeven in deze tijd van steeds hoger wordende zorgkosten.
24-11-2014

Bloedarmoede

In een maand tijd ging "bloedgetal" van 5 naar 6,9. Daarna nog een maand doorgaan met ferrofumaraat 200. A.s. maandag 1 dec. 2014 weer naar de huisartsassistente om ca. 1 druppel bloed (uit een vingertop) te laten onderzoeken en dan vernemen hoe het verder moet. Misschien iets invloed op mijn ogen. Daarvoor wil ik a.s. dinsdag, 2 dec. naar de oogarts.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum